ZDRAVSTVENI TURIZAM

Beroševo ministarstvo uvodi nove pravilnike. Broj turističkih ambulanti trebat će odrediti do kraja godine

Ljerka Bratonja Martinović

U pravilniku se propisuje obaveza svake županije da do 31. prosinca utvrdi minimalni broj turističkih ambulanti



Balneoterapija, helioterapija, aeroterapija, talasoterapija i drugi oblici liječenja ljekovitim činiteljima kao što su more, sunce, blato, naftalan ili termomineralna voda, dio su medicinskih i lječilišnih usluga te medicinskog wellnessa koji se provode u djelatnosti zdravstvenog turizma. Ovo se područje upravo detaljno uređuje s nekoliko pravilnika u javnoj raspravi, koji će definirati uvjete, standarde i normative pružanja usluga zdravstvenog turizma, djelatnosti koja bi u nadolazećim godinama trebala podići razinu turističke usluge u Hrvatskoj, a time i produžiti trajanje turističke sezone na čitavu godinu.


Potvrda ljekovitosti


Pravilnicima se, među ostalim, uređuje logo, odnosno zaštićeni znak zdravstvenog turizma, koji će moći koristiti zdravstvene ustanove, trgovačka društva, privatni zdravstveni radnici, turističke ambulante i druge pravne osobe koje pružaju usluge zdravstvenog turizma, a upisane su u Upisnik zdravstvenog turizma. Pravilnikom o normativima i standardima za pružanje zdravstvenih usluga u zdravstvenom turizmu utvrđuju se oblici zdravstvenih usluga u turizmu – medicinske, lječilišne i usluge medicinskog wellnessa, te standardi i normativi za njihovo obavljanje. Medicinske su usluge dijagnostički i terapijski postupci, postupci zdravstvene njege i medicinske rehabilitacije, lječilišnim uslugama smatraju se one gdje se pomoću prirodnih ljekovitih činitelja provodi preventiva te specijalističko-konzilijarna i bolnička rehabilitacija. Medicinski wellness uz primjenu preventivnih, medicinskih, dijagnostičkih i terapijskih postupaka te postupaka zdravstvene njege i medicinske rehabilitacije, usmjeren je pak na očuvanje i unapređenje zdravlja i kvalitete života.


Medicinske usluge koje se pružaju u okviru zdravstvenog turizma, ističe se u pravilnicima, zdravstvene ustanove i privatni zdravstveni radnici mogu pružati samo izvan kapaciteta ugovorenih s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje (HZZO), što jasno daje do znanja da se usluge koje spadaju u zdravstveni turizam ni u kom slučaju neće moći na uputnicu HZZO-a, niti će moći biti pokrivene obveznim zdravstvenim osiguranjem.




Ljekovitost prirodnog ljekovitog činitelja na temelju kojeg se pružaju usluge zdravstvenog turizma moći će potvrditi pravna osoba koja se najmanje 10 godina bavi radom i istraživanjem prirodnih ljekovitih činitelja, koja ima osigurana najmanje dva doktora medicine specijalista u znanstveno-nastavnom zvanju ili stručnom zvanju ili dva doktora medicine specijalista s najmanje pet godina specijalističkoga staža u odgovarajućem području te stručnjake drugih struka koji sudjeluju u radu i istraživanju prirodnih ljekovitih činitelja. Takvoj će pravnoj osobi Ministarstvo zdravstva izdavati ovlaštenje na rok od pet godina, a na temelju njezinog mišljenje Ministarstvo će izdavati rješenja lječilištima i specijalnim bolnicama za pružanje usluga zdravstvenog turizma. O tome hoće li neka ustanova ili privatni zdravstveni radnik dobiti odobrenje za medicinski wellness resorno će ministarstvo odlučivati na temelju mišljenja Stručnog povjerenstva za medicinski wellness pri Ministarstvu zdravstva.


Ulazak u upisnik


Svi koji dobiju zeleno svjetlo, ući će u Upisnik zdravstvenog turizma. I usluge medicinskog wellnessa moći će se pružati samo izvan kapaciteta ugovorenih s HZZO-om.


U Pravilniku o normativima i standardima za turističku ambulantu propisuje se obaveza svake županije da do 31. prosinca utvrdi minimalni broj turističkih ambulanti za iduću turističku sezonu na temelju broja dolazaka turista u prethodnoj godini, i o tome izvijesti resorno Ministarstvo zdravstva. Ako ispuni propisane normative i standarde, takva će ambulanta moći koristiti sustav CEZIH-a. Uz ostale uvjete, propisuje se da u ambulanti budu jedan liječnik i jedna medicinska sestra, a svaka takva ambulanta uz ostalu opremu mora imati EKG uređaj s pisačem te dostupnost defibrilatora s ekranom ili automatskog vanjskog defibrilatora (AED) u roku od tri minute i set za reanimaciju. Detaljno se propisuje i sadržaj liječničke torbe, koja mora imati opremu za dijagnostiku, neophodne lijekove i pribor, setove i otopine za infuziju.