Foto Reuters
Premije osiguranja u zrakoplovstvu, pomorstvu i energetici zamjetno su porasle
povezane vijesti
Prijevoznici očekuju visoke troškove osiguranja i u idućim mjesecima zbog zapadnih sankcija Rusiji, a prognoziraju i još više kaznenih mjera u budućnosti, pokazala je anketa objavljena u utorak.
Zapadne zemlje uvele su Rusiji u 2022. opsežne sankcije zbog njezine invazije na Ukrajinu, koje su se nadovezale na niz kaznenih mjera zemljama poput Irana i Venezuele.
Sankcije predstavljaju teret za kompanije, a pod posebnim su pritiskom prijevoznici koji ne smiju pružati usluge za rusku naftu i naftne derivate ako njihove cijene prekoračuju utvrđeni cjenovni limit.
Čak 64 posto velikih prijevozničkih tvrtki u cestovnom, željezničkom, pomorskom i zračnom sektoru očekuje veće troškove osiguranja, a isti udio njih predviđa i još više međunarodnih kaznenih mjera u budućnosti, pokazalo je prvo istraživanje odvjetničkog ureda DWF.
Njih 56 posto smatra i da bi svijet s više sankcija bio riskantniji za njihovo poslovanje, pokazala je anketa u kojoj su sudjelovali izvršni direktori kompanija s prihodima u rasponu od jedne do sto milijardi dolara.
„Sankcije Rusiji povećavaju ionako značajan teret troškova koje kompanijama donosi usklađivanje s propisima (o sankcijama)”, rekao je globalni voditelj DWF-ovog transportnog sektora Jonathan Moss.
“Rizik nepoštivanja sankcija ozbiljan je zbog stalne prijetnje zatvorskih i velikih novčanih kazni, a idući mjeseci vjerojatno će donijeti i redovnije provjere”, kazao je Moss.
Premije osiguranja u zrakoplovstvu, pomorstvu i energetici i u segmentima političkog rizika i kibernetičke sigurnosti zamjetno su porasle, napominje.
“Zahtjevi za nadoknadom štete zbog zrakoplova blokiranih u Rusiji i brodova zapelih u crnomorskim lukama, očekivani budući gubici, znatno manji povrat ulaganja, smanjeni kapaciteti i recesijski pritisci rezultirali su neviđeno visokim premijama u nekim poslovima”, kazao je Moss.
“Sprema se savršena oluja. Cijene osiguranja rastu i zato što, zbog propisa o sankcijama, osiguranici ne mogu do svoje imovine, a osiguravatelji ne mogu istražiti njihove zahtjeve i poslati istražitelje da procijene štetu i prenijeti plaćanje stručnjacima”, objašnjava.
Istraživanje je provedeno u listopadu i studenom prošle godine, a obuhvatilo je 50 izvršnih direktora prijevozničkih tvrtki, navodi Reuters.