HTZ Njemačka

Nera Miličić: “Za njemačke turiste nije problem cijena nego njezin odnos s kvalitetom”

Edi Prodan

Foto GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Foto GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL



Nera Miličić, voditeljica je ispostave Hrvatske turističke zajednice u Münchenu. Kako je poznato, Njemačka je najznačajnija emitivna država kad je u pitanju hrvatski turizam. Bavarska pak kao jedna od najrazvijenijih njemačkih država, Hrvatsku posebno voli, prostorno gledano u odnosu na njemačku cjelinu, iz nje nam dolazi najviše turista.


Bliži nam se početak središnjeg dijela turističke sezone. Bavarska je tradicionalno jedna od najznačajnijih regija na svijetu kad su u pitanju gosti koji dolaze u Hrvatsku. Zimski i proljetni turistički sajmovi su pokazali kako je i ove godine zanimanje za Hrvatsku jako dobro. Koliko se prema vašim saznanjima očekuje gostiju iz Bavarske?


– Hrvatska je ove godine zauzela četvrto mjesto najtraženijih destinacija Nijemaca, iza Španjolske, Italije i Turske, a ispred Grčke i Austrije. U razgovoru s touroperatorima vidljivo je da su najave s ovog tržišta jako dobre i da je potražnja na visokoj razini. Danas počinju dvotjedni školski praznici za Bavarsku i Baden-Württemberg, koji će biti prvi pokazatelji ovogodišnje ljetne sezone. Jedan dio ipak prednjači u interesu, a to je povratak grupnih putovanja u pred i posezoni.




Naša suradnja s RDA-om i LBO-om je počela u isto vrijeme kada i suradnja s ADAC-om, a prve značajnije rezultate u grupnim putovanjima smo imali prošle godine, koji su se nastavili i u dosadašnjem dijelu ove godine. Najveći rezultati u ovom segmentu dolaze upravo iz Bavarske, gdje su tradicionalno prisutne turističke agencije/autobuseri u obiteljskom vlasništvu. Rezultati su vidljivi i u protekla dva produžena vikenda u svibnju. Ovo je primjerice jedan od rezultata koji nema nijedno drugo tržište toliko izraženo. Sve su popularniji programi koji obuhvaćaju posjet kontinentalnim dijelovima Hrvatske, što nas iznimno veseli.ž


Nera Milčić / Credit: SIGI JANTZ


Utječe li na turistička kretanja kompleksna situacija, od ekonomske do migrantske krize što se evidentira u čitavoj Njemačkoj? Kako se percipiraju naše cijene?


– Jedan od glavnih motiva štednje Nijemaca je budžet za putovanja. U tom smislu će se puno prije odreći nekih drugih kupovina nego štedjeti na putovanju. S tim u skladu, turističko tržište osjeća puno manje posljedice gospodarske krize nego neka druga područja. Njemački turisti su uvijek osjetljivi na odnos cijene i kvalitete, manje nego na samu cijenu. Dok god je kvaliteta pružene usluge adekvatna cijeni, njemački gost će biti zadovoljan.


Na što najviše obraćaju pažnju njemački turisti?


– Prema najnovijoj analizi putovanja (Reiseanalyse 2024.) top 10 motiva njemačkih turista su u 2023. bili odmak od svakodnevnice, opuštanje, zabava, punjenje energijom, sunce, priroda, vrijeme s bližnjima, odmor i sloboda. U odnosu na 2019. porasli su motivi interesa/znatiželje za destinacijom; priroda, nova iskustva, kultura, doživljaji, ali i zabava, ljepota i zdravlje ono su što njemačke turiste najviše zanima. Sve ovo Hrvatska nudi, a tu se sigurno krije i odgovor što Nijemce privlači u našu zemlju godinu za godinom.


Jesu li po vama komunikacijski kanali kao i sadržaj poruka bili optimalni kako bi Bavarci odabrali baš Hrvatsku za mjesto svog godišnjeg odmora?


– Komuniciramo ciljano glavne motive dolaska njemačkih gostiju u Hrvatsku i one na koja nas trenutna kretanja na tržištu upućuju. Tako su primjerice »zelena putovanja« sve prisutnija u algoritmima odabira kriterija za putovanja, ali i autentičan doživljaj lokalne sredine. Puno je Nijemaca koji već godinama dolaze u Hrvatsku i jako je dobro poznaju te imaju vrlo konkretne interese koji su se već daleko odmaknuli od klasične ponude. Prisutni smo u najvažnijim komunikacijskim kanalima kontinuirano, od online portala, televizije pa do društvenih mreža i tiska. Hrvatska je destinacija koju preporučuje i ADAC u svojim kanalima komuniciranja.


Nedavno je izašlo i 200. jubilarno izdanje Reisemagazina, najvažnijeg magazina za putovanja u Njemačkoj, s Hrvatskom na naslovnici i specijalom na 52 stranice. Njegujemo dugogodišnju suradnju s najvećim bavarskim dnevnim novinama Münchner Merkurom i Tages Zeitungom. Ove godine smo započeli suradnju i s najvećom nacionalnom udrugom biciklista ADFC, koji će krajem godine najaviti Hrvatsku kao zemlju partnera u 2025. To je jako važno, budući da znamo kako je biciklizam jedna od omiljenih aktivnosti njemačkih gostiju.


Od ponedjeljka su vizuali Hrvatske u svim izlozima poznatog lanca robnih kuća Galerije Kaufhof u Bavarskoj i Baden-Württembergu, koji se nalaze na glavnim gradskim trgovima i pješačkim zonama u centrima gradova. Bližimo se i Europskom nogometnom prvenstvu pa se veselimo i mogućnostima promocije koju Euro nudi te pažnji koju će Hrvatska sigurno privući.


Hrvatska, odnosno njezino Ministarstvo turizma i sporta dobili su proteklih mjeseci značajna njemačka priznanja. Jesu li i te činjenice pozitivno djelovale na raspoloženje njemačkih turista prema Hrvatskoj?


– Ispostava HTZ-a u Münchenu već tri godine surađuje s ADAC-om, njemačkim auto klubom koji broji 21 milijun članova. Naša suradnja uključuje niz cjelogodišnjih promotivnih aktivnosti kroz sve komunikacijske kanale 18 regionalnih klubova ADAC-a u Njemačkoj, a najveća vrijednost ove suradnje je upravo co-branding Hrvatske kao turističke destinacije i ADAC-a. Priznanje ADAC-a je još jedna potvrda uspješne suradnje i njegovanja dobrih odnosa.