![Karlo Devčić i Gabriel Drenik / Foto Marko Gracin](https://www.novilist.hr/wp-content/uploads/2025/02/10416312-717x478.jpg)
Karlo Devčić i Gabriel Drenik / Foto Marko Gracin
Tvrdimo, što su pokazala i naša istraživanja kao i prvi rezultati koje postižemo, da se korištenjem naše platforme može spustiti cijena stana i do 10 posto,poručuju inventivni riječki studenti Karlo Devčić i Gabriel Drenik
povezane vijesti
Za umornu, ostarjelu i starinsku, vječno zlovoljnu Hrvatsku oni su za bilo kakav poslovni uspjeh ekstremno mladi. Srećom, oni tako ne misle te, unatoč činjenici što su tek proslavili 21. rođendan, osmislili su i realizirali poslovni projekt koji objedinjava baš sve: činjenicu da se nalazimo u digitalnom dobu koje omogućava komunikaciju s čitavim svijetom, što njihov »proizvod« čini globalno dostupnim, ali istovremeno i silnu posvećenost lokalnim potrebama čime pokazuju i zavidnu socijalnu osjetljivost te jednaku takvu inteligenciju.
Oni su Karlo Devčić i Gabriel Drenik, studenti su treće godine Ekonomskog odnosno Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, ali posljednjih nekoliko mjeseci i vlasnici platforme Konekt specijalizirane za maksimalno jednostavnu i apsolutno povoljniju prodaju nekretnina te iznajmljivanje, primjerice studentima i mladim obiteljima, tako potrebnih stanova.
– S obzirom na to da pripadamo generaciji kojoj je jedna od najskupljih, ali i najvažnijih potreba u životu kupnja stanova, odlučili smo pokrenuti startup kojem je glavna nakana suprotstaviti se prenapuhanim cijenama nekretnina na našem tržištu kao i nepostojanju stvarnog mjesta susreta ponude i potražnje, i to bez posrednika, agencija i njihovih agenata kako bismo pomogli da se cijene »kvadrata« dovedu u realne okvire.
Osmislili smo Konekt koji nije agencija za promet nekretninama, nego digitalna platforma koja maksimalno ubrzava procese pronalaska te povezivanja kupaca i prodavatelja nekretnina, drugim riječima potiče samostalnu prodaju, pojašnjavaju nam Devčić i Drenik i to ozbiljnošću i sigurnošću nastupa što u pravilu karakteriziraju znatno iskusnije, samim time i starije, poslovne ljude nego što su to dvojica studenata rođenih 2003.
Tri posto od cijene
S druge strane, i sami smo vrlo često svjedocima medijskog iščuđavanja cijenama nekretnina, odnosno četvornog metra stana. Kako pokazuju zadnja izvješća, na riječkom području se cijena »kvadrata« stana kreće od 1.800 do četiri tisuće eura.
Nakon te informacije najčešće kreću kritike usmjerene prema državnim institucijama ili iščuđavanje cijenama pojedinih faza građevinskih radova. No, vrlo se rijetko, skoro nikad ne dodiruje problem posrednika u trgovini tim »kvadratima«.
Prema podacima koje su nam iznijeli vlasnici Konekta, u Hrvatskoj se 2023. obavilo čak 117 tisuća transakcija nekretnina, od čega je bilo 26 tisuća transakcija stanova i apartmana koje ćemo posebno promotriti.
Uzmemo li da im je prosječna veličina 70 četvornih metara s cijenom »kvadrata« od oko 2,5 tisuća eura, odnosno 175 tisuća eura po stanu, dolazimo do podatka prema kojem se godišnje u Hrvatskoj na tom poslu »okrene« 4,55 milijardi eura.
Foto Nikola Blagojević
Od tog iznosa agencijama za promet nekretninama ostaje oko 350 milijuna eura. Poznato je naime da kupac i prodavatelj plaćaju po tri posto od cijene, tu su i usluge koje se plaćaju nekim drugim stručnim ljudima, primjerice pravnicima i bilježnicima, tako da od cijene jednog stana posrednicima ostaje i do osam posto.
– Ne smijete ispustiti iz vida da sustav kakav danas poznajemo, a on se jako rijetko preskače, i sam umjetno podiže cijene četvornog metra i to zato što mu se to naprosto može. Tvrdimo, što su pokazala i naša istraživanja kao i prvi rezultati koje postižemo, da se korištenjem naše platforme može spustiti cijena stana i do 10 posto.
U slučaju mlade obitelji koja se primjerice odlučuje na kupnju stana od 70 četvornih metara cijene po dvije tisuće eura, ušteda je oko 14 tisuća eura s čime se može kupiti cjelokupni namještaj za taj stan.
Može i manji automobil ili godinama plaćati »režije«. Morate priznati da je to uistinu veliki iznos koji ukazuje na potrebu postojanja platformi poput naše, pojašnjava nam Devčić.
Jedini u Hrvatskoj
Drenik dodaje kako su prema njihovim saznanjima oni jedina takva platforma u Hrvatskoj, pa i šire.
– Na našoj platformi nema nikakvih oglasa agencija što karakterizira većinu web-portala koji se bave kupoprodajom nekretnina. Većina njih je naprosto tek oglasni prostor za agencije koje posluju s nekretninama, dok se kod nas uz detaljni opis stana, njegove fotografije kao i prikaz okoline u kojoj se stan nalazi, odmah dobiva i konkretne podatke o vlasniku kao i sve mogućnosti njihove trenutne direktne komunikacije – od broja telefona nadalje.
Oni se sami nalaze, bez ikakvog našeg prisustva, te sami dogovaraju sve detalje tog posla. Svakako, objekti koji se pojavljuju na našoj platformi imaju pridružene i sve zakonske pretpostavke – vlasnički list primjerice – koji jamče legalnost posla, pojašnjava nam Drenik.
Uostalom, da im nije nakana naplaćivati bilo kakve provizije te na njima zarađivati, pokazuje i podatak da su registrirani kao agencija za promidžbu – reklamu i propagandu – koja vlasnicima nekretnina trenutno nudi besplatno oglašavanje te izradu profesionalnih i detaljnih prezentacija svojih nekretnina.
– Dozvoljavamo dakako i direktan plasman opisa, dokumenata i fotografija objekta koje nam dostavljaju sami vlasnici, ali da bi prezentacija bila do kraja profesionalna preferiramo naš dolazak do ponuditelja.
Fotograf s profesionalnom opremom stiže na kućnu adresu, izrađujemo 3D modele nekretnina i interaktivne tlocrte, kao i zaprimanje i obradu dokumenata nekretnine.
Kvalitetnim prezentacijama omogućujemo puno veći angažman potencijalnih kupaca kojima su poznate sve informacije o predmetnoj nekretnini jer riječ je o visokokvalitetnim fotografijama i videozapisima, dokumentima, pogledu s ulice i točna adresa kao i kontakt stvarnog prodavatelja, vlasnika i kupca.
Nakon obavljene prezentacije naš je posao gotov, dalje nastupaju sami vlasnici koji s kupcima obavljaju samostalnu prodaju, pojašnjava nam Devčić.
Nema granica
Iako će mnogi pomisliti da se upravo u opisanim prezentacijama nalazi taj očekivani »keč«, da se taj posao naplaćuje u stotinama eura čime se dolazi do profita koji je u pravilu smisao svakog posla, nije točno. Ma ni približno!
Foto Marko Gracin
– Cijena posla koji smo vam opisali, kao i postavljanje na našu platformu je oko 30 eura. Ostane li objekt duže na našim stranicama, cijena je 10 eura mjesečno. Do sto eura troška nećete doći čak ni da vam ponuđeni objekt ostane pola godine neprodan, za što sumnjamo da je moguće.
Tim više što naš model poslovanja jamči realne tržišne cijene nekretnina bez agencijskog napuhavanja, izradu kvalitetne prezentacije svakom vlasniku bez ugovornih obaveza, dostupnost svih informacija o predmetnoj nekretnini potencijalnim kupcima, što svakako jamči i – bržu prodaju, dodaje Drenik.
S obzirom na to da je i naš sustav razmišljanja ostao okamenjen u nekom drugom dobu potpuno nam je nejasno kako netko može poslovati ako mu je zarada po jednoj kupoprodaji stana oko 50 eura. Vratimo li se opisanom stanu od 140 tisuća eura, 50 eura je 0,035 posto!
– Da, razmišljate li na klasičan, ali i potpuno zastarjeli način, uračunavate li sve one troškove koji nastaju načinom kako danas posluju agencije, pa da, nemoguće je opstati ne uzme li se na tisuće eura po jednom takvom poslu.
Mi smo pak ljudi digitalnog doba koji ne robuju birokratiziranom razmišljanju. K tome, naše poslovanje nema nikakvih granica – ni vremenskih jer poslujemo 24 sata svih sedam dana u tjednu, ni geografskih jer, a svi su detalji dostupni i na engleskom jeziku baš kao što planiramo i dodavanje još nekih jezika primjerice njemačkog, zahvaljujući internetu prisutni smo u čitavom svijetu. Naša računica ide od tih pretpostavki.
Vjerujemo da je nama moguće doći, i to relativno brzo, do tisuću poslova godišnje znači da nam je na takav način i s takvim cijenama moguće ostvariti promet od 50 tisuća eura godišnje. A to nije baš mali iznos, i ne samo zbog toga što smo mi još uvijek studenti pa su nam to veliki iznosi, dodaju nam pojašnjenja Devčić i Drenik.
Optimalni partner
I potpuno su u pravu, uostalom povučemo li analogiju s primjerice platformama za turistički najam objekata, soba i apartmana kao što je to Booking.com, pa i one su dovele do prave revolucije u tom vidu poslovanja.
Nekad su te poslove obavljale turističke agencije. Koje su imale velik broj zaposlenih, unajmljene skupe prostore u pravilu smještene u središtima gradova. Njihovo je poslovanje bilo samorazumljivo, kako bi se naime bez njih uopće mogao odvijati turistički promet, da bi se »preko noći« dogodio njihov krah.
Sve su naime sami pomoću platformi obavljali ponuđači i korisnici, digitalnim putem. Uistinu je nejasno kako se i posao s nekretninama, osim dakle Konekta, ne seli u digitalnu sferu, kako tako nešto ne potiču sami – vlasnici agencija.
Da, navikli su na kud i kamo veće zarade i dakako da prelazak u postotni minimalizam izaziva strahove od dolaska do nemogućnosti poslovanja. Uostalom, ako im se može po jednoj kupoprodaji zaraditi desetak, pa i znatno više tisuća eura, zašto bi ih se odricali a da ih nitko, za sada, na to ne tjera.
– Gledajte, da se mi vratimo našoj platformi, Hrvatska je šengenska država tako da će se za nekretnine u njoj sve više i više zanimati i stranci. Smatramo da smo i u toj situaciji upravo mi u prednosti jer su oni itekako navikli digitalno komunicirati i poslovati tako da ćemo im se mi iskazati kao optimalni partner.
Dakako da je i to mogućnost za povećanje naše zarade, bez obzira na to što svoje usluge naplaćujemo cijenama koje se danas traže za nekoliko kava, zaključili su Devčić i Drenik.
I obradovali nas jer su nam, osim svoje zanimljive platforme, socijalne osjetljivosti i naglašenog korištenja logike, najavili kako se i kod nas, zahvaljujući ljudima poput njih, nazire svjetlo na kraju jako, jako dugačkog birokratskog tunela.
Pregled tržišta
Prema analizi Ekonomskog instituta iz Zagreba i njihove publikacije »Pregled tržišta nekretnina RH u 2023. godini« izrađenoj za Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, vrijednost 117 tisuća prodanih nekretnina bila je 9,1 milijardu eura.
Najviše se trgovalo poljoprivrednim zemljištima, 32.240 ugovora, stanovima i apartmanima, 25.932, građevinskim zemljištima – 23.728 transakcija, te 14.285 obiteljskih kuća. Kad su u pitanju podaci za gradove, Zagreb s 14.901, Zadar s 2.326, Split s 2.313, Osijek s 2.027, Rijeka s 1.478 te Karlovac s 1.232 kupoprodaje.