Lučka uprava

Velikom riječkom projektu na kontejnerskim terminalima odobreni europski milijuni

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Za tri godine riječki kontejnerski terminali opskrbljivat će brodove strujom s kopna



Oba riječka kontejnerska terminala, Jadranska vrata(AGCT) na Brajdici i Rijeka Gateway(RGW) na Zagrebačkoj obali, u roku od tri godine opskrbljivat će brodove električnom energijom s kopna, čime bi se trebalo značajno smanjiti zagađenje bukom, emisijama CO2 i česticama, s obzirom da brodovi više neće morati koristiti diesel motore za proizvodnju električne energije za vrijeme prekrcaja tereta, dok su privezani uz operativne obale terminala.


Unaprjeđenje infrastrukture


Vlada je na današnjoj sjednici donijela odluku o davanju suglasnosti Upravnom vijeću Lučke uprave Rijeka za sklapanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava iz Instrumenta za povezivanje Europe(CEF), za projekt “Unaprjeđenje infrastrukture luke Rijeka – Opskrba brodova električnom energijom s kopna”.


Ukupna procijenjena vrijednost ovog projekta je 15,46 milijuna eura (19,26 milijuna eura, s uključenim PDV-om), od čega će 85 posto, odnosno nešto više 13,14 milijuna eura, biti financirano bespovratnim sredstvima CEF-a, dok će ostatak, u iznosu od gotovo 2,32 milijuna eura biti osiguran iz proračuna Republike Hrvatske.




Trošak PDV-a, od 3.798.330 eura također će biti financiran iz državnog proračuna.


Jedna od prvih luka na Jadranu


Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, pozdravio je odluku vlade, kazavši kako je već u tijeku priprema dokumentacije za pokretanje postupka javne nabave za projektiranje i ugradnju opreme za sustav opskrbe brodova električnom energijom s kopna.


– Poziv za dostavu ponuda u postupku javne nabave za ovaj, za nas vrlo značajan projekt, planiramo objaviti do konca ove godine.


Rok za projektiranje i izvođenje svih radova je tri godine, od 1. listopada ove godine, tako da bi sve trebalo biti završeno do početka listopada 2027. godine.


Izuzetno nas veseli što ćemo postati jedna od prvih luka na Jadranu s opskrbom brodova električnom energijom s kopna, što je i naša obaveza prema direktivama EU, a u ovom dijelu projekta sustavi za opskrbu bit će implementirani na kontejnerskim terminalima na Brajdici i Zagrebačkoj obali.


Niz novih tehnologija


Kao što je poznato, novi kontejnerski terminal RGW-a na Zagrebačkoj obali imat će visok stupanj automatizacije, uz opskrbu električnom energijom isključivo iz obnovljivih izvora, za što je koncesionar već potpisao ugovor.


Također, primjenjivat će se niz tehnologija koje za cilj imaju smanjenje utjecaja terminala na emisije CO2, kao i na građane u okolnim naseljima, usmjerenih na smanjenje utjecaja buke, svjetlosnog zagađenja i zaštitu okolnog mora.


Ovaj projekt će dodatno omogućiti da brodovi, dok su privezani, ne moraju koristiti vlastite strojeve za proizvodnju električne energije, što će imati pozitivan utjecaj na smanjenje emisija, kao i buke, rekao je Vukorepa.