
Foto Sergej Drechsler
Posjetitelji dolaze na štand vrlo informirani, jako dobro poznaju našu turističku ponudu, kao i kamo žele ići te ovdje traže vrlo konkretne informacije, javila je s turističkog sajma u Münchenu Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera
povezane vijesti
Kvarner i ove godine može očekivati vjerne goste iz Bavarske ako je suditi po najavama s ovog vikenda zaključenog turističkog sajma f.re.e u Münchenu. Turistička zajednica Kvarnera je zajedno s kvarnerskim turističkim zajednicama i gospodarskim subjektima, u okviru štanda Hrvatske turističke zajednice, na najvećem bavarskom turističkom sajmu gostima i partnerima predstavila sve novosti koje ih čekaju na “najbližem bavarskom moru”, među kojima i činjenicu da je Kvarner nositelj prestižne titule Europske prijestolnice gastronomije za iduću godinu.
– U Münchenu treba biti. Nama njemačko tržište čini 30 posto ukupnog prometa, s time da najveći dio njemačkih gostiju dolazi upravo iz Bavarske. Povratne informacije partnera i samih građana pokazuju kako Nijemci nije da nemaju novca, ali su veoma oprezni, što je i očekivano s obzirom na složenu ekonomsku situaciju.
Dakle, ne odriču se godišnjeg, ali važu i uspoređuju tko što nudi te razinu kvalitete koju će dobiti u odnosu na plaćenu cijenu. Konkurencija je, jasno, vrlo aktivna, svatko se bori za svoj dio najjačeg europskog emitivnog tržišta, javila je sa sajma Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera.
Informirani posjetitelji
Poseban štimung na sajmu u okviru kvarnerskog štanda donijeli su predstavnici Lopara folklornim nastupom koji je privukao brojne posjetitelje. A koji su na sajmu pitali i za kvarnerske hotele, kao i kampove i obiteljski smještaj, a činjenica da je Kvarner iduće godine Europska regija gastronomije odjeknula je i među Bavarcima.
– Posjetitelji dolaze na štand vrlo informirani, jako dobro poznaju našu turističku ponudu, kao i kamo žele ići te ovdje traže vrlo konkretne informacije o destinaciji koju posjećuju tako da naši informatori moraju jako dobro poznavati ponudu, dodala je direktorica TZ-a Kvarnera.
Paralelno s predstavljanjem u glavnom gradu Bavarske, Kvarner se predstavljao i na sajmu Reise & Camping u Essenu gdje je Hrvatska bila zemlja partner.
Na hrvatskom štandu predstavlja se 14 suizlagača, među kojima je gotovo polovina bila s Kvarnera, što govori o važnosti regije kao prepoznate i tražene destinacije na njemačkom tržištu. Posebna atrakcija na sajmu bili su Žejanski zvončari koji su plijenili pažnju i uz koje su posjetitelji uživali u degustaciji hrvatskih vina i sireva.
– Kvarner se ponosi izvrsnom ponudom kamping i outdoor aktivnosti koje su vrlo privlačne njemačkim gostima te je naša zemlja prepoznata kao jedna od vodećih kamping destinacija u Europi. Dodatna potvrda uspjeha je oznaka Superplatz koju je dobilo čak šest kampova na području Kvarnera. Poseban naglasak je na predsezoni i posezoni koja je izuzetno privlačna mnogim turistima, dodala je Peršić Živadinov.
Velika vidljivost
Inače, sezonu sajamskih nastupa regionalni TZ započeo je još u siječnju, i to nastupom na sajmu Ferienmesse u Beču, najznačajnijem turističkom sajmu u Austriji te na sajmu CMT u Stuttgartu, najvećem njemačkom turističkom sajmu koji je ove godine posjetilo rekordnih 260.000 posjetitelja iz čitave Njemačke, ali i susjedne Švicarske i Austrije.
Siječanj je ujedno bio u znaku predstavljanja kvarnerskih aduta na američkom tržištu koje je posljednje dvije godine u velikom usponu te se općenito u Hrvatskoj bilježi porast prometa iz SAD-a. TZ Kvarnera je, naime, regiju promovirao na sajmovima Travel & Adventure Show, u New Yorku i Chicagu gdje je Hrvatska bila zemlja partner.
A povratne informacije iz SAD-a govore, Amerikanci više ne poistovjećuju Hrvatsku s Dubrovnikom, već su upoznati i s ponudom ostalih regija, pa tako i Kvarnera. Dapače, Hrvatska je među omiljenim EU destinacijama Amerikanaca jer je na glasu kao sigurna, pristupačna zemlja s cjelogodišnjim turizmom. Hrvatski paviljon gdje se predstavljala i regija Kvarner bio je jedan od najposjećenijih.
– Tu smo dobili dosta veliku vidljivost i kroz prezentacije, press-konferencije i razgovore s medijima i partnerima, i također se pokazalo odličnim marketinškim adutom da smo Europska regija gastronomije 2026.
To nam je jako bitno jer su Amerikanci gosti koji dolaze u pred i posezoni, dobre su platežne moći i traže upravo takve posebne oblike ponude kao što je gastronomija. Što se tiče cijena, Amerika je skupa, tako da smo im mi i dalje itekako cjenovno prihvatljivi i oni su voljni potrošiti.
Rekla bih da imaju sasvim drugačiji pristup nego gosti iz Njemačke, pojasnila je naša sugovornica. Na pitanje koliko im je Kvarner poznat, istakla je kako je itekako poznat te kako se u odnosu na prije samo desetak godina vidi velika razlika. A što je rezultat konstantnog ulaganja u ovo tržište.
Partner sajma RDA
U veljači je regija predstavljena i na sajmovima Fiets & Wandelbeurs u Utrechtu te Liberamente u Bologni, a u ožujku slijede Tempo Libero u Vicenzi i Tourism Trade Show u Wroclawu te najveća europska turistička burza ITB u Berlinu gdje Kvarner već tradicionalno ima svoj štand na kojem će se predstaviti turističke zajednice i predstavnici turističkog sektora Kvarnera.
Suizlagači su TZ otoka Krka i predstavnici turističkog sektora otoka Krka, TZ Crikvenice u suradnji s Jadran hotelima iz Crikvenice, Lošinj Hotels & Villas.
Dodajmo i kako je, nakon što je lani ujesen Kvarner ugostio godišnju konferenciju najvećeg njemačkog udruženja autobusera RDA, ove je godine Kvarner regija partner sajma RDA u Kölnu, koji se održava krajem travnja i koji je najveća burza za grupna putovanja.
Uz TZ Kvarnera na regionalnom štandu predstavit će se i Hoteli Krk, Cresanka, Lošinj Hotels & Villas, Best Solutions & Katarina Line. Poseban dan ove burze bit će posvećen regiji Kvarner te će se održati niz prezentacija na glavnoj bini sajma.
Naglasak na titulu Europske regije gastronomije
TZ Kvarnera je u suradnji s HTZ-om sudjelovao na prezentaciji pod nazivom “Kroatische Impressionen”, i to u centrali Südwest Media Grupe, najveće medijske grupacije u njemačkoj saveznoj pokrajini Baden-Württembergu koja izdaje poznate dnevne novine Stuttgarter Zeitung.
Događanje je okupilo više od 250 posjetitelja među kojima su novinari, agenti i čitateljska publika kojima je predstavljena regija Kvarner s posebnim naglaskom na titulu Europske regije gastronomije.
Uzvanici su nakon predstavljanja mogli uživati i u nekim od kvarnerskih delicija kao što su kvarnerski rižot, cresko maslinovo ulje, rapska torta i lošinjski krokant.
U veljači je kvarnerski TZ također sudjelovao na dvodnevnom poslovnom događanju Travel Open Village u Milanu u suradnji s Predstavništvom HTZ-a u Italiji. Riječ je o jedinstvenoj manifestaciji koja se održala za vrijeme trajanja Međunarodnog sajma turizma BIT u Milanu.
Na ovom događaju je prisustvovalo i sudjelovalo oko 250 turističkih agenata u poslovnim razgovorima. Cilj Kvarnera bio je poboljšati organizirani turistički promet te uspostaviti i ojačati poslovnu suradnju s turističkim agencijama i prijevoznicima.
Inače, ovu manifestaciju organizirao je TravelQuotidiano, vodeći B2B časopis u Italiji koji surađuje s brojnim stranim predstavništvima, turističkim tvrtkama, agencijama i prijevoznicima, čineći ovu manifestaciju ključnom prilikom za umrežavanje i poslovnu suradnju.