“Ovo ulaganje iznosi nešto više od 19 milijuna eura, bez PDV-a, a Pula će se ovim projektom prometno rasteretiti te uz kvalitetniji ulaz u grad, osigurat će se i bolja povezanost unutar samog grada”, rekao je Butković .


Dodao je kako ovaj projekt za Hrvatske ceste spada u veće projekte, dok će Pula time, po pitanju prometne sigurnosti i rasterećenja i boljoj funkcionalnoj povezanosti unutar grada do dolaska u grad, biti na višoj razini.




Prema njegovim riječima u Istri u pripremi je nekoliko projekata u ingerenciji Hrvatskih cesta poput spojne ceste Vranja-Lupoglav i sanacije nadvožnjaka u Baderni.


“Velika su to ulaganja nakon druge cijevi tunela Učka. Nastavljamo u Istri sa snažnim ulaganjima i obnovom cestovne infrastrukture. Usprkos činjenici da su zahtjevi sve veći u Hrvatskoj, Istra može biti zadovoljna po pitanju realizacije i rekonstrukcije državnih cesta”, poručio je ministar Butković.


Članica Uprave Hrvatskih cesta Željana Šikić potvrdila kako radovi na 1,4 km dugoj dionici počinju za dva tjedna, a trajat će dvije godine.


“Ovo je povijesni dan za Pulu i jedno od većih ulaganja države u grad.  Ulaganje u infrastrukturu je ulaganje u razvoj i budućnost grada. Nema sumnje da će se ovim pothvatom povećati protočnost prometa iz smjera Vodnjana i Fažane prema Puli  gdje smo zadnjih godina svjedočili prometnim gužvama, pogotovo u ljetnom razdoblju”, naglasio je pulski gradonačelnik Fili Zoričić.


Tijekom radova, dodao je, osigurat će se prometna protočnost.


Radi se o četverotračnoj prometnici a radovi će obuhvatiti izgradnju rotora na Fažanskoj, raskrižju s ulicom Valelunga i raskrižju s Tršćanskom ulicom.


Posjet Buzetu i pulskoj Zračnoj luci


Ministar Butković prije Pule boravio je i u Buzetu gdje je obišao Riječku ulicu u gradskom središtu, dionicu državne ceste DC44, u čiju je rekonstrukciju uloženo oko milijun eura.


Zahvalio je Hrvatskim cestama na realizaciji svih projekata u Istri, ali ne samo u Istri nego u cijeloj Hrvatskoj.


Na području Grada Buzeta nedavno je otvorena obilaznica Buzeta ukupne vrijednosti oko 2,5 milijuna eura, obnovljena je dionica državne ceste od Ponte Portona prema Motovunu, i to prvih pet kilometara te sada predstoji nastavak sanacije još pet kilometara državne ceste prema Istarskim Toplicama.


U Puli je Butković posjetio i Zračnu luku te obišao radove na rekonstrukciji stajanke, projekt čija je vrijednost milijuna eura i financira se iz državnog proračuna kojom prigodom je istaknuo da su po broju dolazaka i putnika u zračnoj luci rezultati ove godine bolji nego prošle za 20 posto.


Butković u izjavi za novinare rekao kako bi istarski ipsilon u ovom formatu trebao biti u cijelosti gotov  do 2026. nakon dovršetka dionice do Matulja odnosno dva vijadukta – Mirna i Limska draga.


“Zajedno s koncesionarom pokrećemo postupak da ipsilon postane iks jer je Prostorni plan Istarske županije definirao novi krak prema Labinu. Ta investicija iznosit će nekoliko stotina milijuna eura, pa moramo krenuti u pripremu dokumentacije i procedure prema Europskoj komisiji budući da će i to značiti određene izmjene u odnosu na postojeći ugovor o koncesiji”, zaključio je Butković.


Dodao je kako još uvijek nije dobio peticiju više od sedam tisuća građana Istre koji su poduprijeli inicijativu IDS-a o ukidanju tunelarine kroz tunel Učka.