Exit

Od umaškog Sea Star Festivala hrvatskoj ekonomiji oko 40 milijuna eura izravne koristi

Ivana Kocijan

Foto Matija Borbelj

Foto Matija Borbelj



Exitov Sea Star u Umagu u šest je održanih izdanja, od 2017. do 2024. godine, hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi, a uspjeh je time veći jer je u pitanju jedini veliki glazbeni festival u Hrvatskoj koji se održava izvan turističke sezone.


Kako se ističe u istraživanju nezavisne agencije TIM Centar, u šest izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i Hrvatskog primorja na domaćem i inozemnim tržištima iznosila je 30,2 milijuna eura, što znači da je Sea Star Hrvatskoj donio više od 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi.


Ovogodišnji festival u dva je dana posjetilo više od 44.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s 4 kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, a stigli su i glazboljupci iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Španjolske i skandinavskih zemalja. Strani gosti činili su 45 posto posjetitelja.




Po brojnosti publike Sea Star je u 2024. bio najposjećeniji glazbeni događaj u Istri i Primorju te jedan od dva najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. Prema podacima TZ-a grada Umaga tijekom festivala zabilježeno je 47.400 noćenja.


Prosječna starost posjetitelja festivala je 24 godine, postotak visokoobrazovanih, uključujući i studente je 56 posto, a zaposlenih više od 59 posto. Čak 92 posto ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, a 72,5 posto je lagunu Stella Maris ocijenilo odličnom festivalskom lokacijom.


Trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag. Strani gosti prosječno su trošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura. Čak 80 posto gostiju odlučilo se za plaćeni smještaj. Motivacija za dolazak na festival je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt, glazbeni program kao kulturni te turistički kao prilika za boravak na moru.


Čak 82 posto posjetitelja vjeruje da glazbeni festivali poput Exita i Sea Stara mogu napraviti pozitivne društvene promjene, 88 posto ističe da su festivali pozitivan ili jako pozitivan događaj u njihovom životu, a 90 posto ispitanika reklo je kako dolazak na umaški festival pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.