
Arhiva NL
Riječ je o novcima koje su trećemajci, slikovito rečeno, sami zaradili od tekućih poslova, bez ijednog eura angažiranog iz državnog proračuna
povezane vijesti
Dok se čeka na imenovanje i ulazak privremenog stečajnog upravitelja koji će pokrenuti formalni stečaj u starom društvu, oko 450 trećemajaca jučer je dobilo svoje prve plaće kod novog poslodavca – »3. maj Rijeka 1905«, koji je preuzeo koncesiju i nastavlja djelatnost.
Vijest je to vrijedna pozornosti jer je riječ o novcima koje su trećemajci, slikovito rečeno, sami zaradili od tekućih poslova, bez ijednog eura angažiranog iz državnog proračuna ili CERP-a, bilo u vidu državnih jamstava za kredite bilo pozajmnice.
Ovakav novi početak riječkog brodogradilišta daje dašak optimizma tim više što se, prema dostupnim informacijama, iz poslovanja uspjelo »pokriti« i indirektne troškove brodogradilišta koji na mjesečnoj razini iznose oko 250.000 eura, a najvećim se dijelom odnose na troškove energenata i komunalija.
Novi početak
Novi početak riječkih navoza, pod tvrtkom »3. maj 1905« koju je na račun starih potraživanja početkom ove godine preuzela država odnosno Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP), krenuo je na način da je ta tvrtka već imala jedan ugovor u džepu, onaj o gradnji djelomično opremljenog trupa za novi, ujedno i dosad najveći polarni kruzer Scenic grupe, ukupno vrijedan oko 250 milijuna eura.
S obzirom na stanje u brodogradilištu, proizvodne, tehničke i kadrovske kapacitete s kojima je ostao raspolagati nakon nesretnog braka s pulskim brodograditeljima, a nakon toga i poslovanja pod posebnim programom s ciljem da se završe zatečene novogradnje nakon proglašenja stečaja nad Uljanikom, riječ je o dobro pogođenom poslu u kojem će trećemajci, kao glavni podizvođači Scenic grupe odnosno njihove tvrtke MKM Yachts, s kojom su prisutni kao potkoncesionari u riječkom brodogradilištu, ubrati svoj dio kolača od nekoliko desetaka milijuna eura.
Osim toga, posao je zasnovan na poznatom modelu koji je uspješno primijenjen pri gradnji prethodnog kruzera »Scenic Eclipse II« na riječkim navozima. Drugim riječima, nekih iznenađenja ne bi smjelo biti, osim što će obujam posla, samim time i ostvareni prihodi, biti veći.
Crna metalurgija
Za potrebe gradnje novog Scenicovog kruzera »3. maj 1905« obradit će oko 6.300 tona crne metalurgije. Uz obradu, rezanje čeličnih limova i profila, krenulo se i s malom predmontažom, a prema zacrtanom planu kobilica na navoz za ovu bi novogradnju trebala biti položena tijekom svibnja. Gradnja na navozu potrajat će do ljeta iduće godine, za kada je planirano porinuće. Kao i slučaju prethodnog broda, »Scenic Eclipse II«, ova Scenicova novogradnja nastojat će se čim više opremiti na navozu.
Opremaški dio brodogradilišta angažiran je na završnom opremanju kemijskog tankera »Onega Gulf«, koji njegov vlasnik, kompanija Viterlef Management već gotovo puno desetljeće pokušava završiti u hrvatskim brodogradilištima, najprije u trogirskom, potom u splitskom, da bi početkom prošle godine ovaj tanker bio dotegljen u riječko brodogradilište
. Ovaj posao od starog je društva, s ponešto promijenjenim ugovornim uvjetima, preuzela nova tvrtka »3. maj 1905«, a dostupne informacije upućuju da bi »Onega Gulf« trebao u dokovanje u »Viktor Lenac« početkom svibnja, nakon čega će uslijediti pokusna plovidba.
Po završetku ovog posla, radnici iz opremaškog dijela prebacit će se u trup novog Scenicovog kruzera, čija će se gradnja, a istovremeno i djelomično opremanje, tada zahuktati.
Potpisivanje novih koncesijaOsim potkoncesionara MKM Yachts, na koncesijskom području riječkog brodogradilišta kroz ugovore o obavljanju sporedne djelatnosti bilo je zastupljeno još nekoliko tvrtki koje su unutar žice obavljale svoju djelatnost. Prijenosom koncesije ti ugovori stavljeni su izvan snage, a u tijeku su postupci za potpisivanje novih od kojih će »3. maj 1905« na mjesečnoj bazi ostvarivati određene prihode. |