Foto Mateo Levak
U populaciji koja za iduće ljeto traži sezonske poslove uglavnom su mlađi od 30 godina, pa su i neki poslodavci otišli za njima – na Instagram i tik-tok
povezane vijesti
Hotelijeri puno očekuju od nove ljetne sezone, a pronaći kvalitetnu radnu snagu nikad nije bilo teže. S oglašavanjem sezonskog zapošljavanja ove godine krenulo se već u studenome.
Brojne tvrtke ovog Božića sezoncima dijele božićnice i bonuse, sva kako bi ih privoljeli da se i dogodine vrate na iste poslove, piše Dubrovački vjesnik.
Već je sada jasno da će manje problema imati veliki poslodavci koji puno toga mogu platiti, a više poteškoća manje tvrtke, naročito ugostitelji.
Grupacija JLH u sljedećoj turističkoj sezoni planira otvoriti sve svoje dubrovačke hotele i zapošljavanje gotovo na razini pretpandemijske 2019., odnosno, zaposlit će približno 450 sezonskih radnika uobičajene strukture radnih mjesta – sobarice, konobare, spremačice, pomoćne kuhinjske radnike i pomoćne radnike u domaćinstvu te u nešto manjem broju kuhare i slastičare.
Kada je u pitanju zapošljavanje, u JLH “igraju” na pouzdanost grupacije pa se u najvećoj mjeri oslanjaju na svoje stalne djelatnike, čiji se broj nije smanjivao usprkos dvije pandemijske godine.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Ipak i JLH aktivno sudjeluje u svim aktivnostima koje u svrhu zapošljavanja provodi Zavod za zapošljavanje, te na sajmovima poslova.
– Uz kampanje internog oglašavanja putem društvenih mreža, kandidate nastojimo pridobiti i putem virtualnih sajmova poslova organiziranih od strane specijaliziranih agencija za zapošljavanje.
Već duži niz godina imamo kvalitetnu suradnju s jednom makedonskom agencijom za posredovanje u zapošljavanju, a od sljedeće godine planiramo istražiti mogućnosti suradnje i s agencijama koje zapošljavaju radnike i s drugih tržišta rada – navode iz te tvrtke.
Potraga po društvenim mrežama
No redoviti sajmovi i pomoć agencija za zapošljavanje iz šire regije, više nisu dovoljni pa se potraga za sezonskim radnicima ove se godine preselila na Internet i platforme društvenih mreža.
Stranice agencija za zapošljavanje pune su savjeta, seminara i blogova o tome kako naći kvalificirane i kvalitetne radnike i kako takve radnike i zadržati? Gotovo svaka tvrtka uz osnovnu mrežnu ima i Facebook stranicu samo za zapošljavanje.
Valamarova se na primjer zove Dobar posao u Valamaru, gdje se uz oglašene poslove među prvim objavama nalazi vijest kako će do kraja 2021. godine isplatiti 13. plaću i dodatne nagrade u ukupnom iznosu od 5.000 do 7.800 kuna neto koju će primiti više od 2.500 stalnih djelatnika, te će u stalni radni odnos primiti još 400 djelatnika.
Valamar je također najavio novi program nagrađivanja za sezonske djelatnike po kojem će stalni sezonci kao i oni koji su u Valamaru već radili tri ili više sezona, te najbolji sezonci povratnici primiti nagradu od 5.000 kuna neto pri povratku na rad u sezoni 2022. godine.
Više ni Facebook nije dovoljan
No nije ni Facebook više dovoljan. U populaciji koja za iduće ljeto traži sezonske poslove uglavnom su mlađi od 30 godina, pa su i neki poslodavci otišli za njima – na Instagram i tik-tok.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Turistička kompanija Aminess koja upravlja hotelima na Pelješcu i Korčuli provodi kampanju za zapošljavanje čiji su glavni protagonisti popularni tv kuhar David Skoko i poznata influencerica Ella Dvornik.
Kampanju koja je uključila Instagram influencere Aminess je pokrenuo još početkom studenoga, a za sljedeću sezonu traže ukupno tisuću zaposlenika za rad na pozicijama kuhara, pomoćnog kuhara, pizza majstora, mesara, konobara, servira-pomoćnog konobara, barmena, recepcionara i sobarica.
Osim što su influenceri odradili marketinški dio posla u svojoj brojnoj Instagram sljedbi prijatelja i pratitelja pa se i kampanja oglašava pod sloganom „Posao u Aminessu – gdje prijateljstvo čini razliku“, u toj su tvrtki procijenili da je dobro budućim zaposlenicima ponuditi i opipljiviju financijsku nagradu – stimulaciju do 5000 kuna u špici sezone, te isplatu božićnica do 3000 kuna i regresa.
Naravno, uz osiguran smještaj i topli obrok koji se podrazumijevao još i prije pandemije. Dođemo li do ljeta onako uspješno kako sada predviđa stanje bookinga – hoće li to sve biti dovoljno, pita Dubrovački vjesnik.