Srecko Niketic/PIXSELL
Država traži da se drugi odriču, a sama nije spremna odreći se gotovo ničega, kaže Peroš
povezane vijesti
Ivo Peroš, konzultant za poslove s naftom i prirodnim plinom, na naše pitanje o ograničavanju trgovačkih marži u maloprodaji naftnih derivata ističe kako je Petrol u pravu kada je riječ o naknadama za biokomponente u gorivu.
Smatra i da bi država trebala manje intervenirati u cijene goriva, s obzirom na pad cijena nafte u zadnje vrijeme.
– Država traži da se drugi odriču, a sama nije spremna odreći se gotovo ničega, kaže Peroš.
Na pitanje o Petrolovim prijetnjama obustave opskrbe tržišta u trenutku kad je proizvodnja u riječkoj rafineriji obustavljena na pet mjeseci, zbog modernizacije, odgovara kako obustave proizvodnje u trenutnoj energetskoj krizi nije smjelo biti.
– Odluku o obustavi proizvodnje u Rijeci donio je MOL, a ne Ina. Proizvodnja u Rijeci se ne zaustavlja zbog remonta niti izgradnje koking postrojenja, nego zbog ograničenih potreba tržišta. Vidimo već godinama isti model, MOL-ove rafinerije rade punim kapacitetom, a Inina u Rijeci onoliko koliko je potrebno da se pokrije razlika koju one ne mogu proizvesti pa se prekidi pravdaju remontima i modernizacijom. Ovu obustavu proizvodnje trebao je riješiti ministar gospodarstva Davor Filipović, kaže Peroš.
Prosvjed uz prijetnje
Petrol je, podsjećamo, prošlog tjedna, na sat vremena, zatvorio svoje benzinske crpke, u znak prosvjeda zbog Vladinog ograničavanja trgovačkih marži u maloprodaji goriva, tražeći liberalizaciju marži, ali i prijeteći obustavom maloprodaje naftnih derivata. O svemu su se oglasili i iz Petrola.
O njihovim zahtjevima, kao i o povećanju cijena na Petrolovim crpkama na konferenciji za novinare jučer je govorio i državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Ivo Milatić, koji je neizravno priznao da je Petrol u prva dva dana ove godine, do stupanja na snagu nove Uredbe o smanjenju trošarina, postupao u skladu sa zakonom, podigavši cijene za iznos razlike između trošarina prije Vladina smanjenja i onog koji se donosi redovitim uredbama, s ciljem regulacije cijena goriva.
– Donesena je uredba u kojoj je jasno fiksirana cijena na 3,86 lipa. Onda svakih 15 dana ide uredba koja spušta tu trošarinu. Dosad se uvijek događalo da u slučaju intermezza od dan ili dva distributeri nisu podizali tu cijenu. U ovom slučaju Petrol je to napravio i nismo presretni zbog toga. Ostali nisu, a jasno je to da od sutra moraju vratiti cijene onamo gdje i svi ostali. Na cijene koje sam izdiktirao. Taj se period mora dogoditi svakih 90 dana zbog Zakona o nafti i naftnim derivatima, kada moramo dati pauzu od jedan dan. Jasno, ovdje se išlo na to da se temeljna uredba donese na iznos koji je stvaran, a da se svakih 15 dana spušta kako bi ustvari cijena goriva bila jeftinija za dvije do dvije i pol kune, rekao je Milatić.
Na pitanje novinara o svojevrsnom ratu između Petrola i hrvatske Vlade odgovorio je da ne vidi nikakav rat.
– Mi odgovaramo državi, odnosno građanima. Oni svojim dioničarima. Štitit ćemo građane i gospodarstvo, a oni sebe. Vidjet ćemo čija će biti zadnja, rekao je Milatić.
Vlada je, na sjednici održanoj 29. prosinca prošle godine, smanjila i naknade za neumiješavanje biogoriva u naftne derivate, što je bio i jedan od glavnih prigovora Petrola na ograničavanje marže u Hrvatskoj, u usporedbi sa Slovenijom.