Foto Nikola Blagojević
Novi polarni Scenicov kruzer za kružna putovanja, najavljuju iz tvrtke MKM Yachts, uskoro će biti prezentiran javnosti
povezane vijesti
U riječko brodogradilište jučer su iz Makedonije stigli prvi vagoni čeličnih limova za gradnju novog kruzera za Scenic grupu. Riječ je o količini od 800 tona čelika s čijim se rezanjem i obradom planira krenuti u narednih desetak dana.
Preostala crna metalurgija za novu Scenicovu novogradnju stizat će sukcesivno, a trećemajce i novi “3. maj 1905”, koji je preuzeo koncesiju brodogradilišta i prešao pod državne skute, odnosno Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP), idućih mjeseci, zapravo sve do proljeća 2026. godine, čeka velik posao.
Prema nekim procjenama, za gradnju trupa novog kruzera bit će potrebno obraditi oko 6.200 tona čelika – od rezanja limova, izrade sekcija i potom njihovog montiranja na navozu.
Dodatni iskorak
Osim da je riječ o projektu vrijednom oko 250 milijuna eura, zasad se u javnosti zna vrlo malo detalja o novom Scenicovom kruzeru, no za očekivati je, a takve su i najave iz tvrtke MKM Yachts, da će uskoro biti prezentirani javnosti.
Nakon “Eclipse I” i Eclipse II”, koji su niknuli na hrvatskim navozima, prvi u pulskom, a drugi u riječkom brodogradilištu, najave idu u pravcu da Scenic grupa novim polarnim kruzerom želi napraviti dodatni iskorak u ovoj tržišnoj niši ekskluzivnih brodova za kružna putovanja.
Kruzer Scenic Eclipse I / Foto Dusko Marusic/PIXSELL
Serija Eclipsea zadobila je prilično pozornosti u svjetskoj javnosti kad su zaplovili na svoja inauguracijska putovanja. “Scenic Eclipse I”, koji je brodovlasnik odlučio završiti u vlastitom aranžmanu u Puli nakon što su financijske dubioze počele topiti Uljanik grupu, svečano je kršten na dokovima New Yorka, a kuma broda bila je svjetski poznato lice, glumica Helen Mirren.
Silom prilika iskušani model gradnje prvog Eclipsea potom je preseljen u riječko brodogradilište, ali s jednom razlikom. Scenic grupa u međuvremenu je osnovala tvrtku u Hrvatskoj, MKM Yachts koja je s “3. majem” 2020. godine potpisala desetogodišnji ugovor o poslovnoj suradnji, na osnovu čega su jedan manji dio brodogradilišta, oko 21 tisuću četvornih metara, dobili u potkoncesiju.
U svibnju 2021. godine na trećemajski navoz položena je kobilica za sestrinski brod, “Scenic Eclipse II”, na kojem su trećemajci zaposleni kao podizvođači na gradnji trupa, uz dodatne angažmane u kasnijem opremanju ovog 168-metarskog polarca kojima je menadžerirao MKM Yachts.
Rezultat ove suradnje bio je da je s trećemajskih navoza porinuta novogradnja u visokom stupnju opremljenosti, da je brod završen u roku, čak i nešto prije te unutar zadanih financijskih gabarita.
Tranzicija navoza
Ugovor o gradnji trećeg Scenicovog polarca između novog “3. maja 1905”, Scenic grupe i MKM Yachts potpisan je, podsjetimo, prošlog proljeća, u travnju. U to vrijeme, matično društvo prolazilo je kroz veliku krizu jer je postalo bjelodano jasno da se novogradnja “Algoma Endeavour” neće uspjeti završiti u ugovornom roku, kao i da će trebati nova financijska injekcija da bi se taj brod završio.
Ljeto i prvi dani jeseni protekli su u rješavanju tog prioriteta, na kojem je aktivno blizu 90 milijuna eura državnih jamstava, a potom se fokus prebacio na trećemajsku tvrtku kćer i zadnje korake koji su se trebali odraditi u ovoj tranziciji riječkih navoza u kojoj staro društvo, sa svojim pozamašnim gubicima, odlazi u stečaj, a na njegovo mjesto ovlaštenika koncesije i nositelja djelatnosti stupa “3. maj 1905”.
Vlada je krajem prošle godine donijela potrebne odluke, na osnovu kojih su prošlog tjedna sklopljeni ugovori o prijenosu poslovnih udjela i koncesije. Dok se bliži rok za isporuku novogradnje “Algoma Endeavour”, prošli je tjedan u novo društvo prebačeno prvih 120 trećemajaca, mahom iz predobrade i obrade crne metalurgije dok radnici iz “opremaškog” segmenta brodogradilišta užurbano završavaju poslove na ovom brodu za Kanađane, nakon čega će i oni potpisati ugovore o radu s novim “3. majem 1905”.