Katamaran je širok 5,2 metra i ima kapacitet prijevoza 50 osoba te tri člana posade / foto A. MAKSIMOVIĆ
Riječ je o 15-metarskom aluminijskom katamaranu pogonjenim dizel-elektro propulzijom koji je jučer iz Kraljevice zaplovio prema dubrovačkom području gdje će biti svečana primopredaja
povezane vijesti
Iz kraljevičkog Dalmonta mogu se pohvaliti da su prvi u Hrvatskoj izgradili i isporučili brod za komercijalnu plovidbu na hibridni pogon.
Riječ je o 15-metarskom aluminijskom katamaranu pogonjenim dizel-elektro propulzijom koji je jučer, nakon uspješno obavljenih testiranja, iz Kraljevice zaplovio prema dubrovačkom području, gdje će biti obavljena svečana primopredaja.
Ovo dvotrupaško plovilo, širine 5,2 metara i kapaciteta prijevoza 50 osoba te tri člana posade, naručila je Javna ustanova Rezervat Lokrum, a povezivat će Arboretum Trsteno s otokom Lokrumom i tamošnjim Botaničkim vrtom.
Ugovorna vrijednost broda je oko 1,15 milijuna eura s PDV-om, a gradnja ovog katamarana s hibridnim pogonom financirana je u okviru projekta »Povijesni vrtovi dubrovačkog područja«, koji se sufinancira bespovratnim sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Ključ u ruke
S gradnjom katamarana u kraljevičkom brodogradilištu počelo se u ljeto prošle godine. Upravo je Dalmontova ponuda, po sistemu ključ u ruke, a što u ovom slučaju znači razrađenu projektnu dokumentaciju, kao i samu gradnju, na natječaju ocijenjena i odabrana kao najpovoljnija.
Hibridni pogon ovom će aluminijskom brodu osiguravati maksimalnu brzinu od 18 čvorova, a katamaran je ujedno prilagođen i osobama s invaliditetom.
Katamaran za Lokrum još je jedna konkretna i vidljiva referenca u Dalmontovom iskoraku prema gradnji brodova na »zeleniji« pogon.
Prije tri i pol godine, vrijedi podsjetiti, kraljevičko brodogradilište izgradilo je i isporučilo dva katamarana na čisti elektropogon Nacionalnom parku Krka.
Elektrobrodovi koji već četvrtu sezonu prevoze turiste rijekom Krkom također su izgrađeni od aluminija i tek su metar kraći od novosagrađenog katamarana za dubrovački Lokrum.
Uz elektromotore i akumulatorske baterije koje im osiguravaju dovoljnu energiju za osam sati plovidbe, katamarani u NP Krka na krovnoj konstrukciji imaju i solarnu elektranu uz pomoć koje im je u ljetnim mjesecima osigurana dodatna autonomnost plovidbe.
Zaposleni škver
Proteklih nekoliko mjeseci u Dalmontovim je pogonima u Kraljevici vrlo živo i vrlo zaposleno. Uza završno opremanje katamarana za dubrovački Lokrum privodi se kraju i gradnja brodice za privez koju je ovo brodogradilište ugovorilo s tvrtkom Rijeka plov.
U pitanju je radno plovilo, pogonjeno klasičnim dizelskim motorima, dužine 10,5 i širine četiri metra, koje će pružati usluge priveza i odveza brodova u Kvarnerskom zaljevu, na potezu od Omišlja do Raše te bakarske i riječke luke.
Brodica bi, prema riječima tehničkog direktora u Dalmontu Roberta Miletića, trebala biti spremna za isporuku krajem rujna. Nešto prije toga, sredinom mjeseca, za isporuku će biti spreman i novi plutajući ponton za riječku luku.
Dva takva pontona, koji služe za privez kruzera većeg gaza, a po potrebi i većih trgovačkih brodova, kraljevičko je brodogradilište već isporučilo Lučkoj upravi Rijeka, i to 2019.
Posla u kraljevičkom brodogradilištu, čini se, ni nakon ovih isporuka neće nedostajati. Osim višegodišnjeg projekta na preuređenju broda »Galeb«, koji od potpunog završetka dijeli još zakup(ac) komercijalnog dijela ovog budućeg broda-muzeja, za koji je natječaj upravo u tijeku, u brodogradilištu Dalmont, uz uobičajene remonte, upravo su u pregovorima za potencijalne druge novogradnje.
Kako doznajemo od Miletića, u pitanju je radna brodica za potrebe domaćeg ribogojilišta, dok se s inozemnim klijentima vode razgovori oko gradnje ribarica. Konkretna naznaka ovih potencijalnih poslova trebala bi uslijediti za nekoliko mjeseci.