Sajam F.RE.E.

Odlične vijesti za Hrvatsku iz Münchena. Njemački turisti razgrabili mjesta u našim kampovima u špici sezone

Edi Prodan

Hrvatski kampovi su među najskupljima u Europi, ali to nije toliko važno jer kvaliteta opravdava cijenu, a za najvažniji dio turističke sezone na njemačkom tržištu su već sada rasprodani, istaknuo je ADAC-ov direktor turističkih djelatnosti Karlheinz Jongbeck



Zahvaljujući ostvarenju prioriteta hrvatske Vlade, ulasku u šengenski prostor i eurozonu, Hrvatska nikad nije bila bliža Njemačkoj. lznimno smo zadovoljni što smo zemlja partner na sajmu u Münchenu jer je upravo ovdje naš iznimno važan dio tržišta.


Pokazala je to već i ova godina jer je u siječnju i veljači ostvareno 40 posto više noćenja njemačkih turista nego što je to bilo 2019. godine. Očito, prostor bez granica, kao i ista valuta, već pokazuju odlične rezultate.


Ono što i ovom prigodom ističemo je naša okrenutost cjelogodišnjem održivom turizmu, kao i ravnomjeran razvoj svih regija, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, netom nakon otvorenja sajma, Hrvatskoj iznimno važnog F.RE.E-a.




Važan je zato što su Nijemci naši najbrojniji gosti, lani ih je bilo gotovo 3,5 milijuna, a po prilici polovina njih dolazi upravo iz – Bavarske.


Ponos i uspjeh


S obzirom da je Hrvatska zemlja partner, orilo se od ranih jutarnjih sati, čak i prije samog otvorenja minhenskog F.RE.E-a. Kako i ne bi, kad su se na pokretnim stepenicama pri samom ulazu, stasiti kakvi jesu, u svojim čuvenim odorama poredali alkari, pripadnici Viteškog alkarskog društva iz Sinja.


Uz njih i Gradska glazba Sinj s izvedbom »Sinjskih alkara«, potom HKUD Peruća iz Hrvaca koji je izveo završno kolo iz opere »Ero s onoga svijeta« te Sinjske mažoretkinje s mažoret-plesom na temu Dalmatinske zagore.


S obzirom na to da je Hrvatska zemlja partner ovogodišnjeg F.RE.E-a, ništa se nije prepustilo slučaju, tako da su rani posjetitelji, kao i brojni izlagači na sajmu turizma u glavnom gradu Bavarske s dolaskom na Messe imali što i vidjeti i čuti.


Uz Nikolinu Brnjac, prognoze i razmišljanja kako o sajmu, tako i o turističkoj sezoni koja dolazi, iznio je i Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice koja je ujedno i organizator nastupa Hrvatske kao zemlje partnera na sajmu u Münchenu.



– Nalazimo se na najvažnijem tržištu za hrvatski turizam, Njemačkoj, iz koje tradicionalno ostvarujemo najveći broj turističkih dolazaka i noćenja.


Naš nastup i status Hrvatske kao zemlje partnera još je i važniji ako znamo da nam iz Bavarske dolazi najveći broj njemačkih gostiju.


Ovo nam je izuzetna prilika za dodatnim isticanjem i promocijom hrvatskih destinacija, ali i odlična prilika za susrete s najvažnijim partnerima poput ADAC-a čiji su predstavnici naglasili kako je Hrvatska jedna od najpopularnijih inozemnih destinacija Nijemaca, istaknuo je Staničić, ne krijući ponos jer svi preliminarni rezultati, kao i jasne najave dobivene temeljem bookinga najavljuju isto – sjajnu sezonu koja bi se na koncu mogla iskazati i rekordnom.


Uz sve poznate datosti Hrvatske kao turističke destinacije, napretku koji iz godine u godinu na tom planu ostvaruje, Njemačke i Bavarske se silno jako dojmio ulauzak Hrvatske u Schengen i eurozonu.


To se moglo čuti kako na sajmu, tako i u kontaktima s Nijemcima u samom Münchenu. Na neki način, kao da je dodatno potcrtalo našu sigurnost, kao da nas je dovelo u društvo odraslih, odgovornih država.


Visoki uzvanici


Čelnim ljudima hrvatskog turizma pridružio se i Karlheinz Jungbeck koji je ADAC-ov direktor turističkih djelatnosti. I on je iznio svoje oduševljenje trenutnom pozicijom Hrvatske u svakom smislu, dok se posebno osvrnuo na njezin kamping turizam.


– Njemački turisti jako cijene i vole hrvatske kampove. Oni idu u red najskupljih u Europi, ali to nije toliko važno jer je kvaliteta ta koja opravdava cijenu.


Potvrda činjenice kako Hrvatska budi silno veliku pažnju naših turista nalazimo u podatku da su vaši kampovi za najvažniji dio turističke sezone na njemačkom tržištu već sada rasprodani, istaknuo je Jongbeck podatak koji je jako razveselio sve hrvatske predstavnike na sajmu.


Generalno gledano, kako smo i u prednajavama istaknuli, ako se po Münchenu dan poznaje, Hrvatsku čeka jako dobra turistička godina.



Na to se razmišljanje jako dobro nadovezala i Nera Miličić, voditeljica HTZ-ove ispostave u Münchenu koja je istaknula da Njemačka u cijelosti ove godine dolazi na stajališta, pa i brojke kao 2019. godine.


Nijemci će se, kako je istaknula, opet u jako velikom broju odlučivati na putovanja. Kako sada stvari stoje, mnogi će od njih za svoj odmor odabrati upravo Hrvatsku.


Samom otvaranju, kao i kasnijem obilasku hrvatskog štanda, svakako uključujući i eno-gastronomski dio koji je vodio Branko Ognjenović, ponajbolji hrvatski chef svih vremena, pridružio se i Vladimir Duvnjak, generalni konzul Hrvatske u Münchenu, kao i domaća, bavarska delegacija: dr. Reinhard Pfeiffer, direktor Messe Münchena gdje se sajam i održava, Dieter Reiter, gradonačelnik Münchena, s 1,5 milijuna stanovnika trećeg po veličini grada u Njemačkoj, kao i dr. Sabine Jarothe, bavarska ministrica ekonomije, regionalnog razvoja te energetike.


Brojni izlagači


Prvi dan minhenskog F.RE.E-a obilovao je bilateralnim susretima predstavnika najznačajnijih hrvatskih turističkih institucija i gostiju iz Njemačke.


Na hrvatskom su štandu bile delegacije ADAC-a, FTI-a, ID Riva toursa, Lust auf Kroatien i drugih, s kojima su obavljeni vrlo iscrpni razgovori o nadolazećoj sezoni, ali i budućnosti hrvatskog turizma uopće.


Osvrnemo li se na kraju ovog izvješća i događanjima na samom F.RE.E-u, već prvog dana vladale su velike gužve.


Prema iskustvima s prijašnjih sajmova do nedjelje se očekuje najmanje 120 tisuća posjetitelja, dok uz Hrvatsku i zemlju domaćina, posebno njezin bavarski dio, svoje izlagače imaju još i Slovenija, Austrija, Španjolska, Italija, Češka, Portugal te SAD i Japan.


Izostanak Istrana


U München su došli predstavnici svih jadranskih županijskih TZ-a, pojačani i TZ-om Karlovačke županije, osim onog TZ-a Istarske županije.


Štoviše, iz Istre nisu došli predstavnici TZ-a bilo kojega grada, općine ili njihove zajedničke povezanosti tog tipa.



Predstavnike istarske turističke privrede, najjače u Hrvatskoj, pronašli smo tek u kategoriji »ostali subjekti« – Croatia Airlines, NP Plitvička jezera, Jadrolinija, Maistra, Valamar, Plava Laguna, Aminess Hotels&Campsites, Liburnia Riviera Hoteli, Jadran Hotels & Camps, Valalta, Camping Cres & Lošinj, Cresanka, Camping Straško & Omišalj.


Ljetni red letenja Croatia Airlinesa jači za trećinu


U Münchenu je Croatia Airlines predstavio ljetni red letenja koji je ovog puta bio i mnogo više od jedne iscrpne i korisne informacije.


Ljetni red letenja naime znači i konačno uključenje zračnog prostora u šengenski režim.


Od zadnjeg vikenda u ožujku, kad starta ljetni red letenja, više se u zračnim lukama prigodom prolaska ukrcajne i iskrcajne procedure neće trebati pokazivati identifikacijske isprave jer ni u njima više neće postojati granice.


Sam red letenja Croatia Airlinesa donosi i jednu zanimljivu novost; obnavlja se sezonska linija za Bol na Braču, od konca svibnja održavat će se svake subote.


Ukupno gledano, Croatia Airlines tijekom turističke sezone planira povezati Hrvatsku s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi će pritom letjeti na 47 međunarodnih linija.


Riječka zračna luka, koja je izgubila nekolicinu letova, zahvaljujući Croatia Airlinesu i dalje ima tri puta tjedno let za München.


– U Münchenu smo održali razgovore sa 70 agenata jer nam je taj grad jako važan, očekujemo u njemu veliki rast prometa, tako da s njegove zračne luke letimo u čak šest hrvatskih zračnih luka, što čini 31 rotaciju tjedno, porast je to broja tih letova za tridesetak posto, istaknuo je Mato Radić, rukovoditelj prodaje Croatia Airlinesa za Centralnu Europu.


Rabska torta i džin


Uz Sinjane koji su na impresivan način, izgledom i odorama, glazbom i delicijama obilježili prvi dan, jako su bili zapaženi prezentacija i degustacija autohtone kvarnerske slastice Rabske torte te Rabskog džina, kao i Udruge proizvođača paškog sira koju je vodila Martina Pernar, voditeljica marketinga u Paškoj sirani.