Visoka kategorija

Oni nemaju problema s praznim sobama, noćenje naplaćuju i po 1.000€, a gosti kažu da su – povoljni

Portal Novi list

Ilustracija / Foto Grand Hotel Brioni Pula

Ilustracija / Foto Grand Hotel Brioni Pula

Je li Hrvatska spremna za goste koji ne pitaju za cijenu?



Kapaciteti u hotelima sa 4 i 5 zvjezdica gotovo su sto posto popunjeni. Gosti u takvim objektima ne pitaju za cijenu, važna im je samo kvaliteta,a novac osim u hotelu žele potrošiti i na visoko kvalitetnu izvan hotelsku ponudu. Nažalost, kako u Puli, Istri, ali i cijeloj Hrvatskoj takvih nam hotela nedostaje.


Gospođa Žanet iz Njemačke sa svojim suprugom odmara u jedinom hotelu visoke kategorije u Puli. Oduševljena je ponudom i kvalitetom usluge. Za svoj novac, rekla je za HRT, – dobila je vrijednost.


Specijalni doživljaji


U Puli se ovih dana odmara više od dvadeset tisuća gostiju, od kojih je nešto više od dvadeset posto u hotelima. Upravo zbog kvalitete i usluge, hoteli visoke kategorije bilježe veliku popunjenost.




– Zadovoljni smo kako tržište reagira na sam proizvod i da smo uspješno, definitivno – pozicionirali ovakav proizvod na hrvatskom Jadranu. Mislimo da postoji distinkcija koja nas odvaja i razlikuje od ostalih, kaže Aleks Živković, direktor hotela visoke kategorije u Puli.


I rovinjski hoteli s pet zvjezdica zbog inovativne ponude bilježe više od 90% popunjenosti.


– Imamo ponudu u ‘šoping promenadi’ i podno hotela, sa preko dvjesto različitih brendova, domaćih i internacionalnih. Osim toga nudimo različite specijalne doživljaje za naše goste poput leta balonom iznad Istre, vožnje brodom i privatnom večerom na jednom od nenastanjenih otoka te večeri u Areni, kaže David Flam, direktor marketinga Maistra.


I tisuću eura za noćenje


Takvim gostima za jedno noćenje, u samom srcu turističke sezone, nije problem izdvojiti i više od tisuću eura po osobi za jedno noćenje.


– Cijene koje mi imamo u odnosu na konkurenciju jeko su prihvatljive. Gost hotela s pet zvjezdica može si dozvoljavati veću cijenu i ne gleda bitno na cijenu kao što gleda gost u hotelu s tri zvijezdice, tvrdi Franco Palma iz HGK.


Iz Turističke zajednice Pula kažu da nam treba nam više takvih gostiju, ali i objekata. Takvi hoteli, dodaje direktorica TZ Pula Sanja Cinkopan Korota – donose kvalitetne goste i dužu sezonu odnosno cijelogodišnji rad. Takvi gosti imaju ne troše samo na smještaj, već koriste i druge stvari, od kulture, rekreacije sporta.


Za novi smjer turizma i pridobivanje takve skupine potrošača treba dobro uskladiti kvalitetu hotelske ponude, s kvalitetom usluge i ponude u samoj destinaciji.


Negativni rekorder u Europi


Treba li nam više takvih objekata i jesmo li destinacija za takav turistički segment u Dnevniku HTV-a odgovorio je Bernard Zenzerović, direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske.


– Hrvatska je zemlja koja u svojoj strukturi smještaja ima manje od 10 posto hotela i po tome smo negativni rekorder u Europi. Jedna Italija ima više od 40, Španjolska 50, a Grčka 60 posto. Naravno treba nam i u toj strukturi više hotela s pet zvjezdica.


Oko 10 posto kapaciteta su hoteli s pet zvijezdica, a 50 posto sa četiri. Postora za pomak ima, no činjenica je da ipak su ti hoteli koje imamo perjanica kvalitete hrvatskog turizma, kaže Zanzerović.


Dileme nema, to je naša jedina opcija


Kao svjetli primjer ulaganja u visoko kategoriziran smještaj je Dubrovnik koji još u 70-ima izgradio svjetski brend, ali i naglasio da je Istra zaista napravila ozbiljne iskorake u zadnjih 30 godina i pozicionirala se kao kvalitetna regija.


– Dileme nema, smjer turizma dodane kvalitete je naša jedina opcija. Zato što hoteli sa četiri, pet zvijezda generiraju potražnju u predsezoni i posesezoni. Gosti tih hotela su najzadovoljniji, a ti hoteli najviše uplaćuju poreza i doprinosa i najviše zapošljavaju, kazao je.


Međutim, napoenuo je kako sam hotel od pet zvijezdica ne može funkcionirati u destinaciji koja je na razini dvije zvijezdice. Postoje dobri primjeri, dobri pomaci, primjerice u gastronomiji, ali veliki je izazov nekretninski bum pod kamuflažom kratkoročnog najma, zaključio je Bernard Zanzerović u razgovoru za Dnevnik HTV-a.


Prilog pogledajte OVDJE.