
Foto: Rijeka Gateway
izalice su proizvedene u Irskoj, u tamošnjim pogonima poznatog svjetskog proizvođača Liebherr, a u Rijeku dolaze u dijelovima
povezane vijesti
Prve dizalice za kontejnerski terminal Rijeka Gateway, na Zagrebačkoj obali, u riječku bi luku trebale stići danas u kasnim poslijepodnevnim satima, potvrđeno je iz Rijeka Gatewaya.
Riječ je o takozvanim RTG i RMG dizalicama, od kojih su prve (RTG) mostne dizalice namijenjene manipulaciji kontejnera unutar samog terminala, a kreću se na gumenim kotačima, dok su druge (RMG) također mostne dizalice, ali se kreću tračnicama te su namijenjene prekrcaju kontejnera na vlakove i s njih.
Sve u plavoj boji
Dizalice su proizvedene u Irskoj, u tamošnjim pogonima poznatog svjetskog proizvođača Liebherr, a u Rijeku dolaze u dijelovima, u ovoj prvoj isporuci za pet cijelih dizalica te djelomično za njih još deset.
Ukupno će na terminalu, u prvoj fazi njegova rada, biti postavljeno petnaest RTG dizalica i dvije RMG dizalice na željezničkom dijelu terminala. Drugi dio isporuke RTG i RMG dizalica u Rijeka Gatewayu očekuju sredinom ovog mjeseca, dok bi prva dva kontejnerska mosta (STS), za prekrcaj kontejnera između broda i operativne obale, na terminal trebala stići u prvoj polovici listopada.
Riječ je o kotejnerskim mostovima takozvane superpostpanamax generacije koji omogućuju ukrcaj i iskrcaj kontejnera s najvećih »kontejneraša« današnjice, i to u punoj visini, širini i duljini broda.
Sve će dizalice biti u prepoznatljivoj plavoj boji, a sastavljanje RTG i RMG dizalica iz prve isporuke potrajat će, prema informacijama iz Rijeka Gatewaya, oko mjesec i pol dana.
Najavljeni dolazak prvih dizalica, kao važan trenutak u izgradnji i opremanju terminala pozdravio je Peter Corfitsen, predsjednik uprave Rijeka Gatewaya.
– Vrlo smo uzbuđeni što stiže prvi dio naše opreme za terminal. Još uvijek smo u fazi kompleksnih građevinskih radova na terminalu, pa dolazak prve opreme predstavlja značajnu prekretnicu u razvoju terminala.
Prve dizalice koje stižu na terminal su manje dizalice koje će služiti za manevriranje tereta unutar terminala.
STS dizalice – dizalice koje će s ponosom nositi imena snažnih Riječanki po izboru građana Rijeke, stižu naknadno, kako je i planirano.
Tim Rijeka Gatewaya brine da cijeli proces izgradnje i opremanja terminala protekne glatko i bez nepotrebnog utjecaja na lokalnu zajednicu.
Nastavljamo razvijati Rijeka Gateway kako bi postao tehnološki najmoderniji i najodrživiji terminal u ovoj regiji, s minimalnim utjecajem na okoliš i lokalnu zajednicu, koji će osigurati Rijeci mjesto na karti najvažnijih mediteranskih luka, rekao je Corfitsen.

Peter Corfitsen, predsjednik uprave Rijeka Gatewaya / Foto: Vedran Karuza
Intenzivirani radovi
Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, ističe kako je pojačan intenzitet radova na realizaciji projekta novog kontejnerskog terminala, najvećeg i najznačajnijeg projekta u novijoj povijesti riječke luke.
– Prije nekoliko mjeseci, na poziv Rijeka Gatewaya posjetili smo tvornicu Liebherr u Irskoj, gdje je u tom trenutku bila u tijeku proizvodnja dizalica za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali. Već tada je najveći dio mehanizacije bio proizveden, a sada te dizalice dolaze u Rijeku.
Vidljivo je da je u zadnjih nekoliko mjeseci pojačan intenzitet radova na Zagrebačkoj obali, što nas posebno veseli i jamči da će za nešto manje od godinu dana terminal početi s komercijalnim radom. Na jesen stižu i velike obalne dizalice, rekao je Vukorepa, dodajući kako su pri kraju i još dva velika lučka projekta u Rijeci.
– Do kraja ovog mjeseca bit će završeno i produbljivanje uz operativnu obalu kontejnerskog terminala na Brajdici, što će omogućiti prekrcaj s velikih kontejnerskih brodova u njihovoj punoj duljini, kao i značajan projekt obnove lučkih površina, infrastrukture i željezničkih kolosijeka na području lučkog bazena Rijeka.
Odobrena su nam i sredstva za projekt napajanja brodova električnom energijom s obale, na oba kontejnerska terminala, rekao je Vukorepa.
Minimalne emisije i količina buke
Dizalice kojima će biti opremljen Rijeka Gateway kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali biti će, prema najavama Tomislava Žunića, člana uprave tvrtke, u potpunosti električne, što će, prema njegovim riječima, na minimum svesti emisije s terminala, ali i količinu buke.
Osim što će električnu struju koristiti za podizanje tereta, terminalske dizalice će je i proizvoditi, prilikom spuštanja kontejnera, a bit će opremljene i tehnologijom takozvanog »soft landinga«, odnosno sustavom koji pri kraju spuštanja usporava kontejner i »mekano« ga spušta na podlogu, čime se također značajno smanjuje količina buke.
Velikom većinom terminalske opreme, uključujući sve dizalice, pa i one najveće za prekrcaj između brodova i obale, upravljat će se daljinski, iz centralnog prostora za upravljanje, čime će se, ističu iz Rijeka Gatewaya, minimalizirati prisutnost ljudi na samom operativnom dijelu terminala, a time i mogućnost ozljeda ili drugih neželjenih događaja.