Foto Marko Gracin
Ono što je važno jest da se, osim hotelijera i pružatelja smještaja, uključe i drugi, poput ugostitelja, muzeja i slično, kako bi gosti imali dodatni motiv da iskoriste pogodnosti upola jeftinijeg odmora, kazala je Mia Josić, direktorica hotela Paris
povezane vijesti
Tjedan odmora vrijedan, akcija Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice, u tjednu od 16. do 25. listopada trebala bi donijeti niz pogodnosti hrvatskim građanima koji se odluče na neko putovanje ili odmor u Hrvatskoj.
Cilj, je naime, na taj način podići razinu turističke aktivnosti u razdoblju izvan ljetnih mjeseci te se planira omogućiti građanima Hrvatske i svima zainteresiranima da posjete i upoznaju različite dijelove Hrvatske po 50 posto nižim cijenama na brojne turističke usluge – od smještaja, prijevoza, znamenitosti pa sve do ugostiteljskih usluga i različitih doživljaja.
Poziv turističkim subjektima da se uključe poslan je ovaj tjedan tako da većina još uvijek razmatra hoće li se uključiti ili ne.
Najveći problem je što će već neki krenuti sa zatvaranjima svojih objekata, tu su troškovi grijanja, osoblja i ostalog ako nastave raditi, a ukazuju kako uz tako snižene cijene, a koje su u tom posezonskom razdoblju i inače niske, ne vode pretjeranu isplativost. Jasno je stoga da je za privlačenje gostiju bitno da se u akciju uključi čim više subjekata kako bi se gostima stvorili motivi dolaska u destinaciju.
Provjerili smo stoga što na Kvarneru turistički subjekti planiraju i neki već znaju da će se uključiti u akciju. Tako u opatijskom hotelu Paris, kapaciteta 90 soba, već imaju spremnu ponudu za Tjedan odmora vrijedan. Mia Josić, direktorica ovog opatijskog hotela, kazala nam je kako su se odlučili sudjelovati u akciji zbog financija.
Posebna ponuda
– Jednostavno, želimo spasiti što se spasiti dade. A i činjenica je da smo ove godine imali više domaćih gostiju nego lani, općenito pretežito domaće goste jer smo spuštali cijene te smo im bili prihvatljiviji te se nadamo da ćemo ih uspjeti privući i ovom akcijom u posezoni.
Inače, koliko imamo informacije, veće hotelske grupacije planiraju zatvarati hotele i neki bi trebali ostati na samo jednom otvorenom objektu, tako da je teško reći koliko će nas se uključiti. Ono što je važno jest da se uključe i drugi, ne samo smještaj, poput ugostitelja, muzeja i slično, kako bi gosti imali i dodatni motiv da dođu.
Mi smo konkretno, pripremili posebnu ponudu kojom korisnicima ove akcije odobravamo 50 posto popusta na važeći cjenik smještaja. Tako će se smještaj u tjednu od 16. do 25. listopada moći dobiti već za cijenu od 525 kuna po sobi i noćenju.
U navedenu cijenu uključeno je korištenje doručka i večere te ulaz u kazino. I inače imamo dosta hrvatskih gostiju, pa vjerujemo da će ova akcija u konačnici imati dobar odaziv, kazala je direktorica hotela Paris.
Iako se i među iznajmljivačima čuje kako im se ne isplati uz sniženja i troškove poput grijanja i slično otvarati smještaj, ima onih koji se planiraju uključiti u akciju.
Opatijska iznajmljivačica Nada de Zamagna tako je istakla da se odlučila uključiti jer je do sada u svojim kapacitetima imala vrlo malo domaćih gostiju, većinom su to ove godine bili gosti s njemačkog govornog područja.
A ovo ljeto je bilo i dosta gostiju iz Poljske i Češke. Reći će kako joj je sezona bila ustvari dosta dobra, na nekih 70 posto lanjskog rezultata, a veći dio kapaciteta i sada je popunjen gostima.
Pet zvjezdica
– Sezonom smo zadovoljni, a bilo bi nam drago da nam sada u posezoni i kroz ovu akciju dođu i domaći gosti. Što se tiče cijena, spremna sam dati popust od tih 50 posto, ali ne na posezonsku cijenu, već na cijenu iz pune sezone jer doista imamo vrlo komforan smještaj s pet zvjezdica.
To su praktički stanovi opremljeni podnim grijanjem, kompletno opremljenim kuhinjama, imaju podzemnu garažu, lift… U punoj sezoni nam je apartman s dvije spavaće sobe, dakle za četiri osobe, 250 eura, a u tom periodu akcije bismo ga ponudili za oko 130 eura jer nam se ne isplati raditi tek toliko da pokrijemo troškove, rekla je ova iznajmljivačica istaknuvši i zadovoljstvo ocjenama gostiju koji redovito na portalima za buking njen smještaj ocjenjuju najboljim ocjenama.
Hotelijeri u pravilu još definiraju hoće li se i na koji način uključiti. Tako je Goran Fabris, predsjednik Uprave Jadrana Crikvenica, istaknuo kako je ovo hvalevrijedna inicijativa.
– Tjedan odmora vrijedan hvale je vrijedna inicijativa Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice koja će domaćem gostu omogućiti upoznavanje ljepota vlastite zemlje, a hotelijerima dati priliku da svoju ponudu još više približe i domaćim gostima.
Trenutačno smo u procesu analize potrebnih preduvjeta s operativne i financijske strane kako bismo mogli donijeti odluku o uključenju u akciju, kazao je Fabris.
U Amadria hotelima Opatija također navode kako podržavaju svaku inicijativu koja će stimulirati domaće goste da provedu godišnji odmor unutar Hrvatske.
– Trenutačno ne možemo očekivati puno gostiju iz zemalja u okruženju zbog ograničenja prolaska preko granice i zato se u većoj mjeri moramo orijentirati domaćim gostima, kazao je Ivan Sarajlić, glasnogovornik opatijske hotelske tvrtke.
Arriva nudi popust na karte
Kako doznajemo i neki prijevoznici najavljuju da će se uključiti u akciju. Tako u Arrivi navode kako će u sklopu akcije, u tjednu od 16. do 25. listopada, putnicima ponuditi popust na povratne karte na odabranim relacijama. Također navode kako pozdravljaju akciju Ministarstva turizma i sporta i HTZ-a.
– S obzirom na pogođenost sektora pandemijom koronavirusa, svaki oblik pomoći od države i svaka aktivnost koja potiče domaću potrošnju, a nama kao prijevozniku omogućuje da vratimo putnike na naše linije i smanjimo nagomilane gubitke, više je nego dobrodošla, poručili su u Arrivi.