Razgovor s Nenadom Nizićem

Predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela: Luksuz nisu zlatne slavine, već personalizirana usluga

Siniša Pavić

Na pravom smo putu da napravimo nešto što će Hrvatsku ucrtati na kartu svijeta luksuznih putovanja - Nenad Nizić / Foto Davor KOVAČEVIĆ

Na pravom smo putu da napravimo nešto što će Hrvatsku ucrtati na kartu svijeta luksuznih putovanja - Nenad Nizić / Foto Davor KOVAČEVIĆ

Prezentiramo sve što Hrvatska pruža, ne samo uslugu hotela, već i prirodne ljepote, povijest, kulturu, inovativnost, dizajn. Posebno je to zanimljivo za američko tržište jer ti turisti krenu od Dubrovnika, Korčule, Hvara, Splita, sve do Istre, Zagreba



Prvo je gostima ispričana dobra priča, a sada će iz Hrvatske kućama ponijeti i upečatljivu impresiju, makar ne bi uopće bilo pogrešno kazati da se priča i impresija odavno tu isprepliću i čekaju svakog tko se odluči za jedan od hotela koji je u Udruzi jedinstvenih hrvatskih hotela. Nije spomen priče i impresije slučajan. Nedavno je predstavljen novi brend Udruge zvan Impresia za koji je, baš kao i za onaj »stari« zvan Stories, zaslužna zagrebačka branding agencija Fabular. Nenad Nizić, predsjednik Udruge jedinstvenih hrvatskih hotela i vlasnik hotela Vestibul Palace u Splitu, zna zašto se išlo u novi brend, ali još se intrigantnije čini saznati otkud u njega i članova Udruge vjerovanje da se Hrvatska itekako može pozicionirati na svjetskoj karti luksuznih destinacija. Na dan kada je predstavljen novi brend predstavljeni su i novi članovi Udruge. Sada je u Udruzi 17 hotela.


Promocija Hrvatske kroz humanitarnu aukciju

 


Lista poznatih i slavnih koji su odsjeli u nekom od hotela iz kolekcije je poduža. Iz tih poznanstava rodi se štošta. Priča tako Nenad Nizić o gostima iz Amerike koji su ga pozvali u Los Angeles da sudjeluje na aukciji kojom njihova fondacija više od 15 godina prikuplja novac za istraživanje cistične fibroze i poboljšanje života oboljelima. Na taj način je do sada prikupljeno više od 35 milijuna dolara, a nakon što je Vestibul Palace samostalno sudjelovao, Nizić je sudjelovanje na ovom humanitarnom eventu prepustio Udruzi. Sudjelovanjem na ovoj aukciji s desetodnevnim boravkom u različitim hotelima udruga je u zadnje četiri godine pridonijela fondaciji s više od 100.000 dolara.




– Zadnji gosti koji su k nama došli zahvaljujući aukciji su za taj paket dali 28.000 dolara. Pritom su istaknuli da su učinili dvije dobre stvari, pomogli oboljelima od cistične fibroze i promovirali Hrvatsku kroz humano djelo, priča Nizić.

Ideja udruživanja


– Kad smo krenuli 2016. godine bilo nas je deset, veli Nizić.


Ne krije otkud ideja za ovakvo udruživanje. Valjalo je samo gledati što svijet već ima, a u tom svijetu su, kaže, tri grupacije nalik onoj Small Luxury Hotels of the World kojoj hotel Vestibul pripada. Grupacije su to koje okupljaju hotele visoke kategorije te imaju neke posebne, zajedničke karakteristike.


– Iskustva što sam ih ja imao kroz Small Luxury Hotels htio sam implementirati u Hrvatskoj. Hrvatska ima taj potencijal, ima povijest, kulturu, prirodu, dizajn… Htio sam na taj način okupiti jednu ekipu pa da se možemo prezentirati svijetu i zajedno promovirati Hrvatsku kao destinaciju. Što nas je više, bit ćemo jači, prepoznatljiviji, objašnjava Nizić.


Samo luksuz, pa još naš domaći, to na prvu zvuči gotovo pa suspektno, velimo Niziću.


– Luksuz nisu Swarovski lusteri i zlatne slavine. Luksuz je onaj osjećaj što ga pružaš gostu, ta visoko personalizirana usluga. Vrijeme koje gost provodi u tom objektu mora biti posebno iskustvo, ističe Nizić.


Daje i konkretan primjer iz svog hotela koji je smješten unutar Dioklecijanove palače. Priča kako bi jutrom znao s gostima i vodičem nakon šetnje po gradu proći preko splitske ribarnice, da gosti sami odaberu željenu ribu koju bi im navečer pripremili.


– Sada će vam prosječni stanovnik Lijepe Naše reći da im bokun ribe može pripremiti svatko, velimo Niziću.


– Ne samo to, nego su mi se i smijali da hotel ima samo sedam soba. A mi otvorimo hotel 2005. godine, da bi nas Sunday Times 2010. uvrstio među 100 najboljih europskih malih hotela. Vlastiti kum mi je tada rekao da se tu sigurno radi o nekoj šali, smije se Nizić.


Zasad 17 članova, s tendencijom rasta

 


Bilo ih je 10, a sad ih je 17 s tendencijom rasta. U Udruzi su: San Rocco Heritage (Brtonigla), Meneghetti Wine Hotel & Winery (Bale), Isabella Valmar Collection Island Resort (Poreč), Hotel Adriatic (Rovinj), Grand Hotel Brioni (Pula), Hotel, Restaurant & Bar Bevanda (Opatija), Bastion Heritage Hotel (Zadar), Armerun Heritage Hotel & Residence (Šibenik), Vestibul Palace (Split), briig boutique hotel (Split), Martinis Marchi Heritage Hotel (Maslenica, otok Šolta), Adriana Hvar Spa Hotel (Hvar), Emotheo Heritage Hotel (Imotski), Lešić Dimitri Palace (Korčula), Kazbek Boutique Hotel (Dubrovnik), The Pucić Palace (Dubrovnik), art’otel (Zagreb).

Deset najboljih


U njega nema dvojbe glede toga kako je Vestibul postao prepoznat i kako je 2015. u podkategoriji povijesnih hotela ušao među deset najboljih u svijetu.


– Nije to zato što smo u Palači, već zato što smo ušli u grupaciju Small Luxury Hotels koja okuplja 500 hotela u svijetu i mnogima je referentno polazište. E, to je to što sam ja s Udrugom htio napraviti, da budemo prepoznatljivi, da budemo svi zajedno i da unutar naše grupe budu hoteli koji su i u nekim drugim svjetskim grupacijama. Preko toga će se ostvariti i dodatna vidljivost u svijetu, ističe Nizić.


U Udruzi su redom heritage hoteli visoke kategorije, hoteli s četiri zvjezdice i više, u Istri, na otocima, u Dalmaciji, na Kvarneru… Sve njih, kako kaže Nizić, vežu jedinstvena iskustva i ona spomenuta visokopersonalizirana usluga. Čini se, iluzija bi bila vjerovati da netko sam može iskočiti na toj svjetskoj karti luksuznih hotela!?


– To je nemoguće. Pripadnost kolekciji otvara vidljivost u svijetu, ne sumnja uopće Nizić.


A otkada ima te naše kolekcija ona je, kako kaže Nizić, prisutna na svim najvažnijim sajmovima koji su specijalizirani za luksuzni turizam.


– Prezentiramo sve što Hrvatska pruža, ne samo uslugu naših hotela, već i prirodne ljepote, povijest, kulturu, inovativnost, dizajn. Posebno je to zanimljivo, recimo, za američko tržište jer ti turisti kod nas ostaju desetak dana, pa krenu od Dubrovnika, Korčule, Hvara, Splita, sve do Istre, Zagreba, priča Nizić.


Želja Udruge je, ističe Nizić, proširiti članstvo i s hotelima iz Dalmatinske zagore, Slavonije, kontinentalne Hrvatske.


– Primili smo u članstvo Emotheo Heritage Hotel iz Imotskog. Te ljepote Dalmatinske zagore su toliko fascinantne, a za svijet još neotkrivene, baš kao i Slavonije. Hrvatska nije samo more i sunce. Naš kontinent je još neistražen. I nama je i motiv i inspiracija da kroz kontinent podignemo prepoznatljivost Hrvatske u svijetu, pogotovo taj gourmet segment i vinsku priču. Tu su ekstra pjenušci, najbolja vina i da bi se to prepoznalo, želimo kroz Udrugu i njih pozicionirati. U tom pravcu želimo ići, naglašava Nizić.


Ambijent, hrana, piće, sve je tu, ali je i sve ništa ako se ne uveže uz dobru priču. Treba znati ispričati priču, samo imamo li mi za to dovoljno ljudi!? Svjesni su problema radne snage i u Udruzi, nemoguće ga je riješiti dovođenjem stranih radnika, pa je Udruga uz podršku i sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta pokrenula projekt »Upoznajte naše priče« kako bi upoznala mlade ljude s ovim segmentom turizma te se danas-sutra tim i bavili.


Ključ uspjeha


– Želimo da osjete naša iskustva i zavole ovaj posao. Ti ljudi su ključ uspjeha, oni pričaju te priče, ne dvoji Nizić.


Poziv učenicima završnih razreda osnovnih i srednjih škola te studentima poslovnih škola otvoren je do 10. veljače. Prošle godine uključeno je bilo 60-ak mladih od Visa do Bjelovara i Slavonskog Broda. Toliko ih je obišlo odabrane hotele Udruge i dobilo savjete o razvoju karijere u turizmu iz prve ruke, od direktora hotela. Paralelno s tim se radilo i na edukaciji djelatnika hotela Udruge. Na pitanje koliko te mladosti na koncu ostane u ovom poslu, Nizić odgovara na osnovu vlastita iskustva.


– Većina mojih djelatnika danas su mladi ljudi koji su došli ili s ekonomskog fakulteta jer su ljeti radili kod mene, ili su iz srednje ugostiteljske došli na praksu pa su tu ostali neki u kuhinji, neki na recepciji, a neki su postali voditelji hotela. Prošle godine smo kroz ovaj projekt nekoliko osnovnoškolaca inspirirali na zanimanja u turizmu i upis srednjih turističko-ugostiteljskih škola, kaže Nizić.


Nego, luksuz su i cijene. No, kaže Nizić, cijena mora imati svoju granicu, visinu preko koje ne može ići. Zato su, veli, tu od važnosti nove ideje, dodatne usluge, imati primjerice poput Lešić Dimitri Palacea restoran s jednom Michelinovom zvijezdom.


– Na pravom smo putu da napravimo nešto što će Hrvatsku ucrtati na kartu svijeta luksuznih putovanja. Zato i novi brend. Priču smo ispričali, a sad treba impresionirati ljude u svijetu tom našom pričom, kaže Nizić.


Pritom posebice ističe kako su članovi udruge, zajedno s direktoricom udruge Antoniom Urlić koja je, veli, imala itekako važnu ulogu u stvaranju novog brenda, oni koji ovu priču vuku naprijed. No, zaboravio nije ni Ministarstvo turizma i sporta.


– Moram spomenuti ministricu Nikolinu Brnjac koja nam je, zajedno sa svojim timom, velika podrška, ističe Nizić.


Luksuz i hrvatski turizam dakle idu zajedno. A što se budućnosti tiče, Nizić ne dvoji kako se na svjetskoj turističkoj mapi moramo pozicionirati kao boutique destinacija.