"Ekološki" proizvodi

Proizvođač sapuna i krema Dove pod istragom: “Kupce su doveli u zabludu”

Portal Novi list, Hina

Ilustracija / Foto Akshay Bandre on Unsplash

Ilustracija / Foto Akshay Bandre on Unsplash

Unilever možda preuveličava koliko su neki njegovi proizvodi "zeleni"



Proizvođač sapuna i krema Dove i proizvođač Hellmann’s majoneze Unilever pod istragom su zbog tvrdnji da su neki proizvodi ekološki, što bi kupce moglo dovesti u zabludu.


Uprava za tržišno natjecanje i tržište (CMA) priopćila je da Unilever možda preuveličava koliko su neki njegovi proizvodi “zeleni”.


Unilever proizvodi poznate brendove poput sredstava za čišćenje Cif, sapuna Dove i dezodoransa Lynx. Objavio je da je “iznenađen i razočaran” objavom i opovrgao da su njegove tvrdnje „na bilo koji način obmanjujuće”.




No CMA je priopćio da određene izjave i jezik koje Unilever koristi na nekim proizvodima “izgledaju nejasno i općenito” i “kupce mogu dovesti u zabludu”.


Također je naveo da su neki sastojci proizvoda na ambalaži predstavljeni tako da preuveličavaju koliko su prirodni, što je poznato pod nazivom “korporacijski greenwashing”.


CMA smatra da Unileverovo korištenje boja i slika poput zelenog lišća može brinuti, jer kupci mogu precijeniti ekološku prihvatljivost proizvoda.


“Sve više i više ljudi pokušava doprinijeti zaštiti okoliša, ali brinemo da su mnogi zavedeni takozvanim ‘zelenim’ proizvodima koji baš i nisu onakvi kakvima se predstavljaju”, rekla je šefica CMA-a Sarah Cardwell.


Dosad su dokazi koje smo vidjeli izazvali zabrinutost da Unilever određene proizvode neprimjereno predstavlja kao ekološki prihvatljive“, dodala je.


Taj potez dolazi u sklopu šire istrage ekoloških tvrdnji u oglašavanju roba poput toaletnih potrepština, proizvodi za čišćenje, hrane i pića.


Kupci su prošle godine potrošili više od 130 milijardi funti na potrepštine za kućanstvo, uključujući hranu i piće, proizvode za čišćenje i predmete za osobnu njegu, objavio je početkom godine CMA.


Značajan ih se broj prodaje kao „zeleni“ ili ekološki prihvatljiv, uključujući do 91 posto svih proizvoda za pranje posuđa i 100 posto toaletnih proizvoda, prema podacima CMA.


Unilever je priopćio da je predan objavljivanju odgovornih tvrdnji koje su “transparentne i jasne”.


“Nastavit ćemo surađivati s CMA-om i u potpunosti udovoljiti daljnjim zahtjevima za informacijama”, dodao je glasnogovornik.