Foto: Rijeka Gateway
izalice su proizvedene u Irskoj, u tamošnjim pogonima poznatog svjetskog proizvođača Liebherr, a u Rijeku dolaze u dijelovima
povezane vijesti
Prve dizalice za kontejnerski terminal Rijeka Gateway, na Zagrebačkoj obali, u riječku bi luku trebale stići danas u kasnim poslijepodnevnim satima, potvrđeno je iz Rijeka Gatewaya.
Riječ je o takozvanim RTG i RMG dizalicama, od kojih su prve (RTG) mostne dizalice namijenjene manipulaciji kontejnera unutar samog terminala, a kreću se na gumenim kotačima, dok su druge (RMG) također mostne dizalice, ali se kreću tračnicama te su namijenjene prekrcaju kontejnera na vlakove i s njih.
Sve u plavoj boji
Dizalice su proizvedene u Irskoj, u tamošnjim pogonima poznatog svjetskog proizvođača Liebherr, a u Rijeku dolaze u dijelovima, u ovoj prvoj isporuci za pet cijelih dizalica te djelomično za njih još deset.
Ukupno će na terminalu, u prvoj fazi njegova rada, biti postavljeno petnaest RTG dizalica i dvije RMG dizalice na željezničkom dijelu terminala. Drugi dio isporuke RTG i RMG dizalica u Rijeka Gatewayu očekuju sredinom ovog mjeseca, dok bi prva dva kontejnerska mosta (STS), za prekrcaj kontejnera između broda i operativne obale, na terminal trebala stići u prvoj polovici listopada.
Riječ je o kotejnerskim mostovima takozvane superpostpanamax generacije koji omogućuju ukrcaj i iskrcaj kontejnera s najvećih »kontejneraša« današnjice, i to u punoj visini, širini i duljini broda.
Sve će dizalice biti u prepoznatljivoj plavoj boji, a sastavljanje RTG i RMG dizalica iz prve isporuke potrajat će, prema informacijama iz Rijeka Gatewaya, oko mjesec i pol dana.
Najavljeni dolazak prvih dizalica, kao važan trenutak u izgradnji i opremanju terminala pozdravio je Peter Corfitsen, predsjednik uprave Rijeka Gatewaya.
– Vrlo smo uzbuđeni što stiže prvi dio naše opreme za terminal. Još uvijek smo u fazi kompleksnih građevinskih radova na terminalu, pa dolazak prve opreme predstavlja značajnu prekretnicu u razvoju terminala.
Prve dizalice koje stižu na terminal su manje dizalice koje će služiti za manevriranje tereta unutar terminala.
STS dizalice – dizalice koje će s ponosom nositi imena snažnih Riječanki po izboru građana Rijeke, stižu naknadno, kako je i planirano.
Tim Rijeka Gatewaya brine da cijeli proces izgradnje i opremanja terminala protekne glatko i bez nepotrebnog utjecaja na lokalnu zajednicu.
Nastavljamo razvijati Rijeka Gateway kako bi postao tehnološki najmoderniji i najodrživiji terminal u ovoj regiji, s minimalnim utjecajem na okoliš i lokalnu zajednicu, koji će osigurati Rijeci mjesto na karti najvažnijih mediteranskih luka, rekao je Corfitsen.
Intenzivirani radovi
Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, ističe kako je pojačan intenzitet radova na realizaciji projekta novog kontejnerskog terminala, najvećeg i najznačajnijeg projekta u novijoj povijesti riječke luke.
– Prije nekoliko mjeseci, na poziv Rijeka Gatewaya posjetili smo tvornicu Liebherr u Irskoj, gdje je u tom trenutku bila u tijeku proizvodnja dizalica za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali. Već tada je najveći dio mehanizacije bio proizveden, a sada te dizalice dolaze u Rijeku.
Vidljivo je da je u zadnjih nekoliko mjeseci pojačan intenzitet radova na Zagrebačkoj obali, što nas posebno veseli i jamči da će za nešto manje od godinu dana terminal početi s komercijalnim radom. Na jesen stižu i velike obalne dizalice, rekao je Vukorepa, dodajući kako su pri kraju i još dva velika lučka projekta u Rijeci.
– Do kraja ovog mjeseca bit će završeno i produbljivanje uz operativnu obalu kontejnerskog terminala na Brajdici, što će omogućiti prekrcaj s velikih kontejnerskih brodova u njihovoj punoj duljini, kao i značajan projekt obnove lučkih površina, infrastrukture i željezničkih kolosijeka na području lučkog bazena Rijeka.
Odobrena su nam i sredstva za projekt napajanja brodova električnom energijom s obale, na oba kontejnerska terminala, rekao je Vukorepa.
Minimalne emisije i količina buke
Dizalice kojima će biti opremljen Rijeka Gateway kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali biti će, prema najavama Tomislava Žunića, člana uprave tvrtke, u potpunosti električne, što će, prema njegovim riječima, na minimum svesti emisije s terminala, ali i količinu buke.
Osim što će električnu struju koristiti za podizanje tereta, terminalske dizalice će je i proizvoditi, prilikom spuštanja kontejnera, a bit će opremljene i tehnologijom takozvanog »soft landinga«, odnosno sustavom koji pri kraju spuštanja usporava kontejner i »mekano« ga spušta na podlogu, čime se također značajno smanjuje količina buke.
Velikom većinom terminalske opreme, uključujući sve dizalice, pa i one najveće za prekrcaj između brodova i obale, upravljat će se daljinski, iz centralnog prostora za upravljanje, čime će se, ističu iz Rijeka Gatewaya, minimalizirati prisutnost ljudi na samom operativnom dijelu terminala, a time i mogućnost ozljeda ili drugih neželjenih događaja.