Marijan Susenj/PIXSELL
Kao razlog poskupljenja cijena 65 posto obrtnika navodi poskupljenje sirovina i materijala
povezane vijesti
Čak 80 posto obrtnika u posljednjih je godinu dana povećalo cijene svojih usluga, a njih 44 posto najavljuje da će cijene podizati i u sljedećim mjesecima, pokazalo je to istraživanje vodećeg portala za odabir lokalnih izvođača u Hrvatskoj trebam.hr. Istraživanje je provedeno u srpnju, a u njemu je sudjelovalo 534 obrtnika i poduzetnika.
Kad su u pitanju majstori, najviše su svoje cijene podigli keramičari, tvrtke za obnovu i adaptaciju, fasaderi i električari. Od ostalih usluga, navodi se u priopćenju tog portala, najviše su porasle cijene za catering, a najmanje cijene usluga servisa za čišćenje i knjigovodstvenih servisa. Usluge cateringa skuplje su 23 posto, dok su usluge čišćenja poskupjele osam posto.
Za usluge keramičara, odnosno postavljanja pločica, građani će ove godine platiti čak 21 posto više nego lani, a vodoinstalaterski radovi ili usluge električara skuplji su 18 posto, dok su soboslikarski radovi poskupjeli 16 posto. Za 18 posto poskupjele su i fasaderske usluge.
Kao razlog poskupljenja cijena 65 posto obrtnika navodi poskupljenje sirovina i materijala, 35 posto poskupljenje struje i goriva i 27 posto uvođenje eura. Među obrtnicima koji u sljedeća tri mjeseca planiraju povećati cijene većina će poskupiti svoje usluge za 10 posto, ali njih petina, odnosno 20 posto odlučila se i na veća poskupljenja. U posljednjih godinu dana cijene su podigli svi krovopokrivači koji su sudjelovali u anketi i to u prosjeku za 15 posto, a njih čak 75 posto najavljuje da će to ponovo učiniti u sljedeća tri mjeseca.
Iako su među onima koji su u proteklih godinu dana najviše podigli cijene, više od 50 posto keramičara učinit će to ponovo do sredine jeseni, a u tom će razdoblju svoje cijene podići i više od polovice vodoinstalatera.
S portala trebam.hr zato građanima savjetuju da prilikom naručivanja usluga prikupe barem tri ponude izvođača i da usporede cijene, ali i što točno dobivaju za dogovorenu uslugu.