Reakcija na najavu dobre sezone

Prodaja automobila u Hrvatskoj: Počinje rent-a-car ludnica, tržište eksplodiralo

Edi Prodan

Ilustracija / Foto Reuters

Ilustracija / Foto Reuters

Rezultat svega je više od 6,2 tisuće registracija u ožujku, što se rijetko pamti i iz najboljih sezona, kao i ukupno tržište koje je već u prvom kvartalu nadmašilo 13 tisuća registracija



Porast prodaje u ožujku u odnosu na isti lanjski mjesec od čak 39 posto, kao i 26,5 posto u prvom kvartalu 2023. godine u odnosu na prvi kvartal 2022. godine najbolji su pokazatelj da se Hrvatska vratila na poznate, pretpandemijske staze prodaje automobila. I ne, nije u ovom slučaju, na žalost, riječ o nekoj posebnoj dinamici koja bi pogonila osobnu kupnju, ne riječ je o – turizmu. S obzirom da nakon velikih ovogodišnjih turističkih sajmova dolaze podaci prema kojima Hrvatsku očekuje istinski dobra sezona, velike brojke i jako veliki dolazak avio gostiju, reagirale su i rent-a-car kompanije koje su se bacile u veliku nabavku automobila. Rezultat svega je više od 6,2 tisuće registracija u ožujku, što se rijetko pamti i iz najboljih sezona, kao i ukupno tržište koje je već u prvom kvartalu nadmašilo 13 tisuća registracija. Skoro nevjerojatno djeluje da je Volkswagen, dakako i dalje prvi na ljestvici prodaje, u ožujku registrirao nešto više od 600 automobila, lani u istom mjesecu svega 330. Još nevjerojatnije djeluje podatak povezan s drugoplasiranim Renaultom – 736 u odnosu na lanjskih 177! Da, ima istina u svemu ovom i u činjenici da se proizvodnja konačno ustalila, da se manje čeka, da automobili sve više iz tvornica dolaze tempom na koji smo kroz godine i navikli. Ali opet, da nema turizma i “renti” sve bi ovo što nam je lijepo prezentirala agencija Promocija plus bilo bitno drugačije.


Na trećem mjestu prodaje proizvođača smjestila se Škoda, dok je više od tisuću automobila registrirala ove godine još samo KIA. Slijedi uobičajeni ovogodišnji ritam – Dacija, Opel – i on s 565 registracija od kojih su mnoge “rente” – potom Suzuki, Hyundai, Toyota i na koncu Top10 ljestvice Audi s također nemalih 303 registracije.


U drugom dijelu uočavamo veliki pad Forda, posebno nakon 318, dominantno flotno-policijskih registracija u siječnju, te jako dobro poslovanje Mercedesa i BMW-a. Uz uobičajene stanovnike Top20, ne možemo ne zamijetiti značajni rast MG-a koji je sa 156 registracija u ožujku došao na 17. mjesto. S također dobrim ožujkom, 20. mjesto zatvara Cupra.




Zanimljivo je pratiti i zbivanja na ljestvici na kojoj su poredani modeli. Godinama je tu neprikosnovena Škoda Octavia, da bi nakon prvog kvartala bila tek – peta! Da, ovo je vrijeme Renault Clia koji osim što je drag hrvatskim individualnim kupcima, zaokuplja i veliku pažnju rent-a-car kompanija. Između su na 2. i 4. poziciji dvije Dacije – Duster i Sandero, dok je treća Opel Corsa. Zanimljivo, iako je Volkswagen uvjerljivo prvi, na modelskoj ljestvici zauzima, s Taigom i Tiguanom tek 8. i i 9. poziciju. Jer na mjestima 6. i 7. su Suzuki SX4 te Vitara. Modelski TOP10 zatvara pak KIA Sportge. Istaknimo i na modelskoj ljestvici MG koji je sa 137 registracija ZS došao i tu na 18. mjesto.


U svakom slučaju krenulo je, sasvim je sigurno da travanj i svibanj, koji bi mogao “probiti” i 10 tisuća mjesečnih registracija, donose obilje zanimljivosti.