Zagrebačka obala

Rijeka Gateway bit će prvi kontejnerski terminal na Jadranu s daljinski upravljanim dizalicama

Marinko Glavan

Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali u Rijeci bi početkom 2025. godine trebao početi s operativnim radom i prekrcajem kontejnerskih jedinica



Rijeka Gateway bit će prvi terminal na Jadranu koji će funkcionirati na način da će sve kontejnerske dizalice, kako obalne tako i mosne, biti daljinsko upravljanje iz centralne upravljačke sobe, najavljeno je iz Rijeka Gateway-a, tvrtke koja upravlja kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali u Rijeci, a koji bi početkom 2025. godine, kada bude završeno njegovo opremanje, trebao početi s operativnim radom i prekrcajem kontejnerskih jedinica.


Onemogućuje ljudsku pogrešku


Iz Rijeka Gateway-a najavljuju kako će se na terminalu koristiti najsuvremenija tehnologija koja onemogućuje ljudsku pogrešku, s obzirom da su dizalice premrežene kamerama i laserskim senzorima, čime se pridonosi povećanju sigurnosti ljudi i opreme.





Operateri stroja, objašnjavaju, sjedit će u centralnoj prostoriji, iz koje će pratiti opremu i upravljati njome, pomoću velikih ekrana i daljinskih upravljača.


Osim udobnosti i kontinuirane produktivnosti, time se, ističu iz Rijeka Gateway-a, značajno doprinosi i zaštiti zdravlja operatera.


Daljinski kontrolirana oprema za manipuliranje kontejnerima pri tom neće utjecati na smanjivanje potrebe za ljudskim resursima, već je riječ o APM Terminal strategiji ugljične neutralnosti i konceptu Terminal of the Future.


Prvi korak prema automatizaciji


To je, ističe se u objavi, prvi korak prema automatizaciji koja će optimizirati procese i smanjiti mogućnost pogrešaka, čime se uvelike doprinosi sigurnosti na samom terminalu.



– Terminalom će se upravljati daljinski kontroliranom opremom za manipuliranje kontejnerima u skladu s APM Terminal strategijom ugljične neutralnosti i konceptom Terminal of the Future.


U kontekstu Rijeke Gateway govorimo o četiri kontejnerske dizalice za prekrcaj kontejnera s brodova, 15 pokretnih kranova na kotačima (RTG), dva pokretna krana na tračnicama (RMG), te 30 terminalskih kamiona u prvoj fazi.


Cilj je povećati upotrebu obnovljive energije na terminalu, čime se doprinosi smanjenju ugljičnog otiska. To uključuje prelazak na električnu energiju iz obnovljivih izvora te prelazak s fosilnih na zelena goriva kada god je to moguće, kazao je Koen Benders, direktor Rijeka Gateway-a.


Puno bolji radni uvjeti


Ističe kako za sve buduće operatere i operaterke to predstavlja mogućnost za radom na vrlo odgovornom ali uzbudljivom i izazovnom radnom mjestu koje pruža bolje radne uvjete – u uredu, bez utjecaja vremenskih prilika i neprilika.


Kako je riječ o najnovijoj tehnologiji koju Rijeka Gateway prvi uvodi na ovom području, dodaje, riječ je o značajnom koraku prema potpunoj digitalizaciji i modernizaciji.


Rijeka Gateway upravlja kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali u Rijeci, a riječ je o tvrtki u zajedničkom vlasništvu kompanija Maersk Grupe, kroz APM Terminals koji drži 51 posto vlasničkog udjela i Energia Naturalis Grupe, kroz ENNA Logic koji drži preostalih 49 posto vlasništva.