Eurozastupnica

Biljana Borzan traži zabranu “shrinkflacije”: Varaju nas, dobivamo manje za istu cijenu

Portal Novi list

Biljana Borzan

Biljana Borzan



Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta usvojio je rezoluciju Biljane Borzan o novim izazovima na tržištu Europske unije.


Borzan je kao ključni problem istaknula rast cijena te prevare potrošača kroz skimpflaciju i shrinkflaciju proizvoda i usluga.


„Prema mom istraživanju, čak 95 posto građana Hrvatske je primijetilo tzv. „shrinkflaciju“ odnosno smanjivanje gramaže proizvoda, dok im je cijena ostala viša ili je povećana.




Uz to, 80 posto je primijetilo „skimpflaciju“ tj. pad kvalitete kozmetičkih ili prehrambenih proizvoda dok je cijena ostala ista ili je povećana.


Što se tiče usluga, 87 posto građana je primijetilo pad kvalitete usluge u hotelima, restoranima, frizerskim salonima bez pojeftinjenja“, objasnila je Biljana Borzan.


Borzan je naglasila da su pregovori bili dosta teški, ali je presretna zbog rezultata.


„Politička situacija je takva da većina ne želi nove zakone, ali ja ne odustajem od borbe protiv svih oblika inflacije na tržištu.


Neprihvatljivo je da velike multinacionalke smanjuju pakiranja i kvalitetu proizvoda, a cijenu ili dižu ili ostaje ista. To je prevara potrošača u cilju gomilanja profita!“, kaže Borzan.


Kao primjeri u istraživanjima se spominju Coca-Cola čija je limenka pala s 330 na 300 ml ili Persil čiji je tekući deterdžent s jedne litre pao na 900 mililitara.


Pad kvalitete vidi se među ostalim u porcijama McDondaldsa koje su smanjene ili slabijim učinku deterdženata ili proizvoda za osobnu higijenu jer se smanjuje udio najskupljeg aktivnog sastojka,


„Čak 70 posto ljudi u Hrvatskoj zbog inflacije kupuje manje, a više od polovice građana kupuje manje hrane. Istraživanja pokazuju da ni ono što kupe nije što je nekad bilo


. Bez obzira na političku situaciju, moramo osigurati da građani dobiju najbolje za svoj novac“, zaključila je Borzan.