Kapacitet terminala u Monfalconeu bio bi čak tri puta veći od današnjeg ukupnog prometa Kopra, Trsta i Rijeke. No, u Rijeci ne strahuju od potencijalne konkurencije
Kritike i kontroverze
Očito je da drugi puno brže i efikasnije rade na razvoju svojih luka, a to se ne odnosi samo na Talijane, već i na Slovence, koji ove godine obaraju sve rekorde u kontejnerskom prometu, te godinu završavaju sa približno 500.000 TEU-a, što je direktna posljedica investicija u instaliranje novih dizalica i gradnju obale. Dotle u Hrvatskoj nema tko platiti projektiranje nizinske pruge, pored čega su planovi širenja luke na Krk dočekani s ogromnim nezadovoljstvom jedinica lokalne samouprave.
Različiti pravci
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Bojan Hlača smatra kako planovi gradnje terminala u Monfalconeu ne bi trebali negativno utjecati na riječki prometni pravac, koji je dugoročno okrenut tržištima Mađarske, Slovačke i Srbije, dok je talijanski koridor usmjeren prema dijelu Austrije i jugu Njemačke.
– Njihova ambicija ide u smjeru stvaranja prekrcajne hub luke za sjeverni Jadran u Monfalconeu. Ugovori tu još nisu potpisani tako da tek treba vidjeti što će od svega biti i u kojim rokovima. Dolazak jakih svjetskih brodara, novi kapaciteti i investicije u sjevernom Jadranu svakako jačaju konkurentnost svih luka, pa tako i Rijeke i to je pozitivno, jer će brodovi ticati sve luke. Mislim da Monfalcone neće otimati teret Rijeci, čak suprotno, ali za to moramo stvoriti uvjete prije svega uvođenjem konkurencije na željeznici. Primjerice, Kopar ima sedam željezničkih operatera, a mi jednog – HŽ Cargo i to treba promijeniti što prije, ističe Hlača, koji smatra da manjka tereta neće biti ukoliko se kvalitetnije konkurira lukama na sjeveru Europe kao što su Rotterdam i Hamburg, koje zajedno ostvaruju oko 20 milijuna TEU-a, pa bi preuzimanje manjeg dijela tog tereta imalo veliki učinak na luke sjevernog Jadrana.