Od skromnih početaka do globalnog uspjeha - Alan Sumina i Zoran Vučinić / Foto NANOBIT
Alan Sumina i Zoran Vučinić krenuli su prije 13 godina bez kapitala, bez ureda i samo s dva računala, danas su sa svojim igrama prisutni u više od 150 zemalja, prestižni Financial Times uvrstio ih je na listu najbrže rastućih tech kompanija Europe, a vrlo uspješno se probijao i na arapsko tržište mobilnih igara
povezane vijesti
U rujnu prošle godine Nanobit, globalni gaming studio iz Zagreba, izdavač lifestyle, casual i narativnih igara, vrlo popularan i u arapskom svijetu, postao je dijelom švedske Stillfront grupe, jedne od vodećih svjetskih gaming kompanija u free-to-play segmentu.
Transakcija se provodi u dvije tranše, pri čemu će Stillfront najprije kupiti 78 posto udjela za 100 milijuna dolara. Nakon dvije godine, Stillfront će kupiti ostatak udjela u Nanobitu po cijeni koja će ovisiti o kretanju dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) Nanobita u ovoj i sljedećoj financijskoj godini. Ukupan iznos koji će Stillfront platiti na kraju transakcije bit će oko 148 milijuna dolara, prilagođeno za stanje gotovine.
Stillfront je vodeća free-to-play kompanija koja okuplja 19 gaming studija diljem svijeta. Zapošljavaju više od 800 zaposlenika, a glavna tržišta su SAD, Njemačka, Bliski istok i Sjeverna Afrika te Francuska i Kanada. Sjedište je u Stockholmu, a kompanija je javno izlistana na Nasdaq First North Premier Growth Marketu. Njihov bogat portfelj igara karakteriziraju lojalni korisnici i igre koje su aktualne dugi niz godina.
Hollywood Story
Nanobit su prije 13 godina u Zagrebu osnovali Alan Sumina i Zoran Vučinić bez kapitala, bez ureda i samo s dva računala. Danas je Nanobit sa svojim igrama prisutan u više od 150 zemalja svijeta, zapošljava 130 stručnjaka, te je jedan od najpoželjnijih hrvatskih poslodavaca.
Nanobitove igre ukupno su preuzete više od 155 milijuna puta, a na mjesečnoj razini ih igra više od 10 milijuna aktivnih igrača sa svih kontinenata svijeta. Najpopularnije igre su My Story: Choose Your Own Path, Hollywood Story: Fashion Star i Tabou Stories: Love Episodes.
Njihova je igra Hollywood Story već nakon tri mjeseca nakon lansiranja zabilježila odlične rezultate. U samo tri mjeseca preuzelo ju je više od milijun i pol igrača iz čak 17 zemalja arapskog svijeta, a u mnogima je i bila među top 3 na ljestvicama Apple i Google Play trgovina. Nanobit je na arapsko tržište mobilnih igara odlučio krenuti u partnerstvu s vodećim izdavačem igara u MENA regiji, Tamatemom iz Jordana. Riječ je o regiji u koju se ubrajaju Saudijska Arabija, Katar, Kuvajt, Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Jordan, Libanon, Palestina, Sirija, Egipat, Sudan, Libija, Tunis, Alžir i Maroko.
Hollywood Story je, zbog specifičnosti tržišta, jezično i kulturološki prilagođen za arapski svijet, pa je igra u tom području poznata pod nazivom Fashion Queen. Riječ je o igri zabavnog karaktera kroz koju igrač gradi svoj lik koji postaje holivudska zvijezda. Da je Nanobitova igra u arapskim zemljama postala ultimativni hit potvrđuje i posjet kraljice Ranie od Jordana središnjici Tamatema gdje je ona iz prve ruke iskušala mogućnosti igre. I oduševila se.
– Zadovoljni smo ovim rezultatima. Arapsko tržište, iako specifično po mnogim stvarima, ima velik potencijal, tako da potaknuti uspjehom ovog projekta, s našim partnerom Tamatemom, već radimo na novim projektima. Ovaj uspjeh je prvenstveno rezultat zajedničkog rada svih kolega u Nanobitu, istaknuo je Filip Cindrić, voditelj poslovnog razvoja Nanobita.
Uspjeh na tržištima arapskog svijeta potvrda je uspjeha Nanobita, kompanije koju je prestižni Financial Times uvrstio na listu najbrže rastućih tech kompanija Europe. U Nanobitu, zajedno s Tamatemom, planiraju nastaviti dalje razvijati postojeću igru te je kroz dodavanje novih značajki učiniti još atraktivnijom za lokalne igrače.
Najutjecaniji svjetski mediji Nanobit već niz godina svrstavaju na liste najbrže rastućih kompanija Europe. Prošle godine, Nanobit je lokalizirao svoje igre na čak šest novih jezika i to na njemački, francuski, španjolski, talijanski, ruski i japanski, uz standardni engleski jezik, čime su se probili na više od 15 novih tržišta.
Zagreb – globalno središte
– Zagreb je postao globalno središte jedne od najbrže rastućih industrija na svijetu, ističu Alan Sumina i Zoran Vučinić iz Nanobita.
– Industrija mobilnih igara brzo raste i sve se više globalizira, a ako želimo ostati broj 1, moramo ići naprijed. Pridruživanjem Stillfront grupi Nanobit dobiva dodatni zamah koji će nam omogućiti nastavak rasta, razvoj novih ambicioznih planova i projekata. Sasvim je prirodno, s obzirom da smo u poziciji da možemo birati strateškog partnera, da odaberemo onog koji se uklapa u našu kulturu i dugoročnu viziju. Sve one kvalitete koje njegujemo interno – poduzetnički duh, samostalnost i inovativnost – vidjeli smo upravo u vodstvu Stillfront grupe. Veselimo se suradnji s ostalim uspješnim studijima u sastavu Stillfronta, što će dodatno ubrzati razvoj i Nanobita i Stillfront grupe, a naši zaposlenici će imati priliku surađivati s najboljima iz svijeta, rekli su Alan Sumina i Zoran Vučinić, nakon što je Nanobit postao dio Stillfront grupe.
Nanobit posluje kao i do sada, ali u vlasništvu Stillfront grupe. Sjedište je ostalo u Zagrebu, a kompanija će i u budućnosti nastaviti ostvarivati ambiciozne razvojne planove. Cijeli proces vodio je tim konzultanata. Latham & Watkins je pravni, a Aream & Co. financijski savjetnik Nanobita, dok je DLA Piper Sweden pravni, a EY financijski savjetnik Stillfronta u ovoj transakciji.
Talentirani tim
– Preuzimanjem talentiranog tima u Nanobitu, Stillfront se širi u žanr narativnih lifestyle igara, čime dodatno jača svoj portfelj igara i povećava doseg kod gaming publike. Alan i Zoran su proteklih godina zajedno sa svojim timom u Nanobitu izgradili impresivan gaming studio s čvrstom nišom u uzbudljivom žanru lifestyle igara, a mi se veselimo što ćemo zajedno s njima raditi na tome da podignemo kompaniju na višu razinu. Osnovni portfelj igara ostvario je impresivan rast tijekom godina, a vidimo i snažan potencijal rasta u budućnosti, uključujući i obećavajuće nove igre koje su u razvoju, rekao je Jörgen Larsson, CEO Stillfronta.
Nanobit je specifičan po tome jer okuplja gaming stručnjake iz cijelog svijeta. Tako je Payal spakirala svoj život u dva kovčega, oprostila se od obitelji i prijatelja u Indiji i preselila se u Zagreb u Nanobit kako bi slijedila svoju strast prema dizajnu igre. Prije Nanobita radila je u gaming industriji u Indiji pet i pol godina. Uvijek joj je cilj bio putovati po svijetu i kako bi stekla više znanja i stručnosti u industriji razvoja igara.
– Nanobitov portfelj igara bio mi je prilično zanimljiv, pogotovo u području moje stručnosti jer sam imala prethodno iskustvo rada u gaming tvrtki u Indiji, proizvodeći igre sličnoj publici. Tako jedna igra ima svoju odličnu priču, jer govori o djevojčici i njezinim borbama s tinejdžerskom trudnoćom. Mislila sam da je tema stvarno aktualna i dobro obrađena od strane Nanobita, jer je služila kao preporuka, kaže Payal.
– Sada vidimo puno igara koje idu sličnim putem, gdje se bave važnim temama, što je definitivno izazvalo moj interes da želim raditi za Nanobit. Mogu reći da nema dosadnog trenutka u Nanobitu i svi se jako dobro slažu, objašnjava Payal koja kaže da je u Zagreb došla u vrijeme pandemije, ali, sve je na kraju ispalo odlično. Hana i Lea puno su joj pomogle pri adaptaciji, ali i aklimatizaciji.
– Zaista je sjajno imati takvu podršku kad si izvanzemaljac u novoj zemlji. Doživjela sam i svoj prvi snijeg u životu u Zagrebu, objašnjava Payal.
Uz nju, u Nanobitu radi još velik broj stranaca. Osim što su im se svidjele igre koje je razvio Nanobit, oduševljeni su jadranskom obalom, ali i gastronomskom scenom u Zagrebu. Zagreb tako postaje pravi centar gaming industrije, a igre od početne zabave postale su pravi biznis.
Biznis u kome se čak i u Hrvatskoj sa samo dva računala i puno volje, znanja i strasti može zaraditi i milijardu kuna.