Foto Goran Stanzl/PIXSELL
Mlinar ulazi u novi investicijski ciklus i planira značajno proširiti kapacitete linija u tvornici bureka u Osijeku tijekom 2025. godine. Uz stalno jačanje istraživačkog i razvojnog tima, tvrtka je nedavno otvorila napredni razvojni laboratorij u Zagrebu
povezane vijesti
ZAGREB Mlinar Grupa, vodeći proizvođač pekarskih proizvoda u zemlji sa sve značajnijim utjecajem u regiji i velikim izvoznim volumenom, u 2023. godini dosegnula je 163,3 milijuna eura ukupnih prihoda, što predstavlja porast od 17,6 posto u odnosu na prošlu godinu. Grupa je protekle godine zabilježila rast normalizirane dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od 33 posto u odnosu na 2022., dosegnuvši 26,3 milijuna eura. Izvrsni poslovni rezultati se nastavljaju i u prvom kvartalu 2024. godine, pri čemu je Grupa zabilježila rast prihoda od 18 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prodaja pokazuje stabilan rast u svim kategorijama, a Mlinar je u prošloj godini ukupno prodao 210 milijuna komada proizvoda. Osim toga, Mlinar ulazi u novi investicijski ciklus i planira značajno proširiti kapacitete linija u tvornici bureka u Osijeku tijekom 2025. godine. Uz stalno jačanje istraživačkog i razvojnog tima, tvrtka je nedavno otvorila napredni razvojni laboratorij u Zagrebu, potvrđujući svoju posvećenost kvaliteti i inovacijama.
Uz prodaju u vlastitoj maloprodajnoj mreži i trgovačkim lancima u Hrvatskoj i regiji, izvoz na tržišta poput Rumunjske, Nizozemske, Švedske, Švicarske i Južne Koreje predstavlja važan dio poslovanja Mlinara. Ukupno 39,8 milijuna komada proizvoda prodano je na više od 20 svjetskih tržišta u 2023. godini što predstavlja rast izvoznih prihoda od 38 posto u odnosu na prethodnu godinu. Mlinar Grupa svojim poslovanjem u regiji pokriva tržište od 16 milijuna stanovnika. Mlinar Hrvatska, Mlinar Slovenija te Hleb i kifle koji posluje na tržištu Srbije čine Mlinar Grupu najvećom pekarskom grupacijom u Adria regiji. Grupa broji 306 vlastitih prodajnih mjesta od čega 252 u Hrvatskoj, pet proizvodnih pogona u dvije države te franšiznu mrežu od 20 prodajnih mjesta u Bosni i Hercegovini.
Kao dio svog fokusa na održivost te uz pomoć sredstava iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u okviru Modernizacijskog fonda, Mlinar je uložio sredstva u postavljanje solarnih panela na svoje proizvodne pogone u Zagrebu, Šibeniku i Osijeku. Time Mlinar postaje prva pekarska industrija u kojoj proizvodi dolaze iz energetski održivih izvora. Trenutno su u testiranju i električna i hibridna vozila za tvrtkinu dostavnu flotu od gotovo 200 vozila, a značajni napori ulažu se smanjenje otpada od hrane, koristeći povrat za stočnu hranu ili bioplinska postrojenja). Nabava robe i sirovina također je značajno materijalno pitanje pa se tvrtka ponosi činjenicom da 96 posto svih korištenih sirovina, materijala i usluga nabavlja od domaćih dobavljača.
Značajne napore tvrtka ulaže i u poticajno radno okruženje uključujući razne beneficije, timske aktivnosti i edukacije, a plaće zaposlenika u posljednje dvije godine porasle su za čak 40 posto. Mlinar je primjer dobre prakse uspješnog uključivanja stranih zaposlenika u svoje timove. Na tu promjenu u radnom okruženju pozitivno su reagirali ostali zaposlenici i kupci. Mlinar je svoje pozitivno iskustvo u integraciji podijelio i s poslovnim partnerima. Danas u Mlinar Grupi radi 2.395 zaposlenika, 50 posto top menadžerskih pozicija obavljaju žene, a ujedno žene čine gotovo 80 posto zaposlenih na svim menadžerskim i rukovoditeljskim pozicijama.