Luka Stanzl/PIXSELL
Hrvatska napreduje i kroz tri godine očekujemo rast od preko 7 posto BDP-a, što nas stavlja u top tri država s najvećim rastom BDP-a, poručio je u ime Vlade potpredsjednik Oleg Butković
povezane vijesti
ZAGREB – Iako je Hrvatska od ove godine dio eurozone i službena valuta je euro, Hrvatska gospodarska komora ostala je vjerna tradiciji i nastavila dodjeljivati nagradu Zlatna kuna za najuspješnije poduzetnike i gospodarstvenike u prethodnoj godini. Na svečanosti u zagrebačkom HNK-a to su večeras bili Tankerska plovidba, Košćal i M.T.M. Creator kao najuspješnije tvrtke, dok je dobitnik nagrade za najbolju banku Erste banka sa sjedištem u Rijeci, a najolja osiguravajuća kuća Croatia Osiguranje.
– Hrvatska se u zadnjim godinama, unatoč svim izazovima, pokazala otpornost i žilavost. Hrvatska napreduje i kroz tri godine očekujemo rast od preko 7 posto BDP-a, što nas stavlja u top tri država s najvećim rastom BDP-a, poručio je u ime Vlade potpredsjednik Oleg Butković. Nabrojao je postignuća u zapošljavanju, smanjenju javnog duga itd., te kao krunu ekonomije naveo približavanje kreditnog rejtinga na razinu A, rekao je.
Butković je čestitao svakom hrvatskom gospodarstveniku, i malom i velikom, jer su pokazali otpornost i želju za razvojem, i bez njih ne bi bilo razvoja Hrvatske, rekao je.
Na svečanosti u HNK-a predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović predstavio je i novi vizualni izgled HGK, te poručio kako je euro postao valuta, ali zadržana je Zlatna kunu u čast bivšoj valuti, i kao podsjetnik na trnovit put do međunarodne gospodarske afirmacije.
Kao najbolje veliko trgovačko društvo odabran je zadarski brodar Tankerska plovidba, u kategoriji srednje tvrtke nagrada je pripala tvrtki Košćal iz Popovače koja se bavi proizvodnjom drvnog asortimana, a najuspješnija mala tvrtka je zagrebački M.T.M. Creator koja navodi kako se bavi područjem online verifikacije i video identifikacije. Najbolja banka u prošloj godini bila je Erste&Steiermärkische Bank, a priznanje za najbolje osiguranje dodijeljeno je Croatia osiguranju.
Osim rezultata poslovanja poduzeća, prvi put se kao dodatni kriterij vrednuju rezultati ESG ratinga, nacionalnog modela ocjenjivanja održivih praksi tvrtki koji je razvila Hrvatska gospodarska komora.
Nagrada za životno djelo pripala je Marijanu Živkoviću, vlasniku obiteljske tvrtke i maloprodajnog lanca trgovina Patričar. Poslujući u ruralnim područjima Slavonije, Živković je uspio pomiriti naizgled suprotstavljene interese, potrebu za profitom, dobrobiti zaposlenika i potrebe zajednice. Dobitnik je brojnih priznanja i nagrada, a poznat je i po svom humanitarnom radu i brizi za najranjivije članove društva.
Na 27. dodjeli Zlatne kune posebno priznanje uručeno je Hrvatskim cestama za projekt cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom izgradnjom Pelješkog mosta, s ciljem prometnog i gospodarskog povezivanja kopnenog teritorija RH. U ovom strateškom projektu državna tvrtka imala je ulogu investitora te upravitelja mosta i pristupnih cesta.
Svi dobitnici posebno su zahvalili, osim svojim klijentima, i svojim zaposlenicima uz poruku da oni čine glavnu snagu razvoja svake tvrtke.
Predsjednik HGK Luka Burilović poručuje kako se svijet mijenja, a u korak s promjenama mora ići i hrvatsko gospodarstvo. Primjerice, teme iz područja održivosti i ESG-a više nisu predmet rasprava stručnjaka ili okolišnih aktivista. One su danas sastavni dio svakog poslovnog sustava, ali i zajednice, kazao je Burilović.
Njegova je poruka i da HGK prati trendove kako bi članicama olakšao poslovanje i prilagodbu na nove standarde – prošle godine pokrenuta je ESG akademija i niz sektorskih radionica, a ove godine i prvi ESG rating. Nova razvojna strategija Komore obuhvaća ključne strateške teme; održivi razvoj, digitalna i zelena tranzicija, budućnost rada i razvoj ljudskih potencijala, internacionalizaciju i konkurentnost, te sigurnost opskrbe i kvalitete hrane, rekao je Burilović.
Kao krunu preustroja i modernizacije prema potrebama članica i vremena u kojem posluje, on je istaknuo novi vizualni identitet HGK. U procesu rebrandinga, polazna ideja bila je osuvremeniti krovni logotip, ali istovremeno zadržati prepoznatljivost i poveznicu s tradicijom institucije.
– Okrenuti smo prema promjenama i izazovima koje dijelimo s našim članicama. Samo prateći promjene u malom, ali okretnom gospodarstvu možemo opstati na međunarodnom tržištu, poručio je Burilović.