ITB

Hrvatska turistička ponuda u Berlinu: Nijemci u velikom broju ipak dolaze na Jadran

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Nalazimo se u Top 10 najtraženijih destinacija njemačkih turista, a u Bavarskoj se nalazimo među tri najpopularnije destinacije, kazao je ministar turizma Tonči Glavina



Zadovoljni smo jer nakon serije njemačkih turističkih sajmova, prije nekoliko tjedana bili smo zemlja domaćin u Essenu, imamo potpuno jasnu situaciju koja nam govori da smo u Top 10 najtraženijih destinacija njemačkih turista. Štoviše, govorimo li o Bavarskoj u emitivnom smislu kao našoj najznačajnijoj njemačkoj regiji, nalazimo se među tri najpopularnije destinacije.


Upravo stoga uvjereni smo kako neće izostati dobri rezultati što je posebno važno jer je Njemačka za nas najvažnije emitivno tržište. Upravo stoga, iz Berlina, s jednog od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova, šaljemo poruku kako je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi optimalnu vrijednost za novac, koja 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja te kako nas s njihove strane očekuje dobra sezona.


Foto galerija: Hrvatska na ITB-u u Berlinu Foto: Edi Prodan


Pozitivno je i to da će prema ReiseAnalyse za 2024. godinu, Nijemci ove godine putovati više nego prije pandemije te tu imamo prostora za rast dolazaka i noćenja, posebice kada govorimo o razdobljima pred i posezone.




Istina, ne treba se opustiti, permanentno se mora ulagati u kvalitetu i pratiti konkurenciju. Svjesni smo i situacije na globalnom političkom planu, pa tako i na ekonomskom kad je primjerice riječ o Njemačkoj, ali to nisu razlozi koji umanjuju brojke i vjeru u dobru turističku godinu.


Brojna delegacija


Istaknuo je to ministar turizma i sporta Tonči Glavina na otvorenju sajma ITB Berlin koji se održava do 6. ožujka, na kojem je prisutna brojna hrvatska turistička delegacija. Uz Glavinu čine je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a te Nera Miličić i Romeo Draghicchio, direktorica i direktor Predstavništva HTZ-a u Münchenu te Frankfurtu.



Ovogodišnji nastup je u svom uvodnom dijelu okrunjen i dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD) koji je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini.


Nagradu je ministru Glavini uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune koji nije krio ni osobno zadovoljstvo sa svime što je kao turist doživio u Hrvatskoj.


Foto Edi Prodan


 


 


 


– Ljepota zemlje, očaravajuće plaže, srdačnost i gostoprimstvo vaših stanovnika i dobar odnos između uloženog i dobivenog čine vas uistinu jedinstvenom turističkom zemljom, naglasio je Lejeune.



– Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini.


Posebno nas to obvezuje s obzirom na to da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta. Uz to, zahvaljujući EBD izboru, pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika.


Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera i u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.


Na ITB-u je i brojno izaslanstvo turističkih djelatnika s Kvarnera, od Irene Peršić Živadinov, direktorice TZ-a Kvarnera do Petra Škarpe, direktora TZG-a Rijeke, potom predstavnika okupljenih u Klaster zdravstvenog turizma, Jadrolinije, Valamara, Crikvenice, Krka, Malog Lošinja…



– Za sve nas je Njemačka najznačajnija, od situacije na njezinom tržištu ovisi i naš krajnji uspjeh. Kao direktor TZ-a Rijeka ističem zadovoljstvo našim ovogodišnjim rezultatima, uistinu odličnim zimskim periodom čija je kruna uspjeha bio nedavno okončani karneval.


Ne stajemo, idemo prema događajima koji će nam i u ožujku dovesti jako velik broj gostiju, tako da sa zadovoljstvom i optimizmom očekujem i ljetnu sezonu, naglasio je Škarpa.


Regija gastronomije


Slično njemu razmišlja i Irena Peršić Živadinov čiji je fokus na efektima koje već postiže titula Europska regija gastronomije 2026.


 


– Predsezona je dobra, dobro rade svi segmenti ponude, a posebno smo zadovoljni što veću popunjenost imaju objekti više kategorije, bilo da je riječ o kampovima, privatnom smještaju ili hotelima što potvrđuje stalnu težnju za rastom kvalitete destinacije.


Činjenica da smo dogodine Europska regija gastronomije već sada daje dobre rezultate, privlačna je za sve veći broj gostiju kojima je razlog dolaska naša gastronomska ponuda.


K tome, u tom je slučaju dominantno riječ o gostima bolje platežne moći, tako da su i financijski efekti dolazaka bolji, istaknula je Peršić Živadinov naglašavajući značaj njemačkog emitivnog tržišta koji na području Kvarnera zauzima čak 30 posto svih dolazaka.



Nijemci su, kao što su to isticali svi naši sugovornici, naši najvažniji i najbrojniji gosti. Čine više od 20 posto ukupnih turističkih noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj.


Lani su ostvarili više od 22 milijuna noćenja, u Istri više od 10 milijuna noćenja, na Kvarneru iznad 4,5 milijuna noćenja, dok su u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji prešli brojku od 2,4 milijuna noćenja. Iako organizirano na razini TZ-a iz Istre nije bilo predstavnika, Rovinj, Poreč i Medulin najčešće su birana odredišta odmora njemačkih turista.


Osim Hrvatske turističke zajednice kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda na ITB-u svoju ponudu predstavlja i 25 suizlagača, među kojima su i TZG Zagreba, Splitsko-dalmatinske županije, grada Splita, Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika, Šibensko-kninske županije, Ličko-senjske županije i grada Rovinja.



Tijekom sajma, hrvatska delegacija održala je sastanke s važnim partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2, a glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje, poslovna očekivanja, trenutno stanje bookinga na njemačkom tržištu te prognoze vezane uz ovogodišnji turistički rezultat.


Hrvatski štand obišao je i veleposlanik RH u Njemačkoj Gordan Bakota kao i uistinu velik broj poslovnih partnera.