Bez vojske i bezbrojne cestovne mehanizacije

BITKA ZA ŽELJEZNICU: Daleko od TV kamera željezničari iz Rijeke drže goranski prometni pravac prohodnim

Edi Prodan

Foto Igor CAPAN

Foto Igor CAPAN

Capanova ekipa je inače teritorijalno nevjerojatno rastegnuta. Njihova su, naime, obaveza intervencije sve do Lupoglava, Buzeta ili na jugu do Pule, pa od Šapjana i državne granice sa Slovenijom do Rijeke potom kroz Gorski kotar do Moravica, bakarski dio pruge ili onaj od Brajdice do Pećina



Ondje vojska, tamo ralice, na famoznoj pruzi Rijeka – Moravice – Zagreb, koja je uz manje promjene, izuzmemo li dakako elektrifikaciju, jednaka još od austrougarskih vremena – oni sami. Danonoćno, bez pauze već punih dvadeset dana. Snijeg i održavanje pruge od njih traže, ma koliko možda može i patetično zvučati, ali svakako da – nadljudske napore.


– Stalno smo na terenu jer se zbog intenzivnog snijega lokomotivama, posebnim snjegočistačima održava pruga prohodnom. K tome zbog klimatskih uvjeta koji vladaju, kvare nam se i lokomotive tako da ih stalno moramo tamo gdje se problem i dogodi, vraćati u ispravno stanje, istaknuo nam je Igor Capan, voditelj Regionalne radionice za održavanje mehanizacije Rijeka koja djeluje u okviru jedinice Pružne građevine. Jedna je to od devet radnih jedinica PP Mehanizacija HŽ-a koja u cijelosti održava sve željezničke, strateške i sitne, građevinske i prekrcajne mehanizacije u koje spadaju kontrolni pregledi, veliki i mali servisi, izvanredni i terenski popravci, izrade nestandardnih dijelova za razne strojeve…, ma sve što ide u red redovnog, ili u ovim slučajevima izvanrednog popravka. Oni su naprosto na terenu kada je dobro i – kad nije. Pa tako i za ove, rijetko snježne veljače.




Capanova ekipa je inače teritorijalno nevjerojatno rastegnuta. Njihova su, naime, obaveza intervencije sve do Lupoglava, Buzeta ili na jugu do Pule, pa od Šapjana i državne granice sa Slovenijom do Rijeke potom kroz Gorski kotar do Moravica, bakarski dio pruge ili onaj od Brajdice do Pećina.


Video koji prikazuje čišćenje enormnih snježnih nanosa i zapuha napravljen je s lokomotivom RR2000, ili kako je zovu »stara dama«, a  snimljen je na relaciji od Zalesine do Skrada. Inače, HŽ ima u svojim postrojenjima i lokomotive RR6000 koje idu u red jačih, i ne samo na domaćim prugama.


– Sličan video mogao je biti snimljen i na mnogim drugim mjestima jer snijeg danima ne prestaje padati, čim se dignete od Rijeke prema Zlobinu pa kroz cijeli Gorski kotar, pojašnjava nam Capan.



U sjeni cestovnog prometa koji održavaju bezbrojne ralice, ali i u medijskoj sjeni jer do njih ne dolaze kamere nacionalnih ili regionalnih televizija, željezničari se bore za – prohodnost pruge. Dolazi li konačno vrijeme da se i mi, odnosno država, počnemo boriti za veću kvalitetu tog prometnog pravca, koji k tome jedini riječkoj luci može pružiti značajniju razvojnu perspektivu, kao i za bolje uvjete rada malobrojne ekipe u Regionalnoj radionici za održavanje mehanizacije Rijeka? Sudeći prema dosadašnjem ponašanju – baš i ne. Ma koliko oni bili rijetko požrtvovni, ma koliko nadljudskim naporima danju i noću izlagali sebe da bi pruga ostala prohodnom, Bilo ljeto ili zima, nama je željeznica uvijek u – drugom planu.



Foto Igor CAPAN


Foto Igor CAPAN



Foto Igor CAPAN


Foto Igor CAPAN