Ilustracija / Foto Marko Gracin
Prvi krug istraživanja proveden je u svibnju i lipnju i sada su stigli i rezultati, dok je drugi predviđen za rujan
povezane vijesti
Međunarodni poslovni skupovi i kongresi u Europi su u porastu, a i prognoze su do kraja godine dobre kao i za iduće dvije, pri čemu je Hrvatska među 15 najtraženijih europskih destinacija, izvijestili su u ponedjeljak iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) na temelju istraživanja o kongresnom turizmu.
Riječ je o istraživanju “Portrait of European Meeting & Convention Travel”, u čijoj izradi sudjeluje kongresna burza IMEX i agencija MMGY Global, a surađuje i HTZ.
Uz Hrvatsku sudjeluje još šest zemalja. Prvi krug istraživanja proveden je u svibnju i lipnju i sada su stigli i rezultati, dok je drugi predviđen za rujan.
Hrvatska je prema istraživanju među 15 “probranih najpopularnijih MICE destinacija” u kojima organizatori u iduće dvije godine planiraju neki skup ili kongres.
U skupini tih 15 najpopularnijih su Njemačka, koja je na prvom mjestu, zatim Španjolska, Italija, Portugal, Francuska, Austrija, Švicarska i druge. Iza Hrvatske su Poljska, Švedska, Mađarska, Norveška, Finska itd.
Zanimljivim pokazateljem iz istraživanja iz HTZ-a drže opći dojam o destinaciji, koji je ocijenjen kao najznačajniji pri odabiru lokacije održavanja poslovnog skupa, a tu su i drugi važni faktori poput prometne povezanosti, udaljenosti lokacija unutar destinacije, sigurnosti boravka, troškova organizacije skupova i drugih.
Istraživači ističu da se osobni sastanci vraćaju na velika vrata te ih za iduće dvije godine dogovara čak 70 posto planera/organizatora kao najučinkovitiji model u odnosu na hibridne i virtualne događaje. Ipak, predviđa se i da bi virtualni i hibridni sastanci mogli ponovno postati popularniji tijekom iduće dvije godine.
Među mjestima i lokacijama skupova i kongresa izdvaja se Njemačka na prvom mjestu za prošle i buduće sastanke u Europi i za organizatore i za sudionike događanja, dok su SAD na prvom mjestu izvan Europe.
Trošak ostaje i dalje najvažniji faktor pri odlučivanju o lokaciji sastanaka za 72 posto planera i sudionika, posebice cijene smještaja, zrakoplovnih karata i povećanja raznih naknada, a tri četvrtine anketiranih tvrdi da će povećanje cijena zrakoplovnih karata rezultirati manjim brojem putovanja.
Važna je i održivost te se od 50 posto planera traži da odaberu mjesta za skupove i sastanke koja ispunjavaju ciljeve održivosti, za što su sudionici spremno i platiti više.
Kao zanimljivost istraživači navode kako bi trećina ispitanika željela da njihovo radno mjesto zahtijeva manje poslovnih putovanja.
Dodajmo kako su glavni zaključci iz prvog dijela istraživanja dostupni na mrežnim stranicama agencije MMGY Global.