Nenad Nizić

Hrvatska i luksuzni turizam: “Kako stojimo na tržištu? Sve mi je bilo jasno nakon sastanka u New Yorku”

Alenka Juričić Bukarica

Foto Goran Kovačić/PIXSELL; Davor Kovačević

Foto Goran Kovačić/PIXSELL; Davor Kovačević

S Nenadom Nizićem, predsjednikom Udruge Impresia, popričali smo o turizmu visoke dodane vrijednosti



Gdje naći morsku biologinju koja će s klincima bogatog poslovnog čovjeka, a koji je s obitelji stigao jahtom na odmor, roneći istraživati jadransko podmorje? Pokazalo se to nimalo lakim zadatkom, no gosti su na kraju ipak dobili osobu koju su tražili za svoje mališane.


Ovo je samo jedan od primjera što znači vrhunski turizam, odnosno vrhunska turistička ponuda. A nju pružaju hoteli okupljeni u Udrugu jedinstvenih hotela Impresia, a koju čine vrhunski hrvatski smještajni objekti duž jadranske obale te jedan hotel u Zagrebu.


Kako bi ti objekti uslugu podigli na još veću razinu, ali i zainteresirali mlade za karijere u turizmu, Udruga Impresia treću godinu zaredom uz podršku i sufinanciranje Ministarstva turizma i sporta provodi projekt “Upoznajte naše priče”, i to u partnerstvu s Kamping udruženjem Hrvatske (KUH) i Udrugom hrvatskih putničkih agencija (UHPA) te obrazovnih institucija.


Čovjek je ključ uspjeha




Nenad Nizić, predsjednik Udruge, inače cijenjeni hotelijer i vlasnik splitskog hotela Vestibul, govoreći o ideji projekta istaknuo je upravo rad s mladim naraštajima.



Nenad Nizić / Foto Davor Kovačević

– Čovjek je ključ uspjeha i želimo mlade ljude, učenike i studente motivirati za rad u turizmu. A da bismo ih zainteresirali s njima treba raditi već od osnovnih i srednjih škola. Samim time želimo upoznati mlade s poslovanjem hotela, operacijama, funkcioniranjem svega u našim objektima.


Osim toga, radimo i edukacije naših članova. Naime, za daljnji razvoj i snažnu poziciju Hrvatske na svjetskoj mapi luksuznog turizma, ključno je pružati visoku vrijednost za novac, što zahtijeva stalno ulaganje u znanja i vještine djelatnika. Samo tako možemo osigurati vrhunsku uslugu u svakom trenutku boravka gosta, kazao je Nizić.


No, kako kaže, ovi vrhunski hoteli imaju manje problema po pitanju pronalaska kadrova. Prije svega zbog toga što su primjer održivog turizma s obzirom na to da 90 posto njih radi cijelu godinu te imaju kontinuitet po pitanju zaposlenih.


Što se tiče edukacija, ove godine predavači su bili iz svjetski poznate tvrtke Quintessentially specijalizirane za ekskluzivne usluge conciergea, personalizirana iskustva i strateško savjetovanje u segmentu vrhunskog gostoprimstva.


Dakle, za bogatu klijentelu odrađuju sve njihove zahtjeve pa su tako i našli traženu morsku biologinju, a rade s bogatim klijentima, primjerice na svjetskim događanjima poput filmskog festivala u Cannesu, Super bowla ili Formule 1. Njihovi stručnjaci prenijeli su svoja iskustva i djelatnicima Impresia hotela.


Odlične pred i posezona


Ovi luksuzni objekti su, kaže Nizić, lani dobro poslovali. Ostvarili su sedam posto bolji promet u odnosu na godinu ranije, s time da su pred i posezona bile odlično popunjene.


– Kod nas se već događa ta priča o “turizmu 365” što nam je bitno i, kao što sam već rekao, zbog kontinuiteta rada koji nam osigurava da radnike zadržimo tijekom cijele godine. Sudjelovanje na specijaliziranim sajmovima za luksuzni turizam kao što Private Luxury Event, International Luxury Travel Market, Loop i slično, pokazuje rezultate.


Nama je srpanj čak lošije popunjen nego rujan koji nam je postao najbolji mjesec u godini. Struktura naših gostiju je takva da žele doživjeti destinaciju na jedan drukčiji način, ne samo kroz “sunce i more”, već traže jedinstvena iskustva koja im pružamo.


Ove godine su nam rezervacije za pred i posezonu također jako dobre, dok se srpanj i kolovoz trenutačno nešto slabije popunjavaju jer je već neko vrijeme za taj period špice sezone trend last minute rezervacija. Vjerujem da je jedan od razloga i cjelokupna geopolitička situacija u svijetu, dodao je ovaj cijenjeni hotelijer.



Foto Goran Kovačić/PIXSELL

Naš se sugovornik osvrnuo i na sveprisutnu raspravu o skupoći hrvatske turističke ponude, pojašnjavajući kako nisu previsoke cijene hotela, već cijene u vanpansionskoj potrošnji kao što su restorani i druge usluge.


Cijene u većini Impresia hotela su ostale na razini iz 2024., dok je tek nekolicina cijene podigla do otprilike pet posto. Inače, cijena sobe je u prosjeku u ovim hotelima od 500 do 1.500 eura ovisno o objektu i periodu godine.


– Taj “value for money”, vrijednost za novac, jako je bitan i mi tu stojimo jako dobro. Inače, jedan od novijih primjera kako stojimo na tržištu bio nam je sastanak u New Yorku koji smo, u suradnji s ovdašnjim predstavništvom Hrvatske turističke zajednice u New Yorku (HTZ) i direktoricom Leilom Krešić-Jurić, odradili s Internova Travel grupom.


Riječ je o grupaciji koju čine najbolje svjetske agencije za luksuzni turizam, svojevrstan pandan Virtuosu. Njihova direktorica razvoja boravila je lani u našim hotelima tako da nismo bili nepoznanica i pokazalo se da je dosta tih agencija već radilo s našim hotelima, a koji su ustvari i jeftiniji od sličnih objekata u drugim zemljama.


S druge strane, ako govorimo o cijenama, primjerice u ekskluzivnim restoranima u Italiji se može ručati za 90 eura, a kod nas za 200 eura po osobi. Vina kod nas u nabavi budu po 10 ili 15 eura, a u prodaji sto. To su ti neki slučajevi koji se trebaju korigirati. A i moramo se opredijeliti koje goste želimo, ukazao je naš sugovornik.


Vrijednost za novac


Na pitanje kako ustvari Hrvatska kotira na američkom tržištu luksuznog turizma, predsjednik Udruge Impresia pojasnio je kako su Amerikanci oduševljeni Hrvatskom koja je za njih manje poznata, a vrlo lijepa destinacija.


Oduševljeni su hrvatskom kulturom i prirodom, ali i gourmet ponudom. Inače, u strukturi gostiju Impresia hotela, na prvom su mjestu upravo gosti iz SAD-a koji su i najbolji potrošači koji znaju cijeniti vrijednost za novac.



Foto Danijel Berković/PIXSELL

Iza Amerikanaca slijede gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke i Austrije. Zanimljivo je da su na petom mjestu domaći gosti, a to je ono čemu su u udruženju i težili jer je domaći gost taj koji diže popunjenost u mjesecima kada je gostiju ipak nešto manje, a to je i period godine kada su cijene domaćem gostu ipak prihvatljivije.


Govoreći, pak, o perspektivi daljnjeg razvoja hrvatske ponude za najzahtjevnije goste, naš je sugovornik istaknuo kako treba poraditi na razvoju kontinentalnih destinacija.


– Stoga u narednim mjesecima imamo plan obilaska novih klijenata pogotovo u kontinentalnom dijelu Hrvatske u kojem vidimo veliki potencijal. To je ono gdje naše goste moramo oduševiti novom ponudom, s obzirom na to da na tri sata udaljenosti imate takav raspon različitosti.


A što je Amerikancu tri sata puta, ako znamo koliko se svaki dan voze na posao. Bitno nam je da gosti i u tim kontinentalnim objektima dobiju vrhunsku uslugu. To je ključ priče. Naime, moj hotel je dio asocijacije Small Luxury Hotels čiji inspektori metodom tajnog gosta dolaze svake godine i na više od 130 stranica naprave recenziju te ukazuju na dobro, ali i ono što treba popraviti.



Foto Danijel Berković/PIXSELL

Tu razinu usluge želimo postići i kroz našu udrugu. A svakako treba znati da u ovom poslu treba jako puno ulaganja, uz ostalo i u marketing kroz ovakve i slične svjetske asocijacije jer možeš biti najbolji, ali ako za tebe nitko ne zna, teško da ćeš dobiti gosta.


Odnosno treba puno više vremena da sam stvoriš svoje mjesto među izrazito jakom konkurencijom. A Hrvatska kao destinacija, ako je budemo znali sačuvati, na tržištu turizma visoke dodane vrijednosti svakako ima svoje mjesto i budućnost, zaključio je Nizić.


“Galeb” je svjetska priča


Cijenjenog hotelijera pitali smo i što misli o perspektivi broda “Galeb” u Rijeci kao turističkoj atrakciji.


– To je svjetska priča, kad znamo tko je sve bio na tom brodu, međutim, pitanje je kako naći pravog investitora. Po mojem mišljenju treba najprije investitora stimulirati na način da mu se u startu naplaćuje minimalna najamnina kako bi mu se dalo vremena da stvari posloži i pokrene. No, kažem, po meni ta priča ima smisla, rekao nam je Nenad Nizić.


Članice Impresije


Članice su, naime, San Rocco Heritage Hotel (Brtonigla), Meneghetti Wine Hotel & Winery (Bale), Isabella Island Resort, Valamar Collection (Poreč), Hotel Adriatic (Rovinj), Grand Hotel Brioni A Radisson Collection Hotel (Pula), Bevanda Hotel & Restaurant (Opatija), art’otel Zagreb (Zagreb), Bastion Heritage Hotel (Zadar), Armerun Heritage Hotel & Residence (Šibenik), Vestibul Palace (Split), Briig boutique hotel (Split), Martinis Marchi Heritage Hotel (Šolta), Adriana Hvar Spa Hotel (Hvar), Emotheo Heritage Hotel (Imotski), Lešić Dimitri Palace (Korčula) te dubrovački Kazbek Boutique Hotel i The Pucić Palace.