Foto M. GRACIN
povezane vijesti
- Oko 200.000 ljudi sudjelovalo je u zadnjoj i najvećoj bitki galija, tu su bili brodovi i mornari s Krka, Cresa i Raba
- Maersk vidi Kopar i Rijeku kao strateške koridore u Europi: ‘Prioritet sad mora biti razvoj željeznice’
- Ovo je priča o brodovima koji su na pramcu i krmi ponosno nosili imena svetaca, mnogi još plove
Danski brodarski div Maersk izvijestio je u četvrtak da je u četvrtom tromjesečju 2023. godine poslovao s gubitkom zbog znatno nižih vozarina i prekomjernih globalnih kapaciteta, uz “minimalan” financijski utjecaj krize u Crvenom moru.
Prihod mu se u razdoblju od listopada do prosinca smanjio za 34,1 posto, na 11,7 milijardi dolara.
Pad odražava znatno lošiji rezultat u odjelu pomorskog prijevoza tereta, čiji je prihod otprilike prepolovljen, na 7,2 milijarde dolara, odražavajući upola niže vozarine. Obujam prevezenog tereta porastao je pak za 11 posto zahvaljujući poboljšanoj globalnoj potražnji.
Rezultat Oceana odražava i znatno veće globalne prijevozne kapacitete, ističu u Maersku, napominjući da je financijski utjecaj krize u Crvenom moru bio “minimalan”.
U takvim je uvjetima odjel zaključio tromjesečje s operativnim gubitkom od 920 milijuna dolara. U istom razdoblju 2022. bilježio je operativnu dobit od 4,8 milijardi dolara.
Gubitak se odrazio i na rezultat cijele kompanije koja je u zadnja tri prošlogodišnja mjeseca poslovala s operativnim gubitkom od 537 milijuna dolara. U istom razdoblju prethodne godine bilježila je operativnu dobit od 5,1 milijardu dolara.
Globalni kontejnerski prijevoz tereta trebao bi ovoj godini porasti za 2,5 do 4,5 posto, uz kontinuiranu prekomjernu ponudu kapaciteta i visoku razinu neizvjesnosti u procjenama trajanja i razmjera poremećaja u Crvenom moru.
Kompanija zato napominje da bi ovu godinu mogla zaključiti s pozitivnom nulom, ali i s temeljnim operativnim gubitkom do pet milijardi dolara.