Foto Igor CAPAN
Capanova ekipa je inače teritorijalno nevjerojatno rastegnuta. Njihova su, naime, obaveza intervencije sve do Lupoglava, Buzeta ili na jugu do Pule, pa od Šapjana i državne granice sa Slovenijom do Rijeke potom kroz Gorski kotar do Moravica, bakarski dio pruge ili onaj od Brajdice do Pećina
Ondje vojska, tamo ralice, na famoznoj pruzi Rijeka – Moravice – Zagreb, koja je uz manje promjene, izuzmemo li dakako elektrifikaciju, jednaka još od austrougarskih vremena – oni sami. Danonoćno, bez pauze već punih dvadeset dana. Snijeg i održavanje pruge od njih traže, ma koliko možda može i patetično zvučati, ali svakako da – nadljudske napore.
– Stalno smo na terenu jer se zbog intenzivnog snijega lokomotivama, posebnim snjegočistačima održava pruga prohodnom. K tome zbog klimatskih uvjeta koji vladaju, kvare nam se i lokomotive tako da ih stalno moramo tamo gdje se problem i dogodi, vraćati u ispravno stanje, istaknuo nam je Igor Capan, voditelj Regionalne radionice za održavanje mehanizacije Rijeka koja djeluje u okviru jedinice Pružne građevine. Jedna je to od devet radnih jedinica PP Mehanizacija HŽ-a koja u cijelosti održava sve željezničke, strateške i sitne, građevinske i prekrcajne mehanizacije u koje spadaju kontrolni pregledi, veliki i mali servisi, izvanredni i terenski popravci, izrade nestandardnih dijelova za razne strojeve…, ma sve što ide u red redovnog, ili u ovim slučajevima izvanrednog popravka. Oni su naprosto na terenu kada je dobro i – kad nije. Pa tako i za ove, rijetko snježne veljače.
Capanova ekipa je inače teritorijalno nevjerojatno rastegnuta. Njihova su, naime, obaveza intervencije sve do Lupoglava, Buzeta ili na jugu do Pule, pa od Šapjana i državne granice sa Slovenijom do Rijeke potom kroz Gorski kotar do Moravica, bakarski dio pruge ili onaj od Brajdice do Pećina.
Video koji prikazuje čišćenje enormnih snježnih nanosa i zapuha napravljen je s lokomotivom RR2000, ili kako je zovu »stara dama«, a snimljen je na relaciji od Zalesine do Skrada. Inače, HŽ ima u svojim postrojenjima i lokomotive RR6000 koje idu u red jačih, i ne samo na domaćim prugama.
– Sličan video mogao je biti snimljen i na mnogim drugim mjestima jer snijeg danima ne prestaje padati, čim se dignete od Rijeke prema Zlobinu pa kroz cijeli Gorski kotar, pojašnjava nam Capan.
U sjeni cestovnog prometa koji održavaju bezbrojne ralice, ali i u medijskoj sjeni jer do njih ne dolaze kamere nacionalnih ili regionalnih televizija, željezničari se bore za – prohodnost pruge. Dolazi li konačno vrijeme da se i mi, odnosno država, počnemo boriti za veću kvalitetu tog prometnog pravca, koji k tome jedini riječkoj luci može pružiti značajniju razvojnu perspektivu, kao i za bolje uvjete rada malobrojne ekipe u Regionalnoj radionici za održavanje mehanizacije Rijeka? Sudeći prema dosadašnjem ponašanju – baš i ne. Ma koliko oni bili rijetko požrtvovni, ma koliko nadljudskim naporima danju i noću izlagali sebe da bi pruga ostala prohodnom, Bilo ljeto ili zima, nama je željeznica uvijek u – drugom planu.