Koronavirus u PGŽ-u je pod kontrolom / Foto: M. GRACIN
Iskustvo pandemije novo je za osiguravatelje koji kreiraju nove vrste osiguranja skrojene prema specifičnim potrebama određenih skupina klijenata
povezane vijesti
Svijet će se možda u budućnosti morati naviknuti na epidemije zaraznih bolesti a mnoge su kompanije tek u koronakrizi saznale da njihovo osiguranje ne pokriva brojne rizike koje zaraza donosi.
Velike osiguravateljske tvrtke i agenti sada klijentima nude osiguranje od epidemija zaraznih bolesti, koje svrstavaju u istu kategoriju s osiguranjem od rata i nuklearne eksplozije.
Manji igrači pak traže tržišne niše.
Tako tehnološka tvrtka Machine Cover planira iduće godine klijentima ponuditi osiguranje koji bi im trebalo pomoći da prebrode razdoblje zatvaranja radi suzbijanja virusa.
Koristeći se aplikacijama i drugim izvorima podataka, Machine Cover mjeri razinu prometa oko restorana, robnih kuća, frizerskih i autosalona i kada on padne ispod određene razine, isplaćivat će klijentima odštetu, bez obzira na razlog pada.
Kompanije su mislile da su se već osigurale od takvih poremećaja, kupivši prije pandemije koronavirusa police osiguranja od prekida u poslovanju, ali naša je stvarni odgovor na takve slučajeve, objašnjava u razgovoru za Reuters utemeljitelj tvrtke Inder-Jeet Gujral.
“Mislim da će to biti velika prilika jer će u razdoblju nakon Covida podjednako neodgovorno biti ne osigurati se od pandemije kao i ne osigurati se od požara”, ističe Gujral.
Zahvaljujući izuzećima od mjera neki osiguravatelji uspijevaju relativno dobro poslovati u vrijeme koronakrize. Sektor se također uglavnom uspješno opire pritisku da poveća ponudu osiguranja od koronavirusa.
Neke su tvrtke čak iz ponude izbacile police osiguranja vezane za pandemiju, poput osiguranja od otkazivanja kulturnih događaja.
Udruženje britanskih upravitelja rizikom Airmic objavilo je prošlog tjedna da je zbog pandemije zavladala nestašica cjenovno prihvatljivog osiguranja pa većina njegovih članova nastoji smanjiti rizike drugim instrumentima.
Osiguravatelj Lloyd’s of Londona Beazley Plc počeo je prošlog tjedna prodavati police osiguranja kojima se organizatori kulturnih i poslovnih događanja na Internetu osiguravaju od tehničkih problema.
“Ta se događanja u cijelosti oslanjaju na dobro funkcioniranje tehnologije a tehničke teškoće mogu izazvati velike financijske gubitke”, tumači Mark Symons iz Beazleya.
Marsh, najveći prodavatelj osiguranja u svijetu, udružio je snage s ogrankom francuske AXA-e i podatkovnom tvrtkom Arity kako bi kompanijama poput američkih lanaca supermarketa i elektronskih trgovina pomogli nositi se s posljedicama mjere održavanja distance.
Ljudi sve češće naručuju dostavu u kuću i kompanije su unajmile vozače kako bi podmirile potražnju za takvim uslugama ali malo je osiguravatelja koji vozačima nude odgovarajuće osiguranje.
Stoga su Marsh i njegovi partner osmislili policu čija se cijena bazira na prijeđenim kilometrima. Može biti jeftinija od klasične police za komercijalna vozila jer vozači samo dostavljaju pizze, pa rizik nije velik kao u slučaju prijevoza putnika.
“Mislim da će poslovanje s osiguranjem završne faze dostave nastaviti rasti i nakon što pandemija završi”, ističe Robert Bauer iz Marshevog američkog odjela za ekonomiju dijeljenja i mobilnost.
Potražnja za policama baziranim na načelu iskorištenosti osiguranih predmeta snažno je poskočila u vrijeme izbijanja pandemije, pokazuje izvješće savjetodavne tvrtke Capgemini, i želi ih više od 50 posto anketiranih klijenata.
Nudi ih pak samo polovina osiguravatelja obuhvaćenih Capgeminijevom anketom, provedenom za potrebe Globalnog izvješća o osiguranju.
Iskustvo pandemije novo je za osiguravatelje koji kreiraju nove vrste osiguranja skrojene prema specifičnim potrebama određenih skupina klijenata.
Tako se produkcijskim tvrtkama nudi osiguranje od prekida snimanja zbog pojave zaraznih boesti među glumicama i glumcima i članovima ekipe, a stočarima koji isporučuju meso restoranima osiguranje od nestašice stočne hrane.
Takve su police skupe – polica vrijedna milijun dolara može stajati od 80 tisuća do 100 tisuća dolara, ovisno o uvjetima osiguranja.
“Takvo je osiguranje… skupo jer pokriva rizik za izračun čije cijene ne postoji povijesna osnova”, ističe Jeff Kleid iz američkog Elite Risk Insurancea.
U ožujku, na vrhuncu epidemije Covida 19, Europ Assistance talijanskog Generalija ponudio je ljudima otpuštenim iz bolnice osiguranje koje je uključivalo liječničku pomoć, financijsku potporu i konzultacije s liječnicima na daljinu, povrh redovnog zdravstvenog osiguranja.
U samo dva tjedna prodali su više od 1,5 milijuna polica i sada imaju tri milijuna klijenata u Europi i SAD-u.
Neke tvrtke mijenjaju police zdravstvenog i osiguranja na radu, budući da će milijuni radnika vjerojatno i u dogledno vrijeme raditi od kuće.
Neki se veliki osiguravatelji u Aziji spremaju klijentima ponuditi prilagođeno osiguranje za takve prilike, tvrde upućeni izvori.
“Rad od kuće bit će još godinama novo normalno. U takvim je uvjetima sadašnje osiguranje na radu besmisleno, primjerice, ako se radnik ozlijedi kod kuće”, objašnjava neimenovani direktor europske tvrtke s uredom u Hong Kongu.