Foto Screenshot Nova TV
Dvojica pilota su se katapultirala i prizemljila. U stabilnom su stanju, a s mjesta nesreće prevezeni su u Zagreb helikopterom HRZ-a i upućeni na daljnju medicinsku obradu
povezane vijesti
U okolici Voćina danas, nešto prije 14 sati, tijekom trenažnog leta srušio se borbeni avion dvosjed HRZ-a, MiG-21. Oba pilota su se uspješno katapultirala i prizemljila te su u stabilnom stanju. S mjesta nesreće prevezeni su u Zagreb helikopterom HRZ-a, gdje ih je dočekao ministar obrane Mario Banožić. Sanitetskim vozilom prevezeni su na daljnju medicinsku obradu.
U vojarni “Pukovnik Marko Živković” na Plesu održava se konferencija za medije na kojoj govore ministar obrane Mario Banožić, načelnik Glavnog stožera OSRH admiral Robert Hranj i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec.
Banožić: Ovo pokazuje spremnost HV-a
Banožić je poručio da su piloti trenutno na pregledu kod liječnika. Uskoro se očekuje više informacija o njihovom zdravstvenom stanju. Ministar je zahvalio svima koji su sudjelovali u potrazi i pomogli naći drugog pilota.
Ovakav incident pokazuje spremnost Hrvatske vojske da izvršava zadaće, poručio je Banožić i dodao kako je istraga u tijeku te će se nastaviti sutra tijekom dana, prenosi Dnevnik.hr.
“Tijekom redovne vježbovne aktivnosti pao nam je avion. Pratile su se sve procedure sigurnosti. Samo pokazuje da je odluka o nabavci aviona bila potrebna i pravovremena”, kazao je admiral Hranj.
Nada se kako se ovakav incident neće ponoviti, dodaje kako su MiG-ovi pouzdani i redovito se servisiraju, a piloti su vrhunski.
“Vojnički poziv nosi određene rizike. Puna potpora obitelji ozlijeđenog pilota”, kazao je Hranj.
Križanec: “S avionima HRZ-a sve štima”
Zapovjednik HRZ-a Križanec izvijestio je da su u 13:44 sati dobili prvi signal da je jedan od aviona objavio Mayday.
“Posada je javila da će obaviti katapultiranje. Pola sata nakon toga poletio prvi helikopter s Plesa, potom i drugi”, kazao je Križanec.
U 16:25 sati piloti su već bili na putu prema Lučkom i predani sanitetu.
Radi se pilotu koji ima ukupno 1.800 sati naleta, a drugi pilot više od 2.000 sati. Avion je prije 20 sati izašao s najkompleksnijeg 200-satnog pregleda.
Križanec je na novinarsko pitanje odgovorio kako se neće prizemljiti svi MiG-ovi, jer, kaže, postoji razlika između jednosjeda i dvosjeda.
Prema Križanecu, s avionima HRZ-a sve štima, ali su iz 70-tih godina prošlog stoljeća.
Sumnja se na kvar motora, a to će se detaljno istražiti.
“Parametre ćemo dati vanjskom izvođaču da provjeri”, rekao je Križanec.
“Bio je na nosilima, prizvao me k sebi i rekao…”
Osvrnuo se na svoj susret s ozlijeđenim pilotom.
“Bio je na nosilima, prizvao me k sebi i rekao: ‘Zapovjedniče, ja ću opet letjeti’. To dovoljno govori o njegovom psihičkom stanju”, ispričao je Križanec.
Avion nije bio naoružan, a što je ostalo od olupine nakon pada?
“Ima određenih fizičkih ostataka dijelova trupa, ali nije baš puno ostalo”, otkrio je Križanec.
Istragu će voditi glavni vojni istražitelj u suradnji s policijom i DORH-om, najavio je Križanec i dodao kako ne može pretpostaviti koliko će trajati.