Turistički sajam

Na ITB-u u Berlinu Hrvatskoj se uručuje prestižna nagrada “Najbolja destinacija 2025.”

Edi Prodan

Foto TZ Grada Krka

Foto TZ Grada Krka

Sutra počinje jedan od najvažnijih turističkih sajmova na svijetu



Jedan od najznačajnijih turističkih sajmova na svijetu, ITB Berlin 2025. pod sloganom “Svijet putovanja živi ovdje” počinje u utorak, 4. ožujka.


Unatoč ni malo dobrim gibanjima na političkoj i ekonomskoj sceni, kako Njemačke tako i globalno, organizatori naglašavaju optimizam u cjelokupnoj industriji putovanja i turizma.


Potpora takvom razmišljanju su i potpuno popunjene dvorane i rekordan broj od 5800 domaćih i međunarodnih izlagača što je pet posto više nego lani.




Dolaze iz više od 170 zemalja čime se dodatno naglašavaju globalni doseg vodećeg svjetskog turističkog sajma.


U Berlinu su ministar turizma i sporta Tonči Glavina kao i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Njima će biti uručeno priznanja portala European Best Destination koji je Hrvatsku proglasio destinacijom 2025.


Iznimna je to potvrda vrijednosti Hrvatske jer uključuje i glasanje putnika iz cijelog svijeta, pa tako i one s platformi njihovih prestižnih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta što donosi veliki porast pretraživanja sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj.


Ovim izborom Hrvatska dobiva dodatnu promotivnu vidljivost prema kumulativnoj publici koja broji više od 220 milijuna putnika s visokim kupovnim potencijalom.


Također, vodeći ljudi hrvatskog turizama će tijekom sajma odraditi susrete s partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar, Jet2 – ključnim institucijama koje dominantno utječu na smjer kretanja njemačkih turista.


Koliko je ITB Berlin značajan za Hrvatsku pokazuju i podaci prema kojima je Njemačka s 21 posto ostvarenih noćenja najvažnije emitivno tržište za domaći turizam s kojeg se ostvaruje najviše dolazaka i noćenja.


Nijemci su lani u Hrvatskoj ostvarili ukupno 22,3 milijuna noćenja, dominantno u privatnom smještaju i kampovima – 16,7 milijuna. Istra i Kvarner s 14,5 milijuna njemačkih noćenja uvjerljivo su najtraženije destinacije, dok je u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji ostvareno njihovih 2,4 milijuna noćenja.


Partner, odnosno zemlja domaćin ovogodišnjeg ITB-a je Albanija koja se predstavlja sloganom “Albania All Senses”, Albanija svim osjetilima.


Hrvatska će s posebnim zanimanjem popratiti taj nastup s obzirom da je riječ o jednoj od, turistički gledano, najbrže rastućih država u Europi. K tome i našeg jadranskog susjeda kojeg mnogi ističu i zbog – cijena.