Ministar gospodarstva

Šušnjar objavio: Vrlo smo blizu rješenja za Novogradnju 527 u 3. maju

Portal Novi list

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Mi imamo negdje rok do 1. veljače da se taj brod isporuči. On bi trebao biti i ranije gotov, istaknuo je Šušnjar



Ministar gospodarstva Ante Šušnjar u Dnevniku HTV-a govorio je o kašnjenju isporuke broda za kanadsku Algomu, Novogradnje 527 za plovidbu na sjeverno-američkim jezerima, koja se već godinama pokušava završiti u 3. maju.


– Vrlo blizu smo rješenju vezano za Novogradnju 527 koja je bila ugovorena s inozemnim kupcem. Taj ugovor je raskinut po sili zakona, s obzirom na to da je rok bio bitan sastojak tog ugovora i nije završen do 15. lipnja ove godine. Više je razloga zašto nije završen, od poremećaja u opskrbnim lancima i roba koje su morale biti kupljene na inozemnom tržištu, rekao je Šušnjar.


Uloženi i diplomatski napori


Dodao je kako vlada čini sve sa svoje strane.




– Učinili smo i diplomatske napore kako bi pomogli da inozemni kupac potpiše ponovno ugovor i preuzme brod, naveo je ministar.



Rekao je da se radi se o vrlo specifičnom brodu koji nema razvijeno tržište, a koji je namijenjen za plovidbu u jezerima. Smatra da sada neće doći do kašnjenja u isporuci jer Lloyd mora dati dozvolu za prelazak preko Atlantika.


– Mi imamo negdje rok do 1. veljače da se taj brod isporuči. On bi trebao biti i ranije gotov, istaknuo je Šušnjar.


O budućnosti 3. maja


Što se tiče budućnosti 3. maja u kojem je problematična situacija Šušnjar je rekao kako je Vlada kontinuirano pomagala i sačuvala hrvatsku brodogradnju te da će to činiti i dalje.


– Mi smo u intenzivnim razgovorima i bio je već raspisan poziv za iskaz interesa za kupnju hrvatskih brodogradilišta. Mogu vam reći da je taj interes bio dosta velik. Više kompanija je iskazalo interes. Interes u iskazali i investitori za izgradnju brodova, tj. brodski operateri koji se bave prodajom polarnih kruzera, putovanja na polarnim kruzerima itd., istaknuo je Šušnjar.


Dodao je kako se planira do kraja godine provesti natječaj i javni poziv za dostavu obvezujućih ponuda te privatizirati brodogradilišta.


– Mislim da je realna i dobra perspektiva za brodogradilišta s obzirom na poslove koji se najavljuju, a pogotovo zbog kvalitete brodova koje se grade u tim brodogradilištima, naglasio je Šušnjar u razgovoru s Brankom Nađvinskim u Dnevniku HTV-a.