Sjednica

Riječko brodogradilište nastavlja rad kao 3. maj Rijeka 1905., Nadzorni odbor donio odluke

Portal Novi list, Hina

Ilustracija / Foto Ana Križanec

Ilustracija / Foto Ana Križanec

Nadzorni odbor je dao suglasnost na prijenos koncesije pomorskog dobra na tvrtku-kćer 3. maj Rijeka 1905. te na prijenos poslovnih udjela tvrtke-kćeri na državu



Riječko brodogradilište 3. maj završava gradnju broda za rasuti teret za kanadsku Algomu, a brodograđevna djelatnost nastavit će se u tvrtki-kćeri 3. maj Rijeka 1905. na koju će biti prenijeta koncesija na pomorskom dobru, a njeni poslovni udjeli na državu.


O tome je u utorak bila riječ na sjednici Nadzornog odbora 3. maja.


Država preuzima vlasništvo


Prema riječima njegova predsjednika Juraja Šoljića, Nadzorni odbor je dao suglasnost na prijenos koncesije pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene s 3. maja na tvrtku-kćer 3. maj Rijeka 1905. te na prijenos poslovnih udjela tvrtke-kćeri na državu.




Naime, Vlada je u prosincu donijela odluku o namirenju dijela potraživanja Republike Hrvatske prema brodogradilištu 3. maj prijenosom poslovnih udjela njegove tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905 na državu te o prijenosu koncesije na tu tvrtku.


Država je u prosincu 2024. imala potraživanje prema brodogradilištu 3. maju po osnovi protestiranog državnog jamstva u ukupnom iznosu od 48,1 milijuna eura, a prema toj odluci 3. maj će namiriti dio potraživanja države prijenosom svih poslovnih udjela koje ima u tvrtki-kćeri na Republiku Hrvatsku, u iznosu od 10,3 milijuna eura, koji čine njen cjelokupni temeljni kapital.


Isporuka za Algomu i dalje kasni


Tvrtka – kćer 3. maj Rijeka 1905 osnovana je radi nastavka brodograđevne djelatnosti. Prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost će se bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja, nastaviti obavljati u novoj tvrtki, koja je dokapitalizirana operativnom imovinom, a 3. maj bi trebao dovršiti ranije ugovorene poslove.


Brodogradilište 3. maj završava samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta (527) za kanadsku Algomu, čija isporuka kasni i još nekoliko poslova, dok će nove poslove, kao što je izgradnja trupa za polarni kruzer, obavljati tvrtka-kćer.