Zagrebačka obala

Nakon dolaska velikih dizalica, Rijeka Gateway sprema se za početak rada kontejnerskog terminala

Marinko Glavan

Peter Corfitsen i Denis Vukorepa / Foto Marko Gracin

Peter Corfitsen i Denis Vukorepa / Foto Marko Gracin

Preostala su nam testiranja i integriranje svih dijelova u cjeloviti sustav, kako bismo mogli započeti s radom u drugoj polovici ove godine, poručio je Peter Coriftsen



Dolazak dviju velikih obalnih dizalica na Rijeka Gateway (RGW) kontejnerski terminal predstavlja jedan od ključnih trenutaka u izgradnji terminala, s obzirom na to da je sada opremljenost terminala dosegla 90 posto, a cijeli projekt je na otprilike 75 posto završenosti, rekao je Peter Corfitsen na današnjem predstavljanju novih dizalica za prekrcaj kontejnera između brodova i operativne obale terminala.


Foto galerija: Nove velike dizalice za Rijeka Gateway Foto: Marko Gracin


– Preostala su nam testiranja i integriranje svih dijelova u cjeloviti sustav, kako bismo mogli započeti s radom u drugoj polovici ove godine, kazao je.


Mladi talenti iz Rijeke i okolice


Naglasio je kako su izgradnja i opremanje terminala u završnoj fazi, koja obuhvaća dovršetak ključne infrastrukture te obnovu Skladišta 22, u sklopu kompleksa lučkih skladišta Metropolis, pri čemu je posebno zahvalio svim zaposlenicima RGW-a te najavio daljnje snažno zapošljavanje do početka operativnog rada terminala.





– Bez svih ljudi koji stoje iza ovog projekta, svega ovog ne bi bilo. Zahvaljujem cijelom Rijeka Gateway timu na tome što su nas doveli ovoliko daleko, pri čemu smo prošlog tjedna prešli brojku od stotinu zaposlenih.


To znači da smo dosad zaposlili oko trećine od ukupno planiranog broja zaposlenika. Kod zapošljavanja i dalje ćemo maksimalno nastojati angažirati mlade talente iz Rijeke i okolice.


Od sadašnjih stotinu zaposlenih velik dio je iz Rijeke i okolice, a sedmero njih se pridružilo našem timu odmah po završetku studija.


Moramo naglasiti i vrlo dobru suradnju s riječkim Sveučilištem i s fakultetima po pitanju angažiranja mladih stručnjaka, rekao je Corfitsen.


Strateški važan terminal


Corfitsen je izrazio zahvalnost Vladi, Gradu Rijeci i Lučkoj upravi Rijeka na podršci koju daju projektu.



– Ovaj projekt je strateški važan ne samo za naše ulagače, APM Terminals koji posluje u sastavu Maersk grupe i ENNA Logic koji posluje u sastavu Energia Naturalis grupe, već i za širu zajednicu, Rijeku i regiju, kao i čitavu Hrvatsku.


Nadamo se da ćemo značajno pridonijeti razvoju Rijeke i Hrvatske. Ukupno će u terminal biti uloženo 380 milijuna eura, u dvije faze.


Sada vidimo kako se završavaju radovi na prvoj fazi, a u roku od deset godina bit će realizirana i druga faza terminala, rekao je Corfitsen.


Napredne tehnologije


Rijeka Gateway bit će tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, naglasila je Maja Borčić, komercijalna direktorica tvrtke, kazavši kako će čak 95 posto opreme na terminalu biti električno, pri čemu će koristiti isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora.



– Uveli smo i suvremene sustave upravljanja vodom, smanjili smo svjetlosno zagađenje kroz pametne sustave rasvjete te smo implementirali tehnologije koje smanjuju buku, poput sustava mekog spuštanja kontejnera.


Sve su te napredne tehnologije u projekt ugrađene od samog planiranja, što nam je bilo i ostaje iznimno važno te ćemo i nakon puštanja terminala u pogon nastaviti tražiti mogućnosti, prilagođavati se i mijenjati kako bismo dodatno smanjili negativan utjecaj našeg poslovanja na okoliš i lokalnu zajednicu, kazala je Borčić.


Najveći, najvažniji i najsloženiji


Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka je Rijeka Gateway kontejnerski terminal ocijenio najvećim, najvažnijim i najsloženijim projektom u povijesti riječke luke, čija se ukupna vrijednost ulaganja, kada se zbroje sve investicije u terminal, ceste, željeznicu i drugo, penje na 600 milijuna eura.



– Kada sam 1989. godine počeo s radom u riječkoj luci, ovo smo mogli samo sanjati. Krajem devedesetih propada Croatia Line, a tadašnja vlada sufinancira prvi feeder kontejnerski servis 1999. godine.


Tri godine kasnije potpisali smo prve komercijalne ugovore, uslijedio je zadatak Vlade da nađemo strateškog partnera za kontejnerski terminal Brajdica, što smo realizirali 2011. godine kada je potpisan ugovor s ICTSI-jem.


Kada sam se kandidirao za ravnatelja Lučke uprave, u mom programu je bio i ovaj projekt, najznačajniji u povijesti riječkog prometnog pravca, jer bez njega nemaju smisla ni nove ceste, ni željeznica.


Kad čujemo ove brojke o zapošljavanju mladih, stručnih ljudi i visini ulaganja, tko može biti sretniji od mene. Zahvaljujem Rijeka Gatewayu na suradnji, kao i Vladi i resornom ministarstvu, kao i Gradu Rijeci, rekao je Vukorepa.


Usporedba s Koprom i Trstom


Na novinarsko pitanje o usporedbi riječkih kontejnerskih terminala s onima u Kopru i Trstu, nakon što RGW počne s radom, Vukorepa je odgovorio kako su Rijeka, Kopar i Trst zajedno postali veliki prometni pravac.



– Ono što će nas činiti uspješnijima je početak rada ovog terminala, uz dolazak dviju novih velikih STS dizalica na terminal na Brjadici, u listopadu, čime će Rijeka postati jedina luka u sjevernom Jadranu koja će moći istovremeno raditi dvije matice, odnosno broda duljine 400 metara, istaknuo je Vukorepa.


Dodao je da je fokus sada na izgradnji željeznice te najavio kako će do kraja ove godine dvokolosiječna pruga od Zagreba do mađarske granice najvećim dijelom biti izgrađena.