
Foto Vedran Karuza
U jutarnjim satima na Zagrebačku obalu trebale bi stići i preostale dvije dizalice za prekrcaj kontejnera
povezane vijesti
Nakon što su u listopadu prve dvije velike obalne dizalice (STS) isporučene na kontejnerski terminal Rijeka Gateway (RGW) na Zagrebačkoj obali, danas bi, u jutarnjim satima, trebale stići i preostale dvije dizalice.
Dvije dizalice stižu iz Šangaja, odakle su krenule početkom prosinca, brodom »Zhen Hua 32« koji bi se na Zagrebačku obalu trebao privezati danas oko 11 sati.
Riječ je o dizalicama za prekrcaj kontejnera najsuvremenije, takozvane superpostpanamax generacije, koje omogućuju prekrcaj kontejnera između obale i najvećih današnjih kontejnerskih brodova, kapaciteta prijevoza 24 tisuće kontejnerskih jedinica (TEU), proizvednima u Zhenhua Heavy Industries Company (ZPMC), vodećem kineskom i svjetskom proizvođaču ove vrste dizalica.
Nove dizalice istih su tehničkih karakteristika i dimenzija kao i prethodne dvije, što znači da su, s podignutom »granom« za prekrcaj kontejnera, visoke čak 138 metara, a masa svake od njih je 1.700 tona.
Dizalicama će se, kada RGW terminal započne s operativnim radom, u drugoj polovini ove godine, upravljati daljinski, iz kontrolne prostorije, a prema najavama iz RGW-a, opremljene su sustavom takozvanog »mekog spuštanja« (soft landing) kontejnera, kao i zvukom »bijelog šuma« prilikom pomicanja dizalice, umjesto klasičnog »bipanja«, što bi trebalo uvelike smanjiti buku s terminala.
Dizalice su na električni pogon, što također pridonosi smanjenju buke, a opremljene su i sustavima koji prilikom spuštanja kontejnera proizvode električnu energiju.
Isporukom još dviju STS dizalica bit će kompletirana praktički sva ključna oprema novog terminala jer su tijekom prošle godine, uz prve dvije velike obalne dizalice, bile isporučene i dvije dizalice za prekrcaj kontejnera na željeznici (RMG) te 15 terminalskih dizalica (RTG).
Na terminal je već stigao i dobar dio manjih strojeva i opreme za manipulaciju kontejnerima, poput dohvatnog dizača kontejnera (Reach Stacker) i električnih terminalskih traktora s pripadajućim prikolicama i punjačima baterija.
Na terminalu su završeni i bitni infrastrukturni radovi – zadnji dio terena za skladištenje kontejnera je u završnoj fazi, puštena je u rad glavna trafostanica, a implementirani su i privatna 5G mreža te mobilni kontejnerski podatkovni centar.