
Konstituiran je Nadzorni odbor "3. maja 1905", u njemu su četiri žene, a čeka se još izbor predstavnika radnika
povezane vijesti
Riječko brodogradilište, čiju je koncesiju i djelatnost odnedavno preuzelo društvo »3. maj Rijeka 1905«, dobilo je jučer svoj novi Nadzorni odbor kojim će predsjedati Ivana Šuman iz Ministarstva gospodarstva.
Na toj će funkciji zamijeniti Roberta Blažinovića kojeg je Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP), nakon što su odlukom Vlade preuzeli vlasnički portfelj u »novom« riječkom brodogradilištu, početkom ovog mjeseca odlučio opozvati, zajedno s preostala četiri člana.
Prošlog je tjedna, pak, Blažinović postavljen na čelo privremene Uprave Jadrolinije, nakon čega je on podnio ostavku i na svoje članstvo u Nadzornom odboru u matičnom društvu »3. maj« d.d. koje će, nakon što se obavi primopredaja broda »Algoma Endeavour«, završiti u stečaju s obzirom na kumulirane dubioze od stotinjak milijuna eura.
Nakon prijenosa trećemajskih vlasničkih udjela u tvrtki »3. maj 1905« na državu odnosno CERP, jučer je održana skupština ovog društva na kojoj je imenovan novi sastav NO-a koji je odmah održao svoju konstituirajuću, a potom i prvu radnu sjednicu.
Nakon Vjere Marić, prve žene na čelu riječkog brodogradilišta, i u prijedlogu resornih ministarstava odnosno Upravnog vijeća CERP-a, prednost je dana ženskim snagama, pa novi sastav NO-a »3. maja 1905« čine Biserka Šoštarić, kao predstavnica CERP-a, Ivana Šuman i Vedrana Marijančević iz Ministarstva gospodarstva te Zvonimira Orešić Jaguljnjak iz Ministarstva financija dok je peti član »rezerviran« za radničkog predstavnika koji se još treba imenovati.
Početak rada »novog« riječkog brodogradilišta idući će se tjedan obilježiti svečanošću početka rezanja crne metalurgije za novi Scenicov kruzer. Ovaj projekt, čija se vrijednost procjenjuje na oko 250 milijuna eura, osigurat će zaposlenost kapaciteta riječkog brodogradilišta, koji je na ovom poslu angažiran na gradnji trupa i njegovom djelomičnom opremanju, do proljeća 2026. godine.
Prema neslužbenim informacijama, izgledno je da će se početak rezanja čelika za Scenicov kruzer povezati s primopredajom »Algoma Endeavoura«, posljednje novogradnje s kojom završava era starog »3. maja«. Doduše, točan datum ovog dvostrukog »happeninga« u riječkom brodogradilištu još uvijek nije službeno potvrđen.
Vlada je, podsjetimo, prošlog tjedna donijela odluke kojima je Ministarstvo financija dobilo zeleno svjetlo da »poskida« sve hipoteke s ove novogradnje, sve u cilju da kupac, kanadska brodarska kompanija Algoma Corporation, može nesmetano preuzeti brod za kojeg su dosad u dva navrata raskidali ugovor.
Prvi put u okolnostima financijskog i inog kraha Uljanik grupe, a drugi put nakon što »3. maj« nije uspio završiti ovu novogradnju u lipnju prošle godine. Nakon višemjesečnih pregovora, lanjskog rujna sklopljen je novi, treći ugovor u kojem su Kanađani pristali da s 14 milijuna eura isfinanciraju završetak broda, no to je za svoju posljedicu imalo umanjenje kupoprodajne cijene broda od oko 47 milijuna eura, koja je utanačena 2022. godine.
Koliko je to umanjenje, iz resornih ministarstva gospodarstva i financija šute, ali nije teško zaključiti da će iza »Algoma Endevoura« ostati pozamašan »minus« u državnom proračunu, pogotovo kada se zna da je s državnim jamstvima »pokriveno« oko 70 milijuna eura kredita, koje je »3. maj« namjenski dobio za završetak ovog broda.