Foto Gordana Čalić Šverko
U nedjelju točno u podne otvoren tunel dužine 5,6 kilometara
povezane vijesti
Druga cijev tunela Učka puštena je u promet u nedjelju točno u podne za vozila iz Primorsko-goranske prema Istarskoj županiji, dok se promet u suprotnom smjeru odvija starom tunelskom cijevi. Prva je novim učkarskim tunelom prošla Eda Sandalj iz Lupoglava u crnom BMW-u X1. Na mjestu suvozačice, sjedila je njezina sestra blizanka Eleonora Sandalj.
– Nevjerojatno. Pratile smo cijelo vrijeme izgradnju, što se događalo, pratile smo na televiziji i svečano otvaranje druge cijevi tunela Učka, ali nismo ni snu mislile da ćemo nas dvije prve proći kroz novi tunel.
Sada sam shvatila zašto je tome tako. Zato što smo mi sestre blizanke, a ovo je nova cijev blizanka postojeće cijevi tunela tako da je to očito moralo biti tako simbolično, kazala je Eda Sandalj.
Blizanke Sandalj često prolaze kroz tunel Učka. Iz lupoglavske su općine koja je prva na ulazu u Istru i koja zadnja ispraća vozače kada izlaze iz Istre tako da obje zapravo i najviše gravitiraju Rijeci.
– Što se tiče sigurnosti, brzine, komoditeta, za nas jako puno znači otvaranje druge cijevi tunela. Nova je cijev modernija, osvjetljenija od stare. Osjećale smo se sigurno dok smo prolazile kroz tunel, prenijela je Eda Sandalj.
Prvoj vozačici koja je prošla kroz novu cijev tunela Učka, Bina Istra poklonila je ENC uređaj koji će joj osigurati godinu dana besplatne vožnje tunelom Učka i Istarskim ipsilonom.
Nova i stara tunelska cijev bit će u prometu do kraja ovog mjeseca, kada se stara tunelska cijev, izgrađena još 1981. godine, zatvara zbog obnove.
Do zatvaranja stare tunelske cijevi promet će njome teći samo jednim kolničkim trakom pa se danas, odmah nakon puštanja u promet druge cijevi tunela Učka, krenulo postavljati signalizaciju u staru tunelsku cijev, da se ona prilagodi vožnji samo u jednom prometnom traku, u smjeru Istra – Kvarner.
Nova cijev tunela neće se dodatno naplaćivati.
U Bina Istri zadovoljni . Sustavi funkcioniraju besprijekorno, od signalizacije, do sigurnosnih i ventilacijskih sustava i protupožarne zaštite. Sve se nadzire iz Centra upravljanja, gdje su uvijek prisutna dva operatera, uz dvadeset vatrogasaca.
– Sve je u najboljem redu, zadovoljan je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja prometom i sigurnošću na Istarskom ipsilonu i u tunelu Učka.