Investicije

Butković i Bratušek u Opatiji: Zdrava suradnja sjevernojadranskih luka omogućit će više tereta

Marinko Glavan

Oleg Butković i Alenka Bratušek / Foto Marko Gracin

Oleg Butković i Alenka Bratušek / Foto Marko Gracin

U Opatiji je održana četvrta slovensko-hrvatska poslovna konferencija "Investicije u graditeljstvo 2025".



Samo zdrava suradnja luka sjevernog Jadrana omogućit će da mogu ponuditi dovoljne kapacitete za privlačenje većih količina tereta, rekla je Alenka Bratušek, slovenska ministrica infrastrukture u Opatiji, gdje je održana četvrta slovensko-hrvatska poslovna konferencija “Investicije u graditeljstvo 2025”.


Bratušek je, među ostalim, govorila o investicijama u koparsku luku, poput produljenja mola 1 i povećanja kapaciteta skladišta i parkirnih prostora za automobile te gradnje drugog dijela pruge Divača-Kopar, ali je u više navrata isticala kako je zdrava konkurencija među sjevernojadranskim lukama poželjna, no istaknula je u prvom redu važnost njihove međusobne suradnje radi povećanja konkurentnosti.


Izazovi u građevinarstvu


Istaknula je brojne izazove u građevinarstvu, poput očuvanja okoliša i brzog razvoja novih tehnologija, kao i o važnosti prometne i druge infrastrukture za obranu.




– Prometna infrastruktura važna je zbog razvoja gospodarstva i povezivanja regija, ali je važna i s gledišta obrane naših država. U Europskoj uniji na više razina razgovaramo o dvostrukoj namjeni infrastrukturnih prometnih objekata, nadajući se da ih za obranu nećemo morati koristiti, rekla je Bratušek.


Njen hrvatski kolega Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture je u svom obraćanju okupljenima istaknuo da se Hrvatska može nositi s brojnim izazovima u sektoru graditeljstva, a suradnju hrvatskih i slovenskih tvrtki na tom području ocijenio je prilikom za zajednički napredak i jačanje veza između dviju zemalja te njihove konkurentnosti.


– Hrvatska je pokazala da se može suočiti s tim izazovima, što pridonosi kontinuiranom rastu investicija. Trenutačno je najveći izazov nedostatak radne snage, a zajedničkom suradnjom taj se izazov može ublažiti, rekao je Butković.


Investicije u prometnu infrastrukturu


Investicije u prometnu infrastrukturu u Hrvatskoj, prema njegovim riječima, iznose više od četiri milijarde eura u ovom trenutku, od čega se najveći dio odnosi na zahvate na željeznici koja je, nakon izgradnje mreže autocesta u fokusu budućih kapitalnih ulaganja u promet.


– Ulaganja je u željezničku infrastrukturu sada su oko milijardu i pol eura, a u idućih deset godina ta ulaganja će biti oko šest milijarda eura. Cilj je dovesti željeznicu na suvremenu razinu, građenjem i obnovom infrastrukture te nabavkom novih vlakova, rekao je Butković, posebno naglasivši kapitalni projekt izgradnje nove, dvokolsiječne pruge prema Rijeci.


Što se tiče autocesta, istaknuo je da je njihova izgradnja najvažnijih cestovnih pravaca pri kraju, a završit će izgradnjom autocesta Križišće-Žuta Lokva te Metković-Dubrovnik


– Investicije u sektoru cestovnog prometa sada su uglavnom usmjerene u izgradnju obilaznica i brzih cesta, najviše na kontinentu, s ciljem rasterećenja urbanih središta, poput Splita, te boljeg prometnog povezivanja i veće sigurnosti, rekao je Butković.


Na konferenciji je istaknuto kako je graditeljstvo u Sloveniji u prošloj godini bilo u padu, s dobrim najavama za ovu godinu, kao i da u Hrvatskoj investicije u tom sektoru konstantno rastu, a kao jedan od najvećih zajedničkih izazova istaknut je nedostatak radne snage.