
povezane vijesti
RIJEKA – Petnaestak dana nakon što je obavljena isporuka broda »Algoma Endeavour«, još uvijek nema konkretnog odgovora kada će i na koji način biti otvoren stečajni postupak nad starim »3. majem«.
Nakon što je koncesiju, djelatnost i radnike preuzela tvrtka »3. maj Rijeka 1905«, koju je pod svoje preuzela država, odnosno Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP), staro društvo sa svojim obvezama koje premašuju iznos od 150 milijuna eura te kumuliranim gubicima zbog kojih je kapital društva u negativi od čak 128,7 milijuna eura, i više je nego zrelo za stečaj, samo je pitanje hoće li se taj proces prepustiti slobodnom, nekontroliranom padu ili će se dolazak stečajnog upravitelja ipak nastojati ubrzati kako se agonija bez potrebe ne bi produbljivala i stvarali dodatni problemi i troškovi jer danas-sutra sve su to potencijalne obveze buduće stečajne mase.
Ovim pitanjem danas će se baviti Nadzorni odbor »3. maja« koji će morati iznaći neko rješenje s obzirom da aktualnom direktoru Ediju Kučanu ovih dana istječe mandat. Prema podacima iz sudskog registra, Kučanu je istekao mandat još 1. ožujka, postojala je ideja i inicijativa među članovima NO-a da mu se mandat produlji za još neko dostatno vrijeme, međutim, Kučan je (zasad) pristao ostati na čelu starog društva do 16. ožujka, doznajemo od predsjednika NO-a »3. maja« Juraja Šoljića.
Najjednostavniji, najjeftiniji i najbrži način da se pokrene stečajni postupak jest ukoliko prijedlog za otvaranjem ovog postupka dođe od strane odgovorne osobe, odnosno zakonskog zastupnika društva. S obzirom na neizvjesnost hoće li stari »3. maj« od idućeg ponedjeljka imati odgovornu osobu u svojstvu direktora, odredbe Stečajnog zakona upućuju da u takvim slučajevima zahtjev za otvaranje stečaja mogu pokrenuti i članovi nadzornog odbora društva. S druge strane, čini se da je pitanje dana kada će računi starog »3. maja« biti blokirani s obzirom na to da je stečajna upraviteljica Uljanika Marija Ružić u pripremi prijedloga za ovrhu na novčanim sredstvima, a sve slijedom dospjelosti sudske nagodbe iz 2023. godine kojim se »3. maj« obvezao isplatiti 18 milijuna eura odmah nakon isporuke broda »Algoma Endeavour«, odnosno najkasnije do 28. veljače ove godine.