Mali hoteli žilav i cijenjen dio turističke ponude - hotel Manora u Nerezinama
Rast cijena energenata i rat u Ukrajini - sve su to nedaće koje opterećuju hotelijere, no kvalitetom ponude koja je prepoznata u svijetu, mali hotelijeri vedro dočekuju novu sezonu
povezane vijesti
RIJEKA – S jedne strane puno fleksibilniji od velikih hotelskih sustava, s druge strane puno više na vjetrometini tržišta, mali obiteljski hoteli, odnosno malo poduzetništvo u turizmu, jedan je od njegovih najranjivijih dijelova. Ali kako se pokazalo u pandemiji i – najžilavijih. S dvije pandemijske godine za sobom, s time da je onima visoke kvalitete lanjska godina bila i godina oporavka, mali poduzetnici ulaze u još jednu tešku i neizvjesnu godinu u kojoj im je poslovanje opterećeno rastom cijena, prije svega energenata.
Vlada je, da posjetimo, u paketu mjera pomoći gospodarstvu subvencionirala troškove plina upravo srednjim, malim i mikropoduzetnicima, a u koju skupinu se ubrajaju i mali hotelijeri.
Govoreći o aktualnoj situciji u ovom segmetu hrvatskog turizma, s obzirom na to da predstoji Uskrs i početak predsezone, Šime Klarić, predsjednik Udruge malih obiteljskih hotela (OMH) je kazao kako pozdravljaju sve mjere Vlade koje pomažu malo poduzetništvo, pa tako i malo obiteljsko hotelijerstvo.
Subvencija energije
– Vrlo je važno da ovaj segment ostane spreman dočekati goste »na nogama«, odnosno da ostane konkurentan za ovu sezonu. Neovisno o tome što će se dogoditi, činjenica je da moramo imati zaposlene, te da bi zadržali kvalitetu ponude i destinacije da se moramo adekvatno pripremiti za sezonu i odraditi je po starim cijenama koje smo već ugovorili, kazao je Klarić.
Na pitanje ima li uopće prostora za dizanje cijena, s obzirom na inflaciju i opći rast troškova, kazao je kako ima malo prostora, ali ne toliko da to povećanje može pratiti povećanje cijena energenata i hrane. Što se tiče očekivanja, kazao je kako je još uvijek upitno kako će se situacija razvijati, s obzirom na ratna zbivanja u Ukrajini i još uvijek prisutnu pandemiju, no ističe da su optimistični.
– Naše prednosti su sigurno blizina najvažnijih tržišta, kao i sigurnost, a što se pokazalo i u protekle dvije pandemijske godine. Ukoliko se ne dogodi nešto nepredviđeno, to će opet biti dobra turistička sezona. Mi moramo učiniti sve da se pripremimo i tu poruku smo spremni poslati našim gostima. A pripremiti se za sezonu, jasno, košta, istaknuo je Klarić te dodao kako su mjere Vlade jako važne. Kazao je kako se procedura za vaučere za plin preko HAMAG-a pokazala vrlo jednostavnom te kazao kako se vode razgovori da se takav model uvede i za električnu energiju. Naime, neki mali hotelijeri s ukidanjem tarife i poskupljenjem nemalo su iznenadili računi veći i do 300 posto. A većini je struja glavni energent.
Globalno tržište
– Sezona je pred nama i bez obzira na to koliko nam gostiju stiglo, moramo je dobro odraditi kako bismo imali goste i narednih godina. Mi smo na globalnom tržištu i mediteranskom tržištu koje je iznimno jako i svi se bore za gosta. Posebno destinacije koje su proteklih godina imale velike manjkove. Održati tu poziciju u odnosu na njih nije lako, i stoga je iznimno važno da održimo kvalitetu te ostanemo likvidni i konkurentni, zaključio je Klarić te, uz ostalo istaknuo i kako se puno radi na održivosti pa je tako razvijen koncept Eko zelenih hotela, u okviru kojeg oznaku najviših standarda planiraju dodijeliti i dvama kvarnerskim hotelima, Manora i Bitoraj.
Što se tiče manjih hotelskih objekata, Hrvatska se iz godine u godinu može pohvaliti sve većim brojem doista vrhunskih malih hotela koji su optimizmom kreću u novu turističku sezonu.
Nenad Nizić, predsjednik Udruženja jedinstvenih luksuznih hotela Hrvatske Stories pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), na pitanje o najavama za predsezonu i sezonu, kazao nam je kako se za predstojeće uskrsne blagdane očekuju dolasci gostiju iz Hrvatske, s njemačkog govornog područja, te iz Poljske, Mađarske i Slovenije.
Jedinstvena ponuda
– Generalno, naši članovi su zadovoljni kako ide buking za ovu godinu. S početkom rata u Ukrajini buking se, jasno, nešto usporio, međutim, posljednjih dana se vraća u normalu. Značajan je trend bukinga u zadnji čas, no sve u svemu, trend ulazaka rezervacija za sezonu je, dakle, dobar. Mi konkretno od 28. travnja već imamo pravu sezonu. Buking kasni jedino za dubrovačko područje koje u strukturi ima i dosta gostiju s ruskog i ukrajinskog tržišta, kazao je Nizić.
Podsjetio je kako su Stories jedinstveni luksuzni hoteli i lani imali manje problema s punjenjem upravo zbog svoje kvalitete i jedinstvene ponude te činjenice da su se mogli brzo prilagoditi situaciji. Tako su ovu ponudu otkrili i neki novi europski gosti koji su prije pandemije odlazili u ekskluzivne daleke destinacije, a koje uslijed novonastalnih okolnosti više nisu bile dostupne. Tako će se Stories hoteli, u suradnji s Ministarstvom turizma i Hrvatskom truističkom zajednicom, idući tjedan, primjerice predstavljati u Češkoj kako bi se te nove goste visoke platežne moći ponovo privuklo u našu zemlju.