Nadzorni odbor odlučio

Unatoč uskrati razrješnice, Edi Kučan ostaje na čelu “3. maja”. NO objavio zašto je promijenio mišljenje

Orjana Antešić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Sada je Edi Kučan vršitelj dužnosti direktora 3. maja, na rok do 1. ožujka iduće godine



Premda još do prije nekoliko sati nitko iz “3. maja”, uključujući Nadzorni odbor, kao ni sam Edi Kučan, nisu htjeli očitovati i odgovoriti na pitanje tko će voditi riječko brodogradilište od idućeg tjedna, na Zagrebačkoj burzi upravo je objavljeno kako je Nadzorni odbor, isti onaj koji je u srpnju predložio da se direktoru uskrati razrješnica, a Skupština društva kroz naputak Ministarstva financija to prihvatila, odlučio da Edi Kučan ostane na čelu “3. maja”.


Sada kao vršitelj dužnosti, na rok do 1. ožujka iduće godine.


Zašto je i kako Kučanu produljen mandat na još šest mjeseci, ponešto se više može iščitati iz priopćenja kojeg je odaslao sam Nadzorni odbor, objavljen na službenim web stranicama riječkog brodogradilišta.




– Nadzorni odbor ovom odlukom izražava volju najvećeg vjerovnika, kao i najvećeg vlasnika društva “3. maj”.


Uzimajući u obzir vrlo kompleksnu situaciju u Društvu u kontekstu opstojnosti brodograđevne djelatnosti na području grada Rijeke odnosno nastavka poslovanja kroz povezano društvo, uz pronalazak strateškog partnera i završetak novogradnje 527, Nadzorni odbor izvršavajući volju vlasnika smatra da će ova odluka pridonijeti ispunjenju svih aktivnosti ovoga Društva u interesu vlasnika, vjerovnika i ostalih dionika ovog procesa, zaključuje se u ovoj objavi kojom se pokušava objasniti zašto su one iste adrese koje su smatrale i odlučile da se Ediju Kučanu uskrati razrješnica sada promijenile to mišljenje, iskazujući mu ponovno povjerenje, pa makar i kao v.d.-u.


Vrijedi podsjetiti da je prije samo mjesec dana, Skupština “3. maja”, postupajući prema naputku Ministarstva financija, kao najvećeg vjerovnika i indirektnog većinskog vlasnika riječkog brodogradilišta preko Uljanika d.d. u stečaju, stala iza prijedloga Nadzornog odbora “3. maja” da se Kučanu uskrati razrješnica.


Formalno, za poslovanje u prošloj godini dok se prava eskalacija trećemajskih problema dogodila u ovoj godini, naročito zadnjih nekoliko mjeseci kad je postalo bjelodano da za završetak novogradnje 527, broda “Algoma Endeavour”, neće dostajati sredstva ni iz drugog kredita kojeg je za tu namjenu dobio “3. maj”, niti da će brod biti završen u ugovornom roku.


U ovom trenutku na toj je novogradnji vezano nešto malo iznad 70 milijuna eura državnih jamstava, a za finaliziranje do isporuke, prema grubim procjenama, trebat će još desetak milijuna eura. Kad se ima u vidu da je novogradnja 527 ugovorena za iznos od oko 47 milijuna eura – pola u kanadskim dolarima, pola u eurima – jasno je o kakvoj je financijskoj disproporciji riječ.


Sam Kučan izjavio je kako se s kanadskim naručiteljem vode pregovori, da su u završnoj fazi i da će se ići na novi ugovor s “korekcijom brojki”. Hoće li cijena broda biti viša ili niža od one ranije ugovorene, Kučan nije otkrio, kazavši da je to predmet aktuialnih pregovora za koje očekuje da bi mogli biti završeni unutar naredna dva tjedna.