Brodogradilište u Martinšćici

‘Viktor Lenac’ morao odgoditi projekt Doka 11. Čeka se pad cijene čelika, a treba im čak 9.000 tona

Orjana Antešić

Foto VEDRAN KARUZA

Foto VEDRAN KARUZA

Na redovnoj godišnjoj Skupštini »Viktora Lenca« jučer je potvrđeno da će se i lanjska rekordna dobit od 35,2 milijuna kuna rasporediti u zadržanu dobit društva. Time ovo brodogradilište nastavlja jačati svoju financijsku poziciju



RIJEKA  Na redovnoj godišnjoj Skupštini »Viktora Lenca« jučer je potvrđeno da će se i lanjska rekordna dobit od 35,2 milijuna kuna rasporediti u zadržanu dobit društva. Time ovo brodogradilište nastavlja jačati svoju financijsku poziciju s obzirom na to da je i dalje teško prognozirati kretanja na pomorskom tržištu pod utjecajem pandemije, međutim, evidentno je da će se dionici na brodoremontnom tržištu još neko vrijeme morati nositi s »novim normalnim«, što primarno ipak znači smanjenje opsega poslova i daljnje odgode remontnih aktivnosti.


Lanjski poslovni rezultati, kao i dobra popunjenost kapaciteta u prvom polugodištu ove godine ukazuju da su u »Lencu« zasad uspjeli izbjeći glavne udare koronakrize, no bojazan je ionako bila usmjerena na repove koji će se ostati vući nakon što popusti lockdown svjetske ekonomije.


Prvo polugodište ove godine remontno brodogradilište u Martinšćici dobrim je dijelom »izguralo« zahvaljujući poslovima koje su odradili za američku ratnu mornaricu jer je oko polovina prihoda ostvarena od poslova na četiri broda američke Šeste flote. Međutim, u ljetne mjesece »Lenac« ulazi sa slabijom popunjenošću kapaciteta, što će se, između ostalog, iskoristiti za pojačano održavanje velikog Doka 11. U »Lencu«, kao što je poznato, planiraju nabavku novog doka, bitno veće podizne moći, s kojim bi bili u mogućnosti prihvaćati velike kontejneraše i LNG brodove iz okruženja. Cijeli projekt u visokoj je fazi pripreme, međutim, konačna odluka i početak realizacije ovog tridesetak milijuna eura vrijednog ulaganja prolongirao se za nekoliko mjeseci s obzirom na aktualno divljanje cijena sirovina na svjetskom tržištu, pa tako i čelika, doznajemo od članice Uprave »Viktora Lenca« Sandre Uzelac.




Nakon što se unutar Palumbo grupe otvorila mogućnost dobave dijela dokovske konstrukcije, u »Lencu« su razradili projekt njegove rekonstrukcije i nadogradnje. Riječ je o velikom i složenom zahvatu koji bi, između ostalog, obuhvaćao obradu oko 9.000 tona čelika za izradu pontonskih sekcija i tornjeva budućeg doka što je, po težini, približan ekvivalent jednom brodu od 50.000 tona nosivosti.


Intencija je »Lenca« da u taj posao uključi i susjedna brodogradilišta, riječko i pulsko, međutim, cijena čelika, koja trenutno skače iznad 1.000 dolara po toni, odgodila je početak realizacije projekta.