Radovan Fuchs / Snimio Davor KOVAČEVIĆ
Djelatnici će imati bolje uvjete rada, neće imati bitno veće radno opterećenje, a za sav dodatni posao bit će dodatno plaćeni, pa će im mjesečne plaće, ovisno o angažmanu, rasti i do 25 posto, poručuje Fuchs
povezane vijesti
ZAGREB – U cjelodnevnoj školi, koja od jeseni kao pilot-projekt kreće u 50-tak osnovnih škola u Hrvatskoj, satnica iz hrvatskog jezika i matematike povećava se za po jedan sat tjedno, jedan sat više tjelesnog tjedno imat će učenici u razrednoj nastavi od prvog do četvrtog razreda, dodatni sat tehničke kulture učenici petog i šestog razreda, a za po pola sata tjedno raste nastava iz likovne i glazbene kulture te geografije.
Uvode se i neki novi predmeti – Prirodoslovlje umjesto Prirode i društva, koje će se do šestog razreda slušati po dva sata tjedno, a u sedmom i osmom razredu zamijenit će ga Biologija, Kemija i Fizika. Uvodi se i predmet Društvo i zajednica, od jednog sata tjedno u razrednoj nastavi te predmet Praktične vještine, u okviru kojeg će se obuhvatiti domaćinstvo i tehničko stvaralaštvo, savladavati manualne sposobnosti, vještina pokreta, na primjer vožnja bicikla…
Informatika postaje obavezan predmet od prvog razreda osnovne škole, a do kraja osnovnog obrazovanja slušat će se po jedan školski sat tjedno. Novi je predmet i Svijet i ja, koji će imati isti status kao Vjeronauk, a polazit će ga sva djeca koja nisu upisala Vjeronauk. Obavezan status u cjelodnevnoj školi imat će i drugi strani jezik, i to od četvrtog razreda po dva školska sata tjedno.
Ove su novosti objavljene danas u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, usporedo s upućivanjem Javnog poziva za sudjelovanje u eksperimentalnoj fazi cjelodnevne škole na e-savjetovanje. Ukupna vrijednost uvođenja cjelodnevne nastave iznosi 1,5 milijardu eura, koji će se uložiti u izgradnju, dogradnju, opremanje škola te dodatno plaćanje nastavnika za povećani opseg posla.
– Hrvatski su učenici dosad u nekim istraživanjima u odnosu na druge države OECD-a imali ispodprosječne rezultate, što je djelomično rezultat toga što naši učenici u odnosu na ostatak EU najmanje vremena provode u učionici. Nadam se da će nakon uvođenja cjelodnevne škole ti rezultati biti iznadprosječni, poručio je ministar Radovan Fuchs.
Uvođenje cjelodnevne škole dokinut će potrebu za instrukcijama, jer će se dodatna podrška učenicima pružati u okviru nastave, a sve će se zadaće pisati u školi, što će povećati kvalitetu obiteljskog života i slobodnog vremena učenika, poručuje ministar. Djelatnici će imati bolje uvjete rada, neće imati bitno veće radno opterećenje, a za sav dodatni posao bit će dodatno plaćeni, pa će im mjesečne plaće, ovisno o angažmanu, rasti i do 25 posto, poručuje Fuchs.
Učenici će u školu dolaziti u 8,00 sati ujutro, do 15,00 sati imat će obaveznu nastavu uz veće pauze, od 15 do 15,30 vrijeme je za ponavljanje i razradu gradiva, a nakon 15 sati za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Za pilot-provedbu cjelodnevne škole mogu se prijaviti škole koje rade samo u jednoj smjeni ili škole koje će tu mogućnost imati od jeseni. Javni poziv zaključuje se 28. travnja.
—