Uske riječke ulice nezgodne za manevriranje autobusima / Foto : M. LEVAK
U slučaju da se, ne daj Bože, nešto loše dogodi, vozači Autotroleja su prepušteni sami sebi, kaže Mavrić
povezane vijesti
RIJEKA Pješački prijelaz preko četiri traka od kazališta Ivana pl. Zajca pa do Veslarske ulice, gdje je u ponedjeljak stradala pješakinja, obojen je u crno, nakon što su već ranije postavljene zaštitne ograde, kako se ondje ne bi moglo prelaziti cestu.
»Minsko polje«
Iz Grada Rijeke apeliraju na građane da koriste obližnji pothodnik, no sve ovo zasad izgleda nema prevelikog učinka budući da su se i jučer mogli vidjeti pješaci kako prelaze cestu na mjestu svježe zatvorenog pješačkog prijelaza. Jučer, na sreću, nije bilo vijesti o nesrećama, no iz Nezavisnog sindikata radnike Hrvatske (NSRH), kao i iz Sindikata vozača i prometnih radnika Autotroleja, ponovo su za Novi list komentirali novo prometno rješenje. Ivica Žuža, sindikalni povjerenik NSRH-a, vozač s iskustvom od gotovo 20 godina rada u Autotroleju, očekuje od odgovornih prometnih stručnjaka u Rijeci da pronađu rješenje koje će osigurati sigurnost svih sudionika u prometu.
– Sigurnost bi trebala biti prioritet prije puštanja nove regulacije u promet. Ako je istina da je Autotrolej upozoravao da predloženo prometno rješenje nije sigurno, to predstavlja ozbiljan problem. Nevjerojatno je da se ne shvaća ozbiljno mišljenje poduzeća koje upravlja javnim gradskim prijevozom i koje prometuje vozilima koja imaju prostorne zahtjeve za sigurno kretanje.
Zašto su vozači Autotroleja dovedeni u situaciju da budu pokusni kunići, zašto Autotrolej nije ustrajao u zahtjevima da se prometna regulacija prilagodi zahtjevima javnog prijevoza? Zašto vozači nisu upozoreni na činjenicu da je sam Autotrolej smatrao da nova regulacija prometa nije sigurna?, pita se Žuža. Referira se i na vijest koju smo jučer objavili, da Autotrolej najavljuje promjene u trasama prigradskih linija i praćenje nove regulacije prometa, no u NSRH-u smatraju da to nije dovoljno.
– Dodatno smo razočarani činjenicom da se nitko još uvijek nije obratio vozačima, ni iz Autotroleja ni odgovorni za novu regulaciju prometa, što dodatno povećava napetu atmosferu nezadovoljstva uvjetima rada. Osjećamo se napušteno, kao da smo poslani u minsko polje, a tko preživi, pričat će. Naravno, bojimo se moguće eskalacije, obustave prometa i novih prometnih nesreća. Ako ne dođe do pomaka, postoji realna mogućnost da neće biti moguće zaustaviti domino-efekt odbijanja vožnje.
Nova trasa prigradskih linija od idućeg tjedna
Što se tiče novih trasa autobusa, podsjetimo, u planu je prebacivanje prigradskih linija koje prometuju prema zapadu, na novu trasu od Delte, preko Brajdice, na cestu D404 te potom ravno niz Ulicu Ivana Zajca, gdje je u planu novo privremeno stajalište isključivo za prigradske linije, prije raskrižja s Veslarskom ulicom. – Ove izmjene podrazumijevaju označavanje novog stajališta i potrebne prometne signalizacije, te očekujemo da ćemo s novim trasama krenuti od idućeg tjedna, najavili su iz Autotroleja. |
Tražimo od odgovornih da nas i javnost obavijeste, da nam objasne hoće li nova regulacija prometa osigurati našu sigurnost i sigurnost svih sudionika u prometu. Ne želimo sami donositi zaključke, ali ćemo biti primorani to učiniti ako se ovako nastavi s uskraćivanjem informacija. Ako prostor ne omogućava sigurno kretanje dvjema prometnim tracima, neka se prometuje jednim, ali na siguran način. Ovo je pitanje javne sigurnosti i molimo sve medije i građane Rijeke da ne odustaju od traženja odgovornosti i odgovora na navedena pitanja, zaključuje Ivica Žuža.
Nepropisno parkiranje
Mateo Mavrić, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotroleja, nije želio ići toliko daleko i preporučiti vozačima da odbiju vožnju, ali poziva vozače na oprez. Također preporučuje da se u Veslarskoj ulici, kao i Zadarskoj, uspostavi prometovanje samo jednim prometnim trakom.
– Članovima našeg sindikata i ostalim vozačima preporučujem dodatni oprez problematičnim dionicama ceste, ali ne bih išao tako daleko da im kažem da ne voze tom trasom. Pozdravljamo što će prigradski autobusi ići s terminala Delta na cestu D404, rekao nam je Mavrić. Od novosti, dodaje da se nakon novog rotora kod Transadrije, sa strane ugostiteljskog objekta, automobili nepropisno parkiraju, što stvara probleme vozačima autobusa.
– Ponovo moraju prelaziti na lijevi prometni trak, ometajući druge sudionike u prometu. Automobili vire na cestu, a i bez njih je trak već uzak, kaže Mavrić i ističe još jedan problem. U slučaju da se, ne daj Bože, nešto loše dogodi, vozači Autotroleja su prepušteni sami sebi.
– Ako se dogodi prometna nesreća, vozač iz svog džepa plaća kaznu, firma ne stoji iza njega, požalio se Mavrić.