Foto: D. KOVAČEVIĆ
Imamo preko 1.500 partnera u čak 15 gradova, a s obzirom na rast i širenje poslovanja, broj zaposlenika je naglo porastao, kaže Marin Šušnjar, generalni direktor Wolta za Hrvatsku
povezane vijesti
RIJEKA – Pandemija koronavirusa promijenila je tokove brojnih industrija, ali i navike potrošača, a jedni od rijetkih dobitnika bile su digitalne platforme za dostavu, Wolt, Glovo i Bolt, za čijim je uslugama nevjerojatno naglo porasla potražnja.
Digitalne platforme tako su u protekle dvije godine zabilježile ogroman porast broja korisnika, ali i partnera te djelatnika, vozača i dostavljača koji su postali svakodnevni prizor na ulicama svih većih hrvatskih gradova. Njihovo poslovanje koje je besprijekorno funkcioniralo u vrijeme lockdowna i kasnijem, pandemijom obilježenom razdoblju, odlično funkcionira i danas, kada su se ljudi ukidanjem i popuštanjem epidemioloških mjera vratili »normalnom« načinu života. Štoviše, rast broja korisnika koji su zabilježili u protekle dvije godine, nastavlja se i danas, otkriva nam Marin Šušnjar, generalni direktor Wolta za Hrvatsku, koji se osvrnuo i na okolnosti sveprisutnih povećanja cijena usluga, namirnica i energenata, ali i buduće planove ove globalne tvrtke u Hrvatskoj.
Promjena fokusa
– Promjene prouzročene pandemijom zahtijevale su od nas da promijenimo fokus i godišnje planove. Prije svega uveli smo beskontaktnu dostavu, kako bismo se prilagodili novonastaloj situaciji i mjerama, a s početkom pandemije krenuli smo i sa širenjem ponude iz trgovina, čime smo korisnicima omogućili da i kupovinu namirnica i asortimana iz trgovina obave iz udobnosti svoga doma, uz već postojeću ponudu iz restorana.
S obzirom na trenutak u kojem je pandemija krenula, teško je reći u kolikoj je mjeri utjecala na naše poslovanje, no svakako je utjecaj bio prisutan, kazao nam je Marin Šušnjar te je u svomu osvrtu na prethodne godine poslovanja naveo da su zabilježili velik rast broja korisnika i narudžbi, ali i širenje poslovanja u novim gradovima.
– Popuštanje mjera i ograničenja nije utjecalo na naše poslovanje. Trenutačno imamo preko 1.500 partnera u čak 15 gradova, a s obzirom na rast i širenje poslovanja, broj zaposlenika je naglo porastao. Najviše smo zapošljavali u sklopu timova za razvoj prodaje i u korisničkoj podršci, govori Šušnjar.
Nova partnerstva
Wolt koji je u vrijeme pandemije naglo proširio poslovanje i danas ugovara nova partnerstva s ugostiteljskim objektima, ovisno o preferencijama svojih korisnika, te bilježi jednak broj narudžbi kao i u prethodnom razdoblju. Odlično poslovanje Šušnjar potvrđuje činjenicom kako su u prvom kvartalu zabilježili smanjenje postotka odbijenih narudžbi u usporedbi s 2021. godinom, a kao primjer je naveo Rijeku koja ima jedan od najnižih postotaka odbijenih narudžbi u Hrvatskoj. Također, osvrnuo se i na utjecaj sveprisutnog povećanja cijena u posljednje vrijeme, posebno energenata i namirnica, koje potom utječu i na konačnu cijenu usluge.
– Svakodnevno pratimo što se događa po pitanju cijena energenata i goriva, kako bismo dostavljačima omogućili adekvatnu zaradu. Povećali smo plaćanja. Premda su cijene energenata uvelike porasle, cijena dostave neznatno je narasla, a to smo uvidjeli i sami.
Tako je prije godinu dana iz istog ugostiteljskog objekta cijena Woltove dostave iznosila 7 kuna, dok danas iznosi 7,50 kuna. Ipak, razlika je vidljiva u konačnoj cijeni, na koju Wolt ne može utjecati, kaže Šušnjar, jer partneri koji prodaju putem njihove platforme sami određuju svoje cijene.
– Međutim, svakako vidimo trend korekcije cijena, odnosno povećanja, što je i očekivano s obzirom na rast cijena ulaznih namirnica s kojim se ugostitelji susreću, komentirao je Marin Šušnjar i naglasio kako se Wolt maksimalno trudi pratiti trendove na lokalnom i globalnom tržištu te usavršavati uslugu koju nudi i razvijati nove usluge prema potrebama svojih korisnika. Cilj im je, kaže, proširiti trenutačnu ponudu restorana i trgovina. Kada govori o budućim planovima, upravo u širenju ponude trgovina Wolt vidi velik potencijal za rast. Posebno je istaknuo otvaranje Wolt Marketa u Zagrebu, a otvaranje ovog tipa trgovine najavio je i u drugim gradovima diljem Hrvatske.