Biljana Borzan
Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu, kaže Biljana Borzan
povezane vijesti
Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan predstavila je danas u Kući Europe u Zagrebu rezultate istraživanja o iskustvima građana koji kupuju na sniženjima.
Njeno istraživanje je pokazalo kako čak 97,6 posto građana kupuje na sniženjima, najčešće odjeću i obuću, a oni s najnižim primanjima najčešće hranu.
„Trenutačno je u tijeku zimsko sezonsko sniženje i premda smo uveli niz pravila kako bi zaštitili građane od prevara, čak 72 posto građana kaže kako je naišlo na lažno sniženje.
Čak 91,7 posto građana je bilo razočarano sniženjem u trgovini u odnosu na sniženje koje je oglašavano u izlogu. Posebno je zabrinjavajuće što 90,5 posto građana nije ništa napravilo kada je primijetilo lažno sniženje“, kaže Biljana Borzan.
Navodi kako trgovci, na kojima je obaveza da informiraju građane o obaveznom jamstvu to često ne čine, a 94,9 posto građana smatra kako bi trgovci trebali biti susretljiviji i u slučaju reklamacija. Većina građana odgovor vidi u povećanju broja inspekcija.
„Preko 90 posto građana smatra kako su sniženja veća u drugim državama EU nego kod nas. Europska komisija je provela kontrolu sniženja online u 13 država članica i utvrdila da je svako četvrto sniženje lažno, a čak 67 posto web trgovaca ne poštuje osnovna prava potrošača poput isticanja obaveznog jamstva ili prava besplatnog povrata u roku 14 dana“, navodi Borzan.
Upravo zato je EU krenula u reviziju pravila o platformi za alternativno rješavanje sukoba preko koje se potrošači mogu izmiriti sa trgovcima.
U novim prijedlogu predlaže se da se trgovci obavezno moraju registrirati, posebno u sektorima u kojima je najviše pritužbi – transportu i turizmu. EU je uvela i opciju lakog otkazivanja online kupnje koja bi trebala biti na svim web trgovinama kroz dvije godine.
„U zakonu koji sam nedavno ispregovarala, uvela sam obavezu da u svim trgovinama i na bijeloj tehnici bude podsjetnik o obaveznom dvogodišnjem jamstvu.
Naime, 60 posto EU potrošača i skoro 80 posto hrvatskih potrošača ne zna da na svaki proizvod imaju obavezno dvogodišnje jamstvo.
To je još jedan primjer kako je u Hrvatskoj svijest o potrošačkim pravima najniža u EU, a više od polovice građana smatra da je prepušteno na milost i nemilost trgovcima“, kaže Borzan.